Gjest navnelapp Skrevet 9. juli 2013 #41 Del Skrevet 9. juli 2013 Den parafintanken gjer faktisk huset til ei brannfelle av dimensjonar dersom det skulle ta fyr. Eg ville aldri, aldri tent så mykje som eit stearinlys i det huset, med tanke på parafingassar som siver oppover i huset. Eg meiner dei har gjort noko grovt ulovleg når dei har selt det huset med ein lekkande tank i. At huset er eldre enn opplyst er ikkje bra, men at tanken ligg der er farleg for liv og helse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #42 Del Skrevet 9. juli 2013 Med tanke på at myndighetene nå jakter på alle nedgravde tanker av alle slag og pålegger huseiere å fjerne de som ikke er i bruk er det en grov mangel i seg selv at tanken ikke er nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 9. juli 2013 #43 Del Skrevet 9. juli 2013 Med tanke på at myndighetene nå jakter på alle nedgravde tanker av alle slag og pålegger huseiere å fjerne de som ikke er i bruk er det en grov mangel i seg selv at tanken ikke er nevnt. Dette er nytt for meg. Har du kilde eller link til info? Det er ikkje noko problem med slike tanker før dei går lekk. Når dei går lekk så får ein derimot plikt til å fjerne også forureina masse. Da kan det bli dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #44 Del Skrevet 9. juli 2013 Dette er nytt for meg. Har du kilde eller link til info? Det er ikkje noko problem med slike tanker før dei går lekk. Når dei går lekk så får ein derimot plikt til å fjerne også forureina masse. Da kan det bli dyrt. Vi fikk varsel om det her for en stund tilbake. Her er regelverket: http://www.regelhjelp.no/no/Etatenes-sider/Klima--og-forurensningsdirektoratet-/Emner/Nedgravde-oljetanker--melding-og-kontroll/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piruette Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #45 Del Skrevet 9. juli 2013 Er ikke takst utført av takstmann fyllt ut på et standardskjema? Der skal vel byggeår være fyllt ut. Ellers forstår jeg ikke helt at man kjøper et så gammelt bygg uten en eller annen form for tilstandsrapport. For å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan et "standarskjema" ser ut, for har aldri vært borti det før..! Bak der hvor det sto taksrapporter fant jeg det jeg skrev tidligere opp her..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #46 Del Skrevet 9. juli 2013 For å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan et "standarskjema" ser ut, for har aldri vært borti det før..! Bak der hvor det sto taksrapporter fant jeg det jeg skrev tidligere opp her..! Og der står det altså ikke byggeår. Står det navn på takstmann da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 9. juli 2013 #47 Del Skrevet 9. juli 2013 Leste også i nyhetene for en stund siden at noen hadde måttet betale store summer for å rense jorden der det hadde lekket fra en parafintank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #48 Del Skrevet 9. juli 2013 http://mobil.aftenposten.no/bolig/Solgte-gammelt-hus-som-nytt-7065428.html#.UdyGuWQayc0 Beklager, men dere kommer nok ikke noen vei med dette.Anonymous poster hash: 4bc91...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 9. juli 2013 #49 Del Skrevet 9. juli 2013 http://mobil.aftenposten.no/bolig/Solgte-gammelt-hus-som-nytt-7065428.html#.UdyGuWQayc0 Beklager, men dere kommer nok ikke noen vei med dette.Anonymous poster hash: 4bc91...32a Men i dette tilfellet valgte jo megler etterpå å betale en kompensasjon til kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2013 #50 Del Skrevet 10. juli 2013 http://mobil.aftenposten.no/bolig/Solgte-gammelt-hus-som-nytt-7065428.html#.UdyGuWQayc0 Beklager, men dere kommer nok ikke noen vei med dette.Anonymous poster hash: 4bc91...32a Merk at i denne saken hadde kjøper ikke sett huset før han kjøpte. Hadde han f.eks sett sikringsskapet kunne han konstatert første feil der. Denne skal også avgjøres i retten, det har ikke skjedd enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 10. juli 2013 #51 Del Skrevet 10. juli 2013 Merk at i denne saken hadde kjøper ikke sett huset før han kjøpte. Hadde han f.eks sett sikringsskapet kunne han konstatert første feil der. Denne skal også avgjøres i retten, det har ikke skjedd enda. Sikker? Jeg forstod det (i en annen artikkel) som at megler valgte å betale kompensasjon og de ble enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 10. juli 2013 #52 Del Skrevet 10. juli 2013 Nå har jeg akkurat kjøpt hus selv, og der tok megler opp at feil årstall for bygg kan være en reklamasjonssak på huset, i enkelte tilfeller nok til å heve kjøpet dersom selger har visst om det, eller har det i papirer og ikke har opplyst om feilen, han trenger aldri å ha bodd der. Dette kan man klage på inntill 5 år etter kjøp, men SKAL klages på så fort man oppdager feilen. Ta kontakt, hvis ikke står dere i allefall på bar mark hvis dere ikke gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2013 #53 Del Skrevet 10. juli 2013 Sikker? Jeg forstod det (i en annen artikkel) som at megler valgte å betale kompensasjon og de ble enige. Jeg har ikke lett etter flere artikler - kun lest linken du la ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 10. juli 2013 #54 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg har ikke lett etter flere artikler - kun lest linken du la ut. Eiendomsmegler punger ut etter solid boligtabbe. (Ikke jeg som la ut den over forresten - kun siterte den.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #55 Del Skrevet 11. juli 2013 De fleste mennesker med litt vett mellom ørebe-fagmann eller ikke, vil se om et hus er fra 1960 eller 1920. Man har selv ansvar for å skjekke husets tilstand. Nytter ikke å komme i ettertid å reklamere på "mangler" man skulle oppdaget på visning. Så mye som folk forandrer husene sine, bygger på og renoverer, så er det ikke særlig lett å se hvilket år et hus er fra nei. Dessuten driver de færreste og undersøker inni veggene for å se på isolering, reisverk og lignende. Korttenkt kommentar. Dessuten vil en hver som ser på huset ta utgangspunkt i at salgsrapporten gir riktige opplysninger, finnes ikke én person som dobbeltsjekker at hver eneste opplysning stemmer før de byr. Ville du sett forskjell på dette huset fra rundt 1960: http://tinypic.com/r/mcdd8p/5 og dette huset fra 1920: http://tinypic.com/r/w8mk38/5? Ikke veldig lett.. Anonymous poster hash: 3d3e2...00c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå