Gå til innhold

Opprørt av steroider på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Snoken-

Det der er nok en myte. Tobakk og alkohol er mye, mye farligere.

-Hvert år dør ca. 7000 nordmenn av sykdommer relatert til røyking eller passiv røyking av tobakk.

-Hvert år dør 1000 mennesker i Norge på grunn av alkoholbruk og 1000 mennesker på grunn av alkoholrelaterte ulykker, vold eller selvmord.

-Hvert år dør INGEN nordmenn som følge av bruk av steroider.

Jeg klarte i hvert fall ikke å finne kilder på dødsfall som følge av steroider. Det jeg fant i forbifarten var en artikkel med følgende setning:

"Faktisk har vi ikke kunne spore opp et eneste dødsfall som følge av bruk av anabole steroider."

http://www.trim.no/pub/art.php?id=299&print

Konklusjonen er at følgende vits faktisk har noe for seg:

"Birger André, Birger André, hva er det du gjør!?"

"Mamma, jeg bare setter en sprøyte med steroider!"

"Åh, nå ble jeg lettet! Jeg som var redd du tok en røyk eller satt og drakk øl!"

Anonymous poster hash: 8c9f5...81d

Zyzz døde jo av steroider. Det er også kjent at Litauere eller øst-europeer selger steroider som er blant med annet drit som olje. Steroider i pilleform skader også organene dine, spesielt leveren. Grunnen til at det ikke så "mange" som dør av steroider er fordi det er vanskelig å bevise det. Men det er ikke ukjent at mange altetere som har startet med steroider har dødd unge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt enig i at det er galt å dope seg om man deltar i konkurranseidrett - det er jo noe helt annet, ettersom man da tilegner seg en urettferdig fordel som strider mot regelverket.

Anonymous poster hash: 44d9d...aee

Jeg trodde stereoider var dop som ble brukt for med vakker muskulatur å jukse til seg flest mulig damer, og sånn sett ett feigt triks for å konkurrere ut andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde stereoider var dop som ble brukt for med vakker muskulatur å jukse til seg flest mulig damer, og sånn sett ett feigt triks for å konkurrere ut andre menn.

Doping er først og fremst prestasjonsfremmende og/eller reduserer restitusjonstid. Man får altså større effekt av treningen og større muskler eller løper/sykler raskere.

Noen bruker det som et middel for å få damer, på samme måte som at mange damer opererer inn plastikk for å få større pupper og kapre menn som liker silikonpupper. I motsetning til silikon så kan steroider også ha andre fordeler enn det rent estetiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jasså, du mener selv du er så diger basert på naturlig framgang at du er redd for at folk feilaktig skal tro du bruker dop?

Anonymous poster hash: 8c9f5...81d

Haha, jeg sier som h*n over, er du så svær at du ser kunstig stimulert ut?

Anonymous poster hash: 44d9d...aee

Jeg kan ikke fatte i min villeste fantasi at dette kunne misforstås. Prøver dere å være dumme med vilje?

Jeg er imot at andre doper seg fordi jeg blir trist av at mine medmennesker er så .. ja, uintelligente, at de tar slike valg. Å være så diger og sterk som mulig er for meg en ikke-eksisterende faktor i mitt liv, og selv om jeg forstår at noen ønsker å gjøre dette på konkurransenivå, så kan jeg ikke fatte hvorfor det skal gjøre livet deres bedre på hobbybasis. Det er verdier jeg ikke kan kjenne meg igjen i, og da ser jeg rett og slett ned på dem.

Siden jeg har jobbet i mange år på treningssenter selv, så har jeg fått bygd opp en ganske klar stereotypi på slike mennesker. De er ikke de skarpeste knivene i skuffen fra før, og blir neimen ikke noe skarpere av å dope seg. De sto og flekset i speilet, snakket høylytt om silikonpupper og damer de hadde pult i helga, hvor de skulle drikke i kveld og om hvor fett det var å kunne kaste ut folk fra nattklubber (nesten alle var vakter for diverse selskap), sjekket opp alle blonde jenter og glodde på kvinner som trente. I mine øyne er dette latterlig.

Vi heiv dem selvfølgelig ut til slutt, men flere kom tilbake og brukte makt for å få komme seg inn. Flere ble hentet av politiet og en slo ned ei resepsjonsvakt på kanskje 50 kg.

Anonymous poster hash: 2c0ce...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er på tide å bekynne å kjempe for mannesaken. Vi bør bli skikkelige mannesaksmenn som står opp mot dette kroppspresset som barna våre knøvles under. 18-årige menn i dag ligner ikke på de som var 18 på 90-tallet. Muskelmassen er vesentlig større. Vi må lære oss å rusle toppløse på badestranda med ølmage i stedet for sixpack og store biceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er på tide å bekynne å kjempe for mannesaken. Vi bør bli skikkelige mannesaksmenn som står opp mot dette kroppspresset som barna våre knøvles under. 18-årige menn i dag ligner ikke på de som var 18 på 90-tallet. Muskelmassen er vesentlig større. Vi må lære oss å rusle toppløse på badestranda med ølmage i stedet for sixpack og store biceps.

Ja, la oss ta retten til å være fet og hårete tilbake.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% opplever 'roid rage'?! Hvordan er isåfall disse tallene beregnet, er det en kontrollert studie? Er det tatt høyde for at de fleste (i praksis alle) som bruker steroider administrerer disse selv og at man ikke kan garantere for kvaliteten på stoffene? Er det tatt høyde for at folk som er aggressive/impulsive fra før kanskje er mer tilbøyelige til å bruke steroider? Er det sett isolert på virkestoffene eller har kandidatene kanskje blandet medikamenter?

Jeg benekter ikke tallene, men skulle gjerne likt å se god forskning på dette. For meg så er det for lettvint at man konkluderer med at aas er skadelig (ihvertfall for skadelig til å tillates), basert på virkningene man kan registrere når lovgivningen tilsier følgende:

- Man må kjøpe medikamentene over nett og/eller av folk som muligens produserer dem i kjelleren.

- Dosere dem etter råd man finner på diskusjonsforum på nettet eller av de som produserer/selger.

- Sette dem selv eller av kompisen/dama.

- Alt dette uten å få kvalifisert rådgivning i forkant eller oppfølging i etterkant.

Jeg får litt assosiasjoner til 'abstinence only'-undervisningen (filosofien bak vs effekten av den), man har borte i de mest konservative statene i USA når man diskuterer aas.

Kort sagt så mener ihvertfall jeg at aas kan brukes riktig, trygt og effektivt, på tilsvarende vis som at man også kan utføre aborter/kirurgiske inngrep/behandlinger osv riktig, trygt og effektivt, forutsatt at kompetansen og profesjonaliteten er der.

Endret av Larsern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil ikke bli lam, hjerneskadet, impotent og miste sexlysten?

http://www.bt.dk/film-og-tv/ung-mors-kaereste-lam-efter-dopingmisbrug

Anonymous poster hash: e3b00...e6c

Vel, det er jo dessverre på dette nivået diskusjonen om aas ligger på. Selv forteller jo 'Ditlev' her om at han kjøpte stoffet av folk på gymmet, brukte kokain samtidig og fortsatte med aas selv etter å ha fått hjerneblødning.. kan det tenkes at dette også spilte i det minste en bitteliten rolle?

Det blir nesten som om man skulle basert risikoen ved puppeoperasjoner på Lolo Ferrari.. hvis du opererer inn silikon så ender du opp med pupper på mange kilo og flere titalls operasjoner, et helvetes duckface og tilslutt død på senga i relativt ung alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigsaw

Jeg benekter ikke tallene, men skulle gjerne likt å se god forskning på dette. For meg så er det for lettvint at man konkluderer med at aas er skadelig (ihvertfall for skadelig til å tillates), basert på virkningene man kan registrere når lovgivningen tilsier følgende:

- Man må kjøpe medikamentene over nett og/eller av folk som muligens produserer dem i kjelleren.

- Dosere dem etter råd man finner på diskusjonsforum på nettet eller av de som produserer/selger.

- Sette dem selv eller av kompisen/dama.

- Alt dette uten å få kvalifisert rådgivning i forkant eller oppfølging i etterkant.

Jeg får litt assosiasjoner til 'abstinence only'-undervisningen (filosofien bak vs effekten av den), man har borte i de mest konservative statene i USA når man diskuterer aas.

Kort sagt så mener ihvertfall jeg at aas kan brukes riktig, trygt og effektivt, på tilsvarende vis som at man også kan utføre aborter/kirurgiske inngrep/behandlinger osv riktig, trygt og effektivt, forutsatt at kompetansen og profesjonaliteten er der.

bra innlegg. Skal jeg forsøke å svare på spørsmålene du skrev i de første 1-2 avsnittene? Kan jo pirke inn hva jeg mener.

25% opplever 'roid rage'?!

Hvis du leser posten min så skrev jeg at jeg hadde tidligere i emnet sagt at 25% opplever roid rage noe som jeg tror er grunnlaget for at Mann42 skrev det i sin post som jeg siterte. 25% er nok ikke er helt riktig og er jeg rimelig sikker på - I den nyligste dokumentaren jeg så er det ca 5% som blir sagt. Men igjen, det kommer helt og annet an på steroidene. Trenbolone har en helt annen virkning på aggresjonen enn Winstrol Stanzolol for eksempel.

Hvordan er isåfall disse tallene beregnet, er det en kontrollert studie?

Det lurer jeg også på. De kan ikke ta 100 forskjellige personer som brukere forkjellige steroider, og forskjellige stablinger og konkludere ut i fra det. Da må de vel gi 100 stk det samme og se hvor mange som opplever 'roid rage' hvor mange som merker forskjell på at de blir lettere irritert, og hvor mange som ikke merker noen ting. Etter undersøkelser jeg har lett etter har jeg faktisk ikke funnet noe, så det er nok ingen siker tall der ute. Men som sagt nyligste dokumentaren jeg så, sa 5%. Hva grunnlaget for å si 5% er vet jeg ikke. 5% som blir så sinte at de slår ned andre? 5% blir så sinte at de slår i bordet og ødelegger ting når de blir irriert? 5% som skriker til folk uten grunn de blir irritert? altså hva er grensen for hva som inngår av oppførsel i "roid rage"? Det vet ikke jeg. De jeg vet er, dette er mine egne tall og meninger; men røflig; 50% merker ingen ting. Kanskje 40% merker at de blir lettere frustrert og kranglete. Og kanskje da 10% som blir mer eller mindre voldelige. Og det er når vi snakker om vold, at jeg syns "roid rage" er passende. JEG tror tallet på roid rage ligger på 5-10% som blir aggresivt voldelige. Men igjen, halvparten av dem igjen tror jeg har tidligere historier med voldelige historier og er "trøbbelmakere" før de begynte.

I den dokumentaren jeg så hvor de sa 5%, så er jeg usikker men jeg tror de målte ut i fra bodybuildere, men jeg aner ikke om alle gikk på det samme/brukte forskjellige ting. (Mer om dette nedenfor)

Er det tatt høyde for at de fleste (i praksis alle) som bruker steroider administrerer disse selv og at man ikke kan garantere for kvaliteten på stoffene?

Administrere stoffer? Altså de fleste som bruker steroider får de jo fra "legemiddelprodusenter og labs", eller via andre kompiser som har fått derfra. Som for eksempel hvis du bestiller på nett så står det hvem som har produsert den og den typen. for eksempel "British Dragon Pharmaceuticals"

Er det tatt høyde for at folk som er aggressive/impulsive fra før kanskje er mer tilbøyelige til å bruke steroider?

Dette vet jeg ikke, og det er vanskelige å finne ut av. Noe jeg tror er at du må i hvert fall være interessert i å trene for at det skal være tilbøyelig for en å begynne på steroider. Så da spør jeg meg selv er de fleste som trener aggresive? Det er vanskelig å si om flest aggresive mennesker går på steroider eller ikke. Alle mennesker er forskjellige.

Hvis det er slik at flere som er naturlig aggresive begynner på bol enn de som ikke er aggressive fra før, så vil jo dette ha noe å si på en eventuell undersøkelse på x personer som bruker steroider.

Er det sett isolert på virkestoffene eller har kandidatene kanskje blandet medikamenter?

Skrev vel litt om det i første-andre sitat over her. I en undersøkelse burde jo ideelt alle kandidater gå på det samme stoffet(/ene).

Setter du 100 stk på trenbolone+sustanon+dianabol vil du få en mye høyere andel med roid rage en hvis du setter 100 på testosteron cypionate. Og igjen doseringen spiller en stor rolle.

Eller hva hvis de tar 100 bodybuildere med sitt eget steroidregime hvor alle bruker forskjellige preparater og stabler? Virkelig vanskelig å få et ordentlig tall når alt er relativt hvilke steroider som brukes.

Endret av Jigsaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og doseringsråd. Hold dere til trådens tema

Sophie-Ann, mod

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg mindre om folk vil ødelegge seg selv. så lenge det ikke går utover noen andre, og det gjør det av og til. Jeg jobber tett opp mot rusmiljøet, og der er det en del unge gutter som kjører kurer et par ganger i året. De er rett og slett farlige, utøver grov vold mot folk som ikke har mulighet til å forsvare seg.

En annen ting er at jeg ikke liker at min sønn på 16 og hans kompiser blir spurt om det vil kjøpe bol på treningssenteret de trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steroider er ganske trygge på kort sikt, dersom de brukes riktig. problemet er vel at på sikt kan bli avhengig og virkninger av langsiktig bruk er lite kjent og potensielt veldig farlig.

har selv trent styrke og styrkeløft i 6-7 år nå og kjenner miljøet ganske godt. bruk av steroider er langt mer utbredt nå enn da jeg begynte. tror folk (foreldre og venner) hadde blitt ganske sjokkert over hvor mange som faktisk bruker det og da særlig unge gutter.

det skjer sånn ca slik: ung gutt begynner å trene og får ganske bra fremgang første 3-4 mnd, men han kan svært lite om kosthold og trening. fremgangen stagnerer helt og etter ett år tar han et valg, enten så slutter han å trene eller så begynner han å bruke steroider. ser det om og om igjen på treningssenteret her i oslo...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bryr meg mindre om folk vil ødelegge seg selv. så lenge det ikke går utover noen andre, og det gjør det av og til. Jeg jobber tett opp mot rusmiljøet, og der er det en del unge gutter som kjører kurer et par ganger i året. De er rett og slett farlige, utøver grov vold mot folk som ikke har mulighet til å forsvare seg.

En annen ting er at jeg ikke liker at min sønn på 16 og hans kompiser blir spurt om det vil kjøpe bol på treningssenteret de trener.

Men steroider er IKKE rusgivende preparat, det er her du og de fleste andre har misforstått. Steroider blir OGSÅ brukt i den type miljøer ja uheldigvis.

Steroider gjør dem ikke farlige, rus og narkotika gjør dem farlige og ustabile.

Hadde steroider vært rusgivende medikament hadde det vært strengt forbudt i Norge.

Steroider er derfor lovlige til eget bruk her i Norge.

At det ikke er lov å selge er helt forståelig. Kun autorisert lisensiert personell som leger og utfra apotek bør veilede og kontrollere at alle legemidler blir solgt for hva de blir påstått for å være.

Anonymous poster hash: fa193...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men steroider er IKKE rusgivende preparat, det er her du og de fleste andre har misforstått. Steroider blir OGSÅ brukt i den type miljøer ja uheldigvis.

Steroider gjør dem ikke farlige, rus og narkotika gjør dem farlige og ustabile.

Hadde steroider vært rusgivende medikament hadde det vært strengt forbudt i Norge.

Steroider er derfor lovlige til eget bruk her i Norge.

At det ikke er lov å selge er helt forståelig. Kun autorisert lisensiert personell som leger og utfra apotek bør veilede og kontrollere at alle legemidler blir solgt for hva de blir påstått for å være.

Så du mener at det ikke er noen sammenheng mellom bol og vold/aggresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er en sammenheng mellom kriminalisering og vold.

Hvorfor mener du at anebole steroider er en sak for politiet, påtalemyndigheter og retten og ikke en sak for sykepleiere, leger og helsevesenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men steroider er IKKE rusgivende preparat, det er her du og de fleste andre har misforstått. Steroider blir OGSÅ brukt i den type miljøer ja uheldigvis. Steroider gjør dem ikke farlige, rus og narkotika gjør dem farlige og ustabile. Hadde steroider vært rusgivende medikament hadde det vært strengt forbudt i Norge. Steroider er derfor lovlige til eget bruk her i Norge. At det ikke er lov å selge er helt forståelig. Kun autorisert lisensiert personell som leger og utfra apotek bør veilede og kontrollere at alle legemidler blir solgt for hva de blir påstått for å være. Anonymous poster hash: fa193...066

er forbudt siden 1. Juli i år.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Steroider har ingenting med vold / aggresjon å gjøre. Det betyr ikke at man er immun mot provokasjon og påvirkninger i miljøet som forårsaker aggresjon selv om man går på steroider.

Man er like påvirkelig for provokasjon til aggresjon om man går på steroider eller ikke.

"Group thinking" har lært deg og de fleste andre da at steroider skal ha skylden for at man kan bli irritert til aggresjon hvis man tar dem da. Blir man irritert til aggresjon uten så blir det vanskligere å finne en mer samfunnsakseptert unnskyldning. Da blir det vel at man får gå i seg selv å finne årsaken. Jobbe med seg selv osv. Det trenger man ikke hvis man går på steroider og kan skylde på dem. Eller ?

Er sikker på at du er oppgående nok til å skjønne hva jeg mener her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...