Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte vi skulle begynne å introdusere grøt til jenta vår på 6 måneder. Hva slags grøt begynte dere med? Kan jeg begynne med quinoa, hvis jeg stavmikser bort klumper?

Anonymous poster hash: 76e41...3c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med hirsegrøt fra Holle, sammen med aprikosmos for å få i han mer jern.

AnonymBruker
Skrevet

Hirsegrøt er kanskje like greit å bruke ja. Brukte du hirseflak eller hirsemel? Eller en blanding?

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Vi begynte med grøt da tuppa var 4 mnd, risgrøt fra Hipp.

Skrevet

Hirsegrøt er kanskje like greit å bruke ja. Brukte du hirseflak eller hirsemel? Eller en blanding?

Flak, kjøpt på helsekostbutikk. Prøvde å lage med hele gryn, men det ble for mye styr syntes jeg.

Skrevet

Vi har bare brukt hirseflak siden jeg ikke har sett mel i butikk. Til eldste trengte jeg ikke å mose det mer, men til yngste (som spyr av mat tykkere enn suppe :P ) må jeg i gang med stavmikseren.

Maisgrøt (av maismel) er også veldig fint å begynne med, men det er jo mye mindre næringsrikt enn hirse da.

Skrevet

Quinoa er fint. Men ikke prøv å male det til mel, for det går ikke! (Har prøvd..) du kan jo mose den etter at den er kokt.

Ellers kjørte jeg store havregryn i blender/nøttehakker og sikta den etterpå. Da legde jeg opp en stor dose slik at jeg hadde en stund. Inga styr. Det er lurt og bløtlegge korn, så jeg setter grøten i vann om morran og koker den om kvelden.

Ellers _trenger_ du ikke begynne med grøt. Det er veldi særnorskt å gjøre det. Avocado metter godt og har masse sundt fett. Moste, kokte grønnsaker og smør er også fint.

Fett er viktig, det trenger huden og hjernen siden det er laget av fett (veldig forenkla). Pøs på med fett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...