Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen har vært sammen i halvannet år. Vi har det skikkelig bra sammen, vi er ordentlig rare sammen og finner på mye forskjellig, har et herlig sexliv, han forteller meg jevnlig hvor mye jeg betyr for han, at det er ingen andre for han og at han ikke kan tenke seg et liv uten meg.

Likevel blir jeg så utrolig lett sjalu.. Han er virkelig verdens beste og gjør alt for å unngå at jeg skal bli sjalu. For en stund siden oppdaget jeg at han hadde masse bilder av eksen på dataen sin, kun ett som egentlig var "upassende" (henne i undertøy). Jeg fortalte han at jeg syns det var skikkelig ubehagelig og ble redd for at han iblant satt og så på disse og savnet tiden med henne. Han beklaget så utrolig masse, sa at han hadde heelt glemt at de var der og slettet dem med en gang uten at jeg trengte å spørre.

Hin dagen så jeg at hennes CV lå på skrivebordet på dataen hans. Jeg vet ikke hvorfor og hvor lenge den har ligget der, men jeg får et stikk i hjertet.

Jeg vet ikke hvorfor jeg tar det sånn til meg. Kanskje det er fordi jeg aldri har hatt noe langvarig forhold før og ikke vet hvordan det blir når folk som har vært sammen lenge slår opp. Han sier at de ikke snakker sammen lenger, i så fall svææært lite. Men jeg får helt vondt i magen av å tenke på at han har hatt vært sammen med henne, reist med henne, hatt sex med henne, ledd med henne osv.. Jeg vet jeg ikke kan forvente at folk ikke har historie med andre når man er 23 år, men..

Jeg har sagt et par ganger til han at jeg blir sjalu, og da forteller han at jeg ikke har noen grunn til det, for han har aldri hatt det så godt med noen som han har det med meg. Aldri følt seg så sikker. Hvorfor blir jeg likevel så usikker? Har noen noe råd for å takle slikt bedre? Vurderer å gå til psykolog når skolesemester begynner igjen. Det går ikke så mye utover han da jeg holder følelser som jeg vet er irrasjonelle inne, men jeg sliter ganske mye iblant..

Anonymous poster hash: f82ac...aba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blææææh..

Anonymous poster hash: a7f34...8f4

Gjest Nigiria
Skrevet (endret)

.

Endret av Nigiria
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har ingenting med han å gjøre. Kun deg. Og handler sannsynligvis om usikkerhet og frykten for å bli såret.

Har du hatt andre før han? Hvordan føler du det i så fall i forhold til dem? Erdet noen grunn til at han føler det annerledes?

Sjalusi er noe herk, jeg kunne aldri vært sammen med en sjalu dame.

Anonymous poster hash: a934d...826
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Har et langt forhold bak meg. Han hadde noen bilder vet jeg (men vet ikke om han har beholdt dem), om han har beholdt dem synes jeg det er litt ubehagelig (de i undertøy/seskuell karakter), men andre normale bilder er all right, så lenge det bare er minner lagt skjult i en boks på loftet,kjeller,osv. Jeg har bilder av oss. Ferieturer div. Nærmeste bilde jeg har beholdt av han i "undertøy" er et strandbilde, altså ingen av seksuell karakter.

Om han får seg ny dame håper jeg at han har forståelse nok til å skjule slike ting for henne, lik jeg ville skjult. Det er ikke noe man skal ha åpent for nye kjærester - så sånn sett skjønner jeg sjalusien din og at dette kan bidra til en type normal-sjalusi.

Ergo. Ja, du er nok ubegrunnet sjalu i den forstand at den er irrelevant. Det er slutt. Han er med deg.

Men, ikke helt ubegrunnet er det med tanke på at slike spor selvsagt skaper sjalusi, som han på sin side burde ha skjønt.

Men hvis du selv mener at sjalusien din ville vært der uansett, har du en utrygghet i deg som sikkert er godt å få gjort noe med for din egen del. Å føle seg usikker på om kjæresten sin liker deg godt nok, og at eksen hans en gang i tiden var der, er nok litt ubehagelig og det høres ikke så greit ut. Håper du kan finne en løsning, slik at dere kan fokusere på fremtiden sammen og kose dere.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 3b39d...65a
  • Liker 2
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Skal alle løpe til psykolog med en gang de føler på noe så naturlig som sjalusi?

Det jeg lurte på var, prater han med henne enda? Du sier han prater "i så fall svæææært sjeldent med henne". Hvorfor har de kontakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...