AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Del Skrevet 8. juli 2013 Har noen spørsmål, vet at ting er individuellt, men om noen kan svare på noen hadde det vært flott! Når jeg tok hull i ørene (med pistol i frisørsalong) for flere år siden ble de litt småbetente, og hadde puss lenge, tok lang tid før det grodde. Lurer på om det har noen sammenheng med tatovering? Har jeg da større sjanse for å få betennelse der tro? Skal tatovere 3 hjerter på rundt 3 cm, kun omriss, ca hvor lang tid tar det? Har du lav smertterskel og tatt tatovering? Hvordan gikk det? Jeg begynner nesten å gråte og kan bli svimmel av å klemme fingern i døra.. Har hatt så lyst på tatovering i mange mange år, men redd jeg ikke takler det. Hvor vondt var det etterpå? Og hvor lenge? Anonymous poster hash: fc9be...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 8. juli 2013 #2 Del Skrevet 8. juli 2013 Hvis du har lav smerteterskel ville jeg faktisk latt vær. De fleste som syns det er så ufattelig vondt klarer aldri å ligge 100% i ro, og det vil jo gi utslag på hvor bra resultatet blir. Men hvis du absolutt skal gjøre det alikevel, ville jeg valgt en plass på kroppen som det kanskje ikke gjør like vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nys Skrevet 8. juli 2013 #3 Del Skrevet 8. juli 2013 Ingen flere som kan svare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #4 Del Skrevet 8. juli 2013 Ingen flere som kan svare? Jeg har høy smerteterskel. Har 5 tatoveringer, ingen av dem vonde til tross for vonde steder å ta (foten, ribben etc). Men jeg har også født to barn uten å syns det var noe særlig vondt.Anonymous poster hash: 9c51e...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 8. juli 2013 #5 Del Skrevet 8. juli 2013 Ingen flere som kan svare? Svaret mitt var ikke det du ville høre da eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 8. juli 2013 #6 Del Skrevet 8. juli 2013 Å klemme fingeren i døra er mye vondere enn å ta tatovering. Jeg hadde piercing i navlen og det grodde aldri, eller, det grodde når piercingen falt ut og da grodde det fort. Andre med piercing kan tydeligvis ta den ut i et par mnd også ta den i igjen, men ikke jeg. Tatoveringen derimot gikk helt fint, grodde bra, ingen problemer med den. Jeg syns ikke det var vondt, men ubehagelig etterhvert når det ble fylt. Huden min frastøter seg blekket en del så måtte fylle ganske lenge og da stikkes det jo samme sted flere ganger, da blir det ganske sårt etterhvert. Husker ikke hvor lang tid det tok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. juli 2013 #7 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg har LAV terskel.Pga kroniske smerter .Har komplisert smertebilde Men vet du hva,den tattisen jeg venta jeg lenge på.Motiv,farger og plassering, alt kom i boks. Jeg synes det ikke var så vondt som jeg trodde det ville bli,pga nerveskade og smerter ellers. Et sted gjorde det ***** vondt, men heldigvis stoppet det akkurat før jeg måtte be om en pause. Den smerten der er helt forskjellig for meg i alle fall,vs den daglige smerten.Samt dette er jo noe du ønsker deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 8. juli 2013 #8 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg har lav smerteterskel og har tatovert meg to ganger da jeg måtte endre på den første tatoveringen. Jeg synes det gjorde ganske vondt, men vennet meg til det etter en ca en halvtime og da merket jeg smerten mindre. Det gjorde mer vondt når de tatoverte der hvor huden er tynn enn der man har mer muskler/fett. Gjorde ikne vondt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 8. juli 2013 #9 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg hadde fryktelige betennelser i flere av hullene jeg tok i ørene, men tatoveringene mine grodde eksemplarisk. Tatovering hos en seriøs tatovør er mye mer renslig enn pistolen hos frisøren. Tør ikke tenke på alle bakteriene på den pistolen... Burde ikke vært tillatt! Jeg har egentlig relativt lav smerteterskel, for eksempel hvis jeg dunker meg, sparker tåa borti et bord eller den slags. Uff, det er kjempevondt! Men jeg syns ikke tatoveringene mine var så gale. Skyggeleggingen var det vondeste, omrisset var ikke gale i hele tatt. Som å bli skrapt litt hardt. Det som var vondt, var å sitte sammenkrøket i samme stilling i over to timer! Var skikkelig svimmel og nummen i hele kroppen etter jeg var ferdig. Da angret jeg skikkelig på at jeg ikke hadde tatt imot tilbudet om pauser... Men tror nok ikke det blir noe problem med din tatovering. Er det tre hjerter der hvert har en bredde på 3 cm, eller er 3 cm hele tatoveringen? Ene min er kanskje fire-fem cm bred og to cm høy eller noe slikt, den tok vel ca 10 minutter. Så lenge det ikke er noe detaljert eller stort går det fort unna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 8. juli 2013 #10 Del Skrevet 8. juli 2013 Er selv godt tattovert og har ikke hatt betennelse i noen av dem. Og jeg har hatt mange betente ørehull og piercinger ellers På tynn hud er det som å bli klort av ei katte, ellers er det mest ubehaglig. Med tanke på hvor liten og hvor lite du skal gjøre med din, så tror jeg ikke du trenger bekymre deg for mye for smerte. Går du til et seriøst studio med hygienen i orden vil det nok gå bra. En så liten tattovering tenker jeg gror fort også, bare husk å smøre den mye! Det er mest vondt i det du tar den, etterpå er det kanskje ømt...men det alt etter størrelse og hvor på kroppen og detaljer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #11 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg tror tre hjerter på 3 cm går helt fint for deg jeg Skal du ha farge? Det tar jo litt mer tid, men smertene blir man vant til. Det er absolutt levelig spør du meg. Bare husk å spis og drikke først slik at blodsukkeret er stabilt, det forebygger at man blir svimmel og sånt Ang betennelse er det opp til deg egentlig. Vær nøye med å holde stedet rent i ettertid og smør med Tattoo after care som får kjøpt på apotek Anonymous poster hash: 6d82a...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T.S Skrevet 9. juli 2013 #12 Del Skrevet 9. juli 2013 Takker for mange hjelpsomme svar! :-D Hvert hjerte blir vel ca 3 cm bredt og høyt.Ikke tenkt å farge, kun omriss. Da skal jeg for alvor lete etter et studio. :-D Hihi, grugleding! Takk igjen. Forresten, hvor er mest og minst vondt? Vurderer et sted på armen og bak på skuldra. Vet ikke helt hvor det blir penest heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #13 Del Skrevet 9. juli 2013 Takker for mange hjelpsomme svar! :-D Hvert hjerte blir vel ca 3 cm bredt og høyt.Ikke tenkt å farge, kun omriss. Da skal jeg for alvor lete etter et studio. :-D Hihi, grugleding! Takk igjen. Forresten, hvor er mest og minst vondt? Vurderer et sted på armen og bak på skuldra. Vet ikke helt hvor det blir penest heller.. Ta hvor du vil. Tatoveringen din tar ett minutt å ta, så lenge klarer du vel å ha vondt? Anonymous poster hash: c2e12...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er ikke vondt vondt å ta tattoering! Mer ømt og ubehagelig..en slags irriterende sviende klorefølelse..som du bare må godta. Men man får små pauser innimellom, og det går greit I og med at du skal ha 3 hjerter på 3 cm, og kun omrisset, så er det ingenting å grue seg til i det heletatt! Du kan jo evnt ta ett hjerte først og se hvordan det går og kjennes ut? Ville mer tenkt på hvor du selv ønsker å ha tattoen, fremfor hvor det gjør minst vondt. Er du opptatt av å kunne se tattoen selv uten å måtte bruke speil? Vil du ha mulighet for å gjemme den bort etterhvert som du blir eldre? Vil du den skal synes når du har på deg en pen kjole f.eks? Eller går i shorts og singlett? Tas tattooen for din egen del, eller for å vise den frem? Personlig, på damer, så synes jeg det er penest å ta en plass fra BH og ned til evnt hoftene..eller rundt hofte/starten på lår. Muligheten for å skjule tattoen dersom det trengs, om du skal i badedrakt når du blir gammel og grå, ha på en fin kjole, brudekjole osv.. Det finnes jo ingenting mer harry og stygt enn en tattoo som synes da........etter min mening Anonymous poster hash: a7f7b...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #15 Del Skrevet 9. juli 2013 jeg har fått betennelse i alle pircingene jeg har funnet på å ta. men jeg er dekket i tattoveringer har bla full sleve ++++. og har ikke hatt problemer med noen av mine tattoveringer når det gjelder hvordan det gror. jeg har ganske høy smerteterskel så akkurat det vet jeg ikke noe om. synes ikke det har gjort spesielt vondt. kjenner det litt mer enkelte steder enn andre. men nå synes jeg også at det har vært litt deilig å ta piercing også. pain is pleasure Anonymous poster hash: 1a9c7...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 9. juli 2013 #16 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg har veldig lav smerteterskel. Blir også stressa av bare tanken på at noe kanskje kan være vondt. Har en tatovering på håndleddet, ca 10 cm. Det var overhodet ikke så vondt som jeg forestilte meg, blodprøver, klemme fingeren i døra o.l. er verre. Var litt ''vondt'' akkurat der man tydelig ser blodårer, begynte å blø en del, så det er godt mulig det var verre psykisk enn fysisk da. Uansett så tar det ikke lang tid med slike små tatoveringer. De fleste holder nok ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå