Cilla Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Skal til Trondheim neste uke, og lurer på om vi skal ta en tur innom Sverige før vi reiser hjem, men lurer på hvor langt det er til grensa. Anbefales det å stoppe over grensa(Stordalen) eller å kjøre lenger inn (Åre eller hva det het) eller enda lenger inn.Det er vel ikke Systembolag rett over grensa da har jeg skjønt. Hvor langt er det til de ulike stedene over grensa fra Trondheim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 16. april 2004 #2 Del Skrevet 16. april 2004 Tror det tar ca en time å kjøre til Storlien som ligger rett over grensa. men det vil nok ikke lønne seg å dra dit for å handle! Synes det er dyrt der jeg. Det var en artikkel i avisa før påaske der man hadde sammenlignet prisene i storlien og på rema 1000. På en handlekurv på ca 1800-2000 kr var det 400-500 kroner billigere å handle i Norge! Men skal du kun kjøpe øl og røyk vil det vel lønne seg fort. Det stemmer også at de ikke har systembolag der. Tror det går an å bestille varer som kan hentes i Storlien. Til Åre tar det kanskje to timer, men jeg vet ikke hvordan prisene er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. april 2004 #3 Del Skrevet 16. april 2004 Vi bruker å være på Åre, men kjører som regel over Verdalsfjellet, for det er fryktelig langt over Stjørdal - synes jeg da. Sånn prismessig er det ikke så stor forskjell fra Norge ettersom kursen er så høy nå, men det vil jo uansett lønne seg å kjøpe alkohol, snus og tobakk ettersom at prisene på sånt er lavere enn i Norge i utgangspunktet. Dagligvarer tror jeg ikke du sparer så mye på (når du legger til kostnader for kjøringa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cilla i.i. Skrevet 16. april 2004 #4 Del Skrevet 16. april 2004 Storlien var det det het ja! Vi kjører ikke bare for å handle men også for å få oss en tur, Skal være i Tr.heim i tre dager pga en undersøkelse på St. Olav, og tror ikke vi gidder å gå så lenge på Ikea (som er det eneste vi ikke har her jeg bor) Også panduro. Men gidder nok ikke kjøre til Åre pga vi har med en 2 mnd gammel baby og det blir litt langt å kjøre for en kosetur...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå