Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og ser på finn.no på vogner for tiden og ser innimellom vogner fra merker jeg ikke har hørt om som er ganske billige. Er det stor forskjell på disse billigvognene kontra Emmaljunga, Bugaboo ol.? Noe forskjell er der jo garantert men er det så stor at det er verdt å bruke så mange ekstra tusenlapper på det? Noen som har kjøpt billigvogn og vil dele erfaring, dårlige som gode?

Anonymous poster hash: 118a3...a5d

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Den første vogna jeg hadde var en Basson, og den var grusomt tung, men det finnes jo Simo-vogner som er like tunge, og jeg tviler sterkt på at den var noe dårligere enn dem. Basson er et annerkjent merke i Danmark. Jeg har også hatt en Bumbleride Indie, og den er forholdsvis billig, og jeg var superfornøyd med den. Den var fantastisk på alle måter. Bugabooen synes jeg var helt ubrukelig, og jeg kan ikke forstå for alt i verden at noen synes de er verdt å betale så mye for. Brio Happy er den aller beste vogna jeg har prøvd, og den er billig i forhold til Emmaljunga, tror jeg. Jeg har aldri eid en Emmaljunga, men trillet nevøen min mye i hans, og jeg likte den ikke noe særlig. Men det er jo forskjell på de ulike modellen, jeg aner ikke hva han hadde.

Så svaret mitt er nei, det er ikke verdt å bruke mange ekstra tusenlapper på dyr vogn.

Og ja, jeg har hatt mange vogner. Alt for mange.

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Det er så tungvinne, vansklige og slå sammen og ja billige. Hadde heller kjøpt et bra merke brukt enn en ny billigvogn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt tvillingvogn, valgte Basson som var av de letteste av de jeg så på. Har ikke tatt den i bruk enda, veldig spent på hvordan den er. Den er ihvertfall lett å trille med ett barn i. ;)

Anonymous poster hash: 7b21f...df7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en billigvogn. Heter Viper 4s og lages av ABC design eller Trille (avhengig av hvor du kjøper den).

Vogna vant faktisk en stor test i Sverige i fjor, så så ille kan den ikke være. Jeg betalte 5000 for den, med bag- og sittedel.

Jeg elsket bagen, som er som en "handlekurv" og dermed glimrende å ta med seg hvis baby sover og slikt. Har ikke sett like smidige løsninger på andre vogner. Ellers har den svingbare forhjul (kan låses) og veier ikke mye. Har klart meg fint på buss og tog med den, og den er ekstremt lett å svinge med. Når jeg ser venninna mi med emmaljunga mondialen sin og hvordan hun må baksere den for å snu.. er jeg ganske fornøyd med valget.

Eneste problemet med vogna hittil er!at stoffet i setedelen er glatt, så ungen sklir om jeg ikke legger noe inn der. Og hjulene må pumpes jevnlig, men det gjelder vel de fleste lufthjulvogner (kanskje en gang i måneden på vinteren, en gang hittil etter at snøen gikk).

Anonymous poster hash: b1106...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Det er så tungvinne, vansklige og slå sammen og ja billige. Hadde heller kjøpt et bra merke brukt enn en ny billigvogn.

Ab rett over: ikke tilfellet med viper'en. Slås sammen ved å vri på siden av håndtaket og dytte håndtaket inn. Kjapt, enkelt og har hittil ikke opplevd noe slark. Vogna er flittig brukt i over et år.

Gjest Keikolina
Skrevet

Har bare vært uheldig med de ukjente vognene jeg har kjøpt dessverre.

Gjest Marmot
Skrevet

Ab rett over: ikke tilfellet med viper'en. Slås sammen ved å vri på siden av håndtaket og dytte håndtaket inn. Kjapt, enkelt og har hittil ikke opplevd noe slark. Vogna er flittig brukt i over et år.

Kjæresten min har en sånn stående etter barnet sitt og fy fader som vi har slitt med å få den sammen. Når man vet/husker hvordan det gjøres er det jo lett, men det er virkelig ikke særlig intuitivt. :fnise:

Skrevet

Jeg har en Troller fra barnevognhuset nå (hadde Emmaljunga Edge Duo tidligere, men byttet den ut da hun sluttet å bruke bagdelen). Mitt alternativ til en lettere sportsvogn ble da en Troller. Troller kostet rundt 4000 kr, så den er ikke en dyr vogn, men en helt fantastisk vogn. Lett å slå sammen, tar liten plass, triller godt (med lufthjul, vel og merke) og jeg har sålangt ikke hatt noen problemer med den. Kjempefornøyd!

Jeg jobber i barnehage, og personlig kan jeg aldri tenke meg å ha Simo. Et kjent merke, men etter min smak et voldsverk av en vogn, og ikke minst megatung. Selvfølgelig ser jeg fordelen med at barnet kan bruke vognen lenge, så sånnsett en super vogn til sovebruk i barnehagen. Men jeg for min del hadde aldri lyst på den vognen :) Andre er sikkert kjempefornøyde. Smaken er som baken!

Jeg var kanskje heldig med valget av billigvogn, men til neste baby kommer jeg nok ikke til å henge meg så opp i hva alle andre har.

Skrevet

Jeg har en billigvogn. Heter Viper 4s og lages av ABC design eller Trille (avhengig av hvor du kjøper den).

Vogna vant faktisk en stor test i Sverige i fjor, så så ille kan den ikke være. Jeg betalte 5000 for den, med bag- og sittedel.

Jeg elsket bagen, som er som en "handlekurv" og dermed glimrende å ta med seg hvis baby sover og slikt. Har ikke sett like smidige løsninger på andre vogner. Ellers har den svingbare forhjul (kan låses) og veier ikke mye. Har klart meg fint på buss og tog med den, og den er ekstremt lett å svinge med. Når jeg ser venninna mi med emmaljunga mondialen sin og hvordan hun må baksere den for å snu.. er jeg ganske fornøyd med valget.

Eneste problemet med vogna hittil er!at stoffet i setedelen er glatt, så ungen sklir om jeg ikke legger noe inn der. Og hjulene må pumpes jevnlig, men det gjelder vel de fleste lufthjulvogner (kanskje en gang i måneden på vinteren, en gang hittil etter at snøen gikk).

Er det billig når ei barnevogn koster 5000 spenn? :overrasket: Fikk litt bakoversveis her, merker jeg... Hvor mye koster de dyre, egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Er det billig når ei barnevognen koster 5000 spenn? :overrasket: Fikk litt bakoversveis her, merker jeg... Hvor mye koster de dyre, egentlig?

Mulig den ikke går som billig billigvogn (men så den på salg nylig til 3500).

Vi kikket litt på emmaljunga city cross og den kom vel på opp mot 8000 med alt.

Skrevet

Er det billig når ei barnevogn koster 5000 spenn? :overrasket: Fikk litt bakoversveis her, merker jeg... Hvor mye koster de dyre, egentlig?

Enkelte koster fort 8-10000kr fullpris. Lønner seg for lommeboka å handle brukt. Me kjøpte Bugaboo Cameleon brukt med 2 ekstra trekk, samt fotpose til 3500kr. Ser knapt nok brukt ut. Mistenker den har blitt brukt som kjøpesentervogn. Ny står den til veiledende pris hos Babyshop til 9400kr.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :) Da vet jeg at det går an å kikke på andre merker en kun disse vanlige kjente. Kommer til å fortsette å følge med på finn i håp om å finne en vogn billig. Nå gjenstår bare å finne ut hvilken vogn jeg skal gå for. Synes det er så vanskelig! De fleste ser jo ut til å ha så små hjul. Jeg vil ha noen store gode hjul med tanke på at vognen skal trilles i snø og slaps. Stor bag må vi nesten også ha siden vi får en vinter baby.

Anonymous poster hash: 118a3...a5d

Skrevet

Rundt 10 000. ;)
AnonymBruker
Skrevet

Sinnsykt mye.

Vi skal ha Bugaboo, den nyeste varianten - og med tilbehøret vi må ha(det mest nødvendige) regner jeg med å bruke en 11-12.000 ca :sjokkert:

Jepp. Kunne valgt en noe billigere(8-9.000), men prisforskjellen blir for liten til at det veier opp mot at jeg da får en vogn jeg overhodet ikke liker.

Anonymous poster hash: 999d1...8fa

Skrevet

Hjelpe og trøste... :) Tror det blir brukt vogn på oss, gitt. Haha, av alt det nye og skremmende som kommer etterhvert er det jaggu vognkjøp jeg gruer meg mest til! Høres omtrent like komplisert ut som å kjøpe leilighet, jo :)

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe og trøste... :) Tror det blir brukt vogn på oss, gitt. Haha, av alt det nye og skremmende som kommer etterhvert er det jaggu vognkjøp jeg gruer meg mest til! Høres omtrent like komplisert ut som å kjøpe leilighet, jo :)

Hehe........tja, det kommer vel an på hvilke behov man har :)

Om man skal ta mye kollektivtransport(spesielt trikk som har veldig trange dører), løfte vognen opp mye trapper, gå endel i skog/by, har veldig skiftende vær etc så må man liksom velge noe med kvalitet og som passer der man bor.

Jeg kjøper ikke brukt fordi jeg er litt stresset over å bli stående med "katta i sekken" - jeg kommer til å bruke den ganske godt ifht om jeg hadde bodd mindre urbant til og hadde bil/ikke skulle reise særlig med den osv.

Derav grisedyr vogn - fordi den fader meg må passe til alt :P

Gjest Marmot
Skrevet
Derav grisedyr vogn - fordi den fader meg må passe til alt :P

Veldig smart tenkt. Jeg hadde også kjøpt Bugaboo Buffaloo om jeg skulle kjøpt ny nå. Her i huset ble det alt for mange vogner fordi jeg ikke tenkte over alle behovene før de ble kjøpt, og jeg er alene uten bil, så vogna har vært podens primære fremkostmiddel. Da må jeg ha en som funker.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig smart tenkt. Jeg hadde også kjøpt Bugaboo Buffaloo om jeg skulle kjøpt ny nå. Her i huset ble det alt for mange vogner fordi jeg ikke tenkte over alle behovene før de ble kjøpt, og jeg er alene uten bil, så vogna har vært podens primære fremkostmiddel. Da må jeg ha en som funker.

Jepp, buffalo heter den ja.

Det blir den, av nettopp de grunnet du nevner ;) Aller helst vil jeg jo ha en 70tallsvogn med cordfløyelstrekk osv fordi jeg synes de er kule, men til mitt bruk blir det jo helt håpløst ;)

Det at vi ikke har bil og bor i sentral bydel hvor jeg bruker mye trikk er ganske bestemmende for valget. Det at passasjerer ofte ikke får plass gjør også at jeg vil ha en mindre vogn - og det at trikkesjåførene ikke er så blide så folk som bruker lang tid gjør at jeg vil ha ei vogn som ikke sitter fast i døra.

Faktisk er den trikken og de trappene bestemmende for ganske mye i vognvalget, når jeg tenker meg om :P

Buffalo er jo eneste modellen som har disse nye store forhjulene også, derav ikke brukt som jeg vurderte før den kom på markedet.

Ja, og så bære opp til 4. etasje......Simo gjør seg ikke da, altså....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme vogn og er 100% fornøyd! Den er lett å trille, hjulene kan låses/løses alt ettersom. Vognen kan brukes til barnet ikke lenger trenger vogn. Den blir ganske liten når man klapper den sammen. Hjulene kan lett tas av/på så blir den enda mer kompakt. Lett å feste bilsetet på om man har kjøpt adapter. Styret kan tas ut/inn. Egentlig ingenting å sette fingeren på. Jeg har ikke problem med glatt stoff, men det har kanskje noe med barnet å gjøre? Billig og bra! :D

Anonymous poster hash: 759cc...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...