Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest
Skrevet

For to år siden ble det slutt. Da hadde vi vært sammen i to år. Hadde langt ifra et perfekt forhold, ble slutt pga mye småkrangling.

Siden da har vi vært frem og tilbake, flere ganger på vei til å bli sammen igjen. Men det har absolutt ikke vært sunne tilstander for oss...

Nå treffes vi på fylla, krangler og har sex. Jeg har slettet han fra facebook, har datet flere andre det siste året og ellers prøvd det meste for å glemme eksen. Han har ikke hatt noen andre.

Hver gang jeg har prøvd å komme meg vidre, så har eksen tatt kontakt å ville prøve igjen. Men når jeg vil prøve avviser han meg.

I det siste har alt foregått på hannes premisser. Dette ødelegger meg og verdigheten min...jeg er 23 år (han er like gammel som meg) og føler meg som en ubrukelig og svak person.

Igår greide jeg å mase meg til en etterlengtet face to face samtale, og da sa jeg til han at han måtte si til meg rett ut at han ikke hadde følelser for meg og at vi aldri kom til å bli sammen igjen. Slik at jeg kunne ha noe konkret å forholde meg til, og at det ikke ble å være en slags mellomting mellom oss lengre..først ville han ikke si noe som helst, men til slutt sa han til meg at han ikke hadde følelser for meg,at det aldri ble oss og at jeg måtte slutte å kontakte han.

Så jeg ble jo veldig lei meg, men tok meg sammen og gikk å kledde på meg på badet. Når jeg kommer ut av badet igjen, tar han å holder rundt meg og sier at han "har jo litt følelser for meg"...?!?! Orket ikke svare på det engang.

Når han drar så sier jeg at jeg skal holde ordet mitt, aldri kontakte han igjen. Og da sier han "jo du må jo bare kontakte meg hvis du vil".....

Dette er fucked up!!!! Og jeg er livredd for at han skal finne seg en annen jente en dag, for det vil ta livet av meg innvendig..

Noen som vil dele noen tanker og erfaringer rundt dette? Tror jeg trenger hjelp :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bruker deg og det burde gjøre deg forbanna. Øv deg på det, hver dag, til slutt innser du det, hva han holder på med. For du vet det jo innerst inne?

Han kan finne seg ei ny jente, og du kan finne deg en flott mann som behandler deg bra, har du tenkt på det?

Anonymous poster hash: 11948...998
  • Liker 2
Skrevet

Ser ikke for meg at jeg skal komme meg vidre i livet...elsker han.. Jeg klarer meg fint i perioder uten han, men får bestandig tilbakefall..

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Les Hektabloggen :)

Anonymous poster hash: 11948...998
AnonymBruker
Skrevet

Er i en omtrent lik situasjon selv... jæævla irriterendes!

Får han ikke ut av hodet og han vet det..

Den dagen han får seg dame igjen... da stopper livet mitt tror jeg...

Anonymous poster hash: f32a3...844
Skrevet

Selvskading kaller jeg dette, og ofte handler det om at man ikke tror man fortjener noe bedre. Ikke kast bort livet på noen som absolutt ikke er verdt din tid. At dere sier dere elsker dem og ikke vil leve uten, handler heller ikke om dem, men den selvskadingen dere holder på med.

gi slipp, kom dere videre, se deres egen verdi og finn den gode trygge kjærligheten! :)

• Liker 4
Skrevet

Du må komme deg vekk fra denne eksen TS, og det for godt. Slett og blokkere han fra Fb, last ned blokkeringsprogram på mobilen din og legg nr hans på søppelmeldinger. Da kommer de ikke direkte inn i innboksen din. Legg han også på svartelista di på telefon så han ikke får ringt deg. Alle steder du har han fjerner du og blokkerer han. Vis han at du ikke bryr deg, og ikke lar deg behandle som dritt noe han faktisk gjør. Han er kun ute etter å få deg til sengs, og han vet du har følelser for han. Derfor utnytter han deg på det groveste. Hvorfor finner du deg i det? Ser jo du elsker han, men du velger bevisst å ikke komme over det også når du lar deg selv utnytte av han.

Kast ting som minner deg om han. Om det kreves at du slutter å gå steder du vet du har sjansen for å treffe på han, så gjør du det en periode fram til du har fått han på avstand. Du fortjener bedre, og det vet du egentlig innerst inne selv. Du må faktisk drite i hva han gjør, hvem han treffer og om han blir sammen med noen andre for å komme deg videre.

Et lurt råd som en venninne gav til meg engang. Stopp å ta telefonen, stopp å dra til han etc. Ikke la han få den gleden av å "plage" deg. Det er ikke ditt bord lenger. Gi slipp på fortiden, og kom deg videre og finn en mann som vil ha deg for den du er, og som behandler deg slik du fortjener på sikt. Så lenge du lever i fortiden på en måte, vil du heller aldri møte noen andre. Så kom deg videre. Det er det beste råden jeg kan gi deg.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal du overlate avgjørelsen til ham? Hvorfor prese ham til å si at han ikke har følelser for deg? Rydd opp i ditt eget følelsesliv, du er ansvarlig for deg selv.

Gjest Lincoln
Skrevet

Du er mentalt skadet pga. deg selv. Han har ingenting med saken å gjøre. Det er du som stadig oppsøker ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slett og blokk han på facebook, slett nummeret hans på mobilen og svartelist han fra både å sende melding og ringe. Du kan laste ned svartelisteapp på mobilen.

Ikke la han kunne kontakte deg og lure deg tilbake.

Anonymous poster hash: 44d21...b0d
Skrevet

Du er mentalt skadet pga. deg selv. Han har ingenting med saken å gjøre. Det er du som stadig oppsøker ham.

Det kan godt være, men det går ikke mange dagene før det er han som oppsøker meg. Og det er etter at jeg gang på gang har sakt at han må la meg være ifred..

Gjest anonym
Skrevet

Det kan godt være, men det går ikke mange dagene før det er han som oppsøker meg. Og det er etter at jeg gang på gang har sakt at han må la meg være ifred..

Når du har sagt at han må la deg være i fred, og han da kontakter deg, men du ER DER ALLIKEVEL, hallo ts? Det betyr at du ikke handler utifra det du sier, du holder aldri på det, hvorfor? Da kan han jo leke med følelsene dine, ser du ikke det? Du tillater han det, for du gir blaffen i det du egentlig sier til han?

Når du sier han skal hilde seg unna deg, HOLD DEG UNNA HAN NÅR HAN KONTAKTER DEG! Da først holder du egne ord! Sånn som du når holder på, vil han jo aldri respektere deg fordi du respekterer ikke det du selv har sagt til han engang....

Lær deg til å stå opp for deg selv, skaff deg selvrespekt!

AnonymBruker
Skrevet

Mentalt skadet er vel å ta litt hardt i....

Anonymous poster hash: 1c8b9...fa5
AnonymBruker
Skrevet

Dette kjenner jeg meg altfor godt igjen i. Jeg er selv på vei ut av et destruktivt forhold med en mann. I snart fire år har det pågått. Frem og tilbake hele tiden. Jeg kjenner meg igjen i deg. Følelser og fornuft går hver sin vei, og følelsene tar ofte styringa. Slik sier man lett en ting ute av stand til å handle deretter. Jeg opplevde de to første årene akkurat det du forteller, forskjellen var at vi for det meste var et par. Jeg valgte å bli, så ble det slutt, så valgte jeg å gå tilbake i håp om at ting forandret seg. Det forandret seg ja, men ikke til det bedre. Selvskading er nok det rette ordet ja. Jeg så til slutt ikke noe annet valg enn å dra langt vekk, likevel var jeg bestemt på at Han skulle ende det. Noe han selvfølgelig ikke gjorde. Jeg tror det ofte handler om makt, og det er kun du selv som kan bryte ut av et slikt forhold. Ikke grave deg ned i elendigheten, men stå opp for deg selv og ikke la han tråkke på deg. Da har du til slutt ingen selvrespekt igjen. Det beste du kan gjøre etter min mening, er å kutte kontakt. Ikke si noe som helst, bare kutte den. Det er tøft, og tomheten vil kanskje sluke deg noen ganger, men å bli i forholdet vil antagelig være enda mer vondt i lengden. Og med tiden vil sannsynligvis det valget du tok gjøre deg sterkere enn du var i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 5d7c5...c98

Skrevet (endret)
:) Endret av Kuley
AnonymBruker
Skrevet

Blokker nummeret hans fra mobilen. Blokker han fra Facebook. Ta en måneds Facebook pause. Blokker han fra mail.

Anonymous poster hash: e7094...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...