Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest keiko
Skrevet

Kunne noen av dere fortelle meg, om hvorvidt det er lovlig å ha sex med sin assistent. Brukeren har en muskelsykdom og har rullestol når hun måtte trenge det.Under tiden hvor han har dratt til henne, har dem hatt sex i hennes hjem. Hun har hele tiden ringt han daglig og kjørt hjem ubedt til han ganske ofte. Jeg ville bare ta fram dette da jeg undrer meg til at dette ikke for meg høres så profesjonelt ut,.

Hun har timelistene hans og satt på ekstra timer som han ikke har jobbet for, Så han får mer penger. Og brukt sosiale timer på å dra på fest sammen. Hvor dem begge har drukket alkohol .Er dette lovlig? Hun sier han har bågått kontraktbrudd men vil ikke avslutte kontrakten. Han ønsker ikke lenger å jobbe for henne. Men da har hun truet med å anmelde han.

Nå gir hun han tid til i morgen til å bestemme seg for om han skal fortsette å jobbe for henne.Jeg har ikke utdannelse i dette , men jeg syns ikke dette høres lovlig ut.

Di har hatt sex tidligere for noen år siden før hun ansatte han gjennom kommunen som sin assistent.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow.

Jeg skulle GJERNE sett denne saken versere i rettssystemet.

Anonymous poster hash: 9ce93...8bd
Gjest keiko
Skrevet

Hun hjemmer seg bak at di kun har hatt sex utenfor jobben, På vennebasis. Men sexen har foregått i hennes hjem hele tiden. Hun påståelig mener at hun ikke har gått over streken her. Ikke gjort noe ulovelig.

Gjest keiko
Skrevet

Hun sier at kontrakten ikke er ugyldig.

AnonymBruker
Skrevet

Brukers hjem er jo arbeidsplassen til assistenten og man må da følge visse HMS regler. Sjekk lovdata. Eventuelt bør disse ligge i BPA-permen.

Assistenten har jo signert en kontrakt og jeg regner med at det ikke står noe om å måtte ha sex der, derfor skal disse timene ikke føre opp.

Når assistenten er på jobb skal han/hun selvfølgelig være edru. Om assistenten er med på ferie og derfor er på jobb hele døgnet er det andre regler iforhold til alkohol.

Anonymous poster hash: 8708a...8a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså HMS-reglene gjelder når arbeidstaker jobber samt på vei inn og ut fra jobb. Om assistenten velger å bli værende på arbeidsplassen etter arbeidstid gjelder de ikke da det regnes som vanlig besøk i et privat hjem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke, han jobbe i helsevesnet og har sex med en bruker ? Håper det blir anmeldt dersom det er slik.. Slike brurde ikke jobbe innenfor helse

Gjest keiko
Skrevet

Han var arbeidsledig og har ingen helse og sosial utdannelse eller erfaring i denne type jobb i det hele tatt. Kontrakt er blitt skrevet ja. Men er ikke oppført værken klokkeslett eller faste datoer.Han har fortalt han kan komme og gå som han vil. Når det passer han.Kun antall timer som står i kontrakten han skal jobbe i juli og august.Da hennes egen personlige assistent er ute i ferie.

Gjest keiko
Skrevet

Men da hun visstnok har en god del opparbeidede sosiale timer å bruke opp.Ønsket hun å bruke di sammen med han. Og di har sammen brukt noen av di timene på å drikke alkohol og gå ut å feste sammen.

Skrevet

Om han vil slutte og hun truer med å anmelde han (for hva?) så kan han på sin side anmelde henne tilbake for sexpress på jobb. Var en lignende sak for en tid tilbake, men der var assistenten kvinne og brukeren mann. Bør jo kunne brukes som presedens.

Hun er arbeidsgiveren hans, og de har dermed ikke et likeverdig styrkeforhold.

Jeg synes framstillingen din virker litt rotete. Hvem er du i saken?

Skrevet (endret)

Om han vil slutte og hun truer med å anmelde han (for hva?) så kan han på sin side anmelde henne tilbake for sexpress på jobb. Var en lignende sak for en tid tilbake, men der var assistenten kvinne og brukeren mann. Bør jo kunne brukes som presedens.

Hun er arbeidsgiveren hans, og de har dermed ikke et likeverdig styrkeforhold.

Jeg synes framstillingen din virker litt rotete. Hvem er du i saken?

Nå var han vel strengt tatt ansatt gjennom kommunen. Da er kommunen arbeidsgiver og denne damen arbeidsleder.

Det med styrkeforhold kan jo og diskuteres, alt etter hva slags funksjonshemming denne kvinnen har.

Hele saken virker veldig merkelig, i alle fall som den blir fremstilt her.

Endret av fruBeist
Skrevet

Nå var han vel strengt tatt ansatt gjennom kommunen. Da er kommunen arbeidsgiver og denne damen arbeidsleder.

Det med styrkeforhold kan jo og diskuteres, alt etter hva slags funksjonshemming denne kvinnen har.

Hele saken virker veldig merkelig, i alle fall som den blir fremstilt her.

Merkelig er ordet.

Hadde vært interessant å vite hvem som skriver. Den "missbrukte" mannens kvinnlige bekjente? Brukerens søster? Noen som er midt i historien som prøver å skrive i tredjeperson?

Men mener i utgangspunktet at kommunen burde varsles og både mannen og brukeren burde tas på teppet i forhold til bruk av kommunale midler og disponering av arbeidstiden.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Får han penger av henne for sexen?

Skrevet

Får han penger av henne for sexen?

Hvis han har timelønn, så får han strengt tatt det :fnise:

Brukeren kan bli siktet for kjøp av seksuelle tjenester

:opplyser:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis han har timelønn, så får han strengt tatt det :fnise:

Brukeren kan bli siktet for kjøp av seksuelle tjenester

:opplyser:

Jeg tenkte heller mer på at hun kanskje stikker til ham noen tusener fra sparekontoen...

Skrevet

Jeg tenkte heller mer på at hun kanskje stikker til ham noen tusener fra sparekontoen...

Huff, håper ikke det er så ille at hun tyr til slikt.

Men det høres i hvert fall ut som en veldig usunn situasjon for begge parter.

Om de vil fortsette å ha sex bør han finne seg annen jobb, slik at det ikke blir dobbeltroller.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis bruker før ansettelse allerede hadde et intimt forhold med assistenten har bruker brutt avtalen med kommunen. Kun i meget spesielle tilfeller er det lov til å ha en venn, tidligere eller nåverende partner eller familiemedlem som assistent. Men er TS/assistenten/mannen vikar? For da er det isåfall andre regler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er Brukerstyrt personlig assistanse, så er det fullt mulig å ansette f.eks kjæresten din, så jeg vil ikke tro det er snakk om noe lovbrudd her nei. :)

Anonymous poster hash: b92a3...1c3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis bruker før ansettelse allerede hadde et intimt forhold med assistenten har bruker brutt avtalen med kommunen. Kun i meget spesielle tilfeller er det lov til å ha en venn, tidligere eller nåverende partner eller familiemedlem som assistent. Men er TS/assistenten/mannen vikar? For da er det isåfall andre regler.

Det er ikke noe problem for venner/familie å være assistent. Jeg er selv assistent for en venn av meg. Vi har imidlertid et ryddig og profesjonelt forhold og skiller tydelig mellom jobb og privatliv.

Mathilde

Anonymous poster hash: 5a724...0bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune, nabokommunene, og de fire kommunen jeg har jobbet i har det ikke vært lov. Jobben min går utpå å passe på at brukere følger dette og ikke ansetter en de kjenner godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...