Gå til innhold

Sommer, hva har de små som ikke får på seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, hvordan gjør dere det med deres barn som ikke går på sommeren? Har de bare på seg sokker, kjøper dere poser eller har dere på sko?

Anonymous poster hash: 73e76...c55

Videoannonse
Annonse
Gjest Elyssa
Skrevet

Poser?

Vi har på sokker eller er barbent hvis det er veldig varmt...?

Skrevet

Har en ettåring som ikke går, men reiser seg og står. Han vil ikke ha på seg sko.

Hva han har på seg kommer an på vær og "føre". Enten barbeint, vanlige tynne sokker, sokker med gummi/skinnsåle, eller vanntette fotposer (som fort blir varme og tette).

AnonymBruker
Skrevet

Poser?

Vi har på sokker eller er barbent hvis det er veldig varmt...?

Jeg trodde ikke de godtok det i barnehagen? Altså å gå barbeint.

Gjest BettyBoop
Skrevet

kan de ikke ha sko eller babytøfler da?

AnonymBruker
Skrevet

kan de ikke ha sko eller babytøfler da?

Jeg tenkte på da de var utenom lekte.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Frøkna er snart 9 måneder. Hun er barbeint når det er varmt, sokker når det er litt kjøligere om kvelden.

Anonymous poster hash: 53765...722
Gjest BettyBoop
Skrevet

Frøkna er snart 9 måneder. Hun er barbeint når det er varmt, sokker når det er litt kjøligere om kvelden.

Anonymous poster hash: 53765...722

ute og? er ikke det vondt? eller kommer vel an på hvordan hun mobiliserer seg sikkert men

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg trodde ikke de godtok det i barnehagen? Altså å gå barbeint. Anonymous poster hash: 73e76...c55

Du sier ikke noe om barnehage da :)

Skrevet (endret)

Fotposer er genialt synes vi. Barnehagen anbefalte at han hadde det så lenge han ikke kunne gå. De kan fort bli begrenset i leken med sko om de ikke vil eller kan bruke dem. Gutten vår liker ikke sko, og blir sittende helt i ro om han får dem på. Med poser holder han seg varm og tørr, men de er foret og blir lett for varme på sommeren. Bruker dem mye i kjølig vær, i bæreselen eller når han krabber rundt i vått gress eller underlag som ikke egner seg i vanlige sokker.

Edit: Begynner i barnehage fra høsten, og da er været mer passende for varme poser. Skulle gjerne hatt tak i uforede for sommerbruk.

Endret av Stinelin
Gjest Marmot
Skrevet

Edit: Begynner i barnehage fra høsten, og da er været mer passende for varme poser. Skulle gjerne hatt tak i uforede for sommerbruk.

Disse er uforede og veldig fine: http://www.stonz.no/ Sønnen min brukte sånne, en stund etter at han gikk også, for det var det han foretrakk.

• Liker 1
Skrevet

Disse er uforede og veldig fine: http://www.stonz.no/ Sønnen min brukte sånne, en stund etter at han gikk også, for det var det han foretrakk.

Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Du sier ikke noe om barnehage da :)

Beklager, jeg trodde virkelig jeg gjorde det! Men jeg ser at det har blitt mye krøll med teksten jeg skrev, så mulig det er litt for mye hjelp av ordlisten på telefonen :P

• Liker 1
Skrevet

Min har gode sandaler med tåkappe. Er det litt kjøligere, har han sokker. Han hadde før skinntøfler (type nøstebarn) han brukte ute litt, de er for små nå. Jeg har noen avlagte sko etter storebror han har på de få gangene sandalene ikke duger. Han klager ikke når han har dem på, krabber og stabber som ellers. Til barnehagestart tenkte jeg å kjøpe lave goretex-sko. Gummistøvler er håpløst til så små barn. Hopper over vanlige sko for ham denne sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Min har gode sandaler med tåkappe. Er det litt kjøligere, har han sokker. Han hadde før skinntøfler (type nøstebarn) han brukte ute litt, de er for små nå. Jeg har noen avlagte sko etter storebror han har på de få gangene sandalene ikke duger. Han klager ikke når han har dem på, krabber og stabber som ellers. Til barnehagestart tenkte jeg å kjøpe lave goretex-sko. Gummistøvler er håpløst til så små barn. Hopper over vanlige sko for ham denne sommeren.

Jeg fikk beskjed av en barne fysioterapeut at man ikke skal bruke sko til så små barn. Særlig pga styrking av muskulaturen og at det ofte blir vanskelig å krabbe/reise seg med sko.

Men jeg tente jeg skulle høre hvordan folk gjør det, for det er vanskelig å vite hva jeg skal ha på han utr i barnehagen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kjempefine! Takk for tipset! :)

TS

Skrevet

Vi brukte skinntøfler eller stonz før hun lærte seg å gå :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av en barne fysioterapeut at man ikke skal bruke sko til så små barn. Særlig pga styrking av muskulaturen og at det ofte blir vanskelig å krabbe/reise seg med sko.

Men jeg tente jeg skulle høre hvordan folk gjør det, for det er vanskelig å vite hva jeg skal ha på han utr i barnehagen.

Ts

De trenger sko til å beskytte foten, når de krabber eller stabber ute f.eks. Min kommer til å gå straksens, så må ha fottøy som beskytter (derfor med tåkappe). Det er riktig at de trenger mye tid uten sko for å utvikle muskulaturen i foten, min går mye barbeint eller med skinntøfler type nøstebarn inne. Går absolutt ikke med sandalene hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...