Gå til innhold

Opprørt av steroider på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og som en digresjon til 'roid rage'; Jeg har enda til gode å se humørsvingninger hos brukere som på noe vis kan sammenlignes med humørsvingninger som følge av p-piller.. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jigsaw

Tror en jeg kjenner fikk en infeksjon av silikon, og måtte operere og ta de ut igjen. (?)

Du fikk det til å høres ut som om at steroider var 100% risikofritt, noe hverken du eller jeg kan garantere at det er i noen dosering uansett hvor liten- anafylkaktisk sjokk var bare det enkleste å kontre påstanden din med da man praktisk talt kan få anafylaktisk sjokk av, tja, som du selv sier; hva som helst uten at man vet om allergien på forhånd.

Hydrokortison er finfint for for å forhindre rebound ja^^, men jeg har ennå til gode å se en mann på treningssenter sitte der og injisere seg selv med SoluCortef for å bidra til økt muskelmasse;) Diskusjonen var nå strengt tatt om den ulovlige bruken av steroider, ikke hvorvidt det har medisinske fordeler eller ikke;P

Men siden du er i kranglehumør og jeg er lei kan vi jo late som at bruk av anabole steroider er 100% risikofritt så slipper jeg å sitte her å diskutere med noen som helt klart er smartere og vet bedre enn sin egen påstand;)

Jo, det kan jeg garantere. Milde androgene steroider i små doser, som har 1-2 i sideffekt-skalaen (1-10) i selv små doser for kvinner, så vil kvinnen bare legge merke til en større klitoris. Ikke mer hårvekst, ikke mørkere stemme engang. Dette er milde, midlertidige side-effekter som ikke er alvorlige i det hele tatt. Selv sagt disse kommer du ikke unna, men de er som sagt milde og nærmest ufarlige. Jeg kan garantere deg, at du ikke kommer til å dø av 5mg oxandrolone i 8 uker. (dose på 10mg gis til underutviklede guttebarn.. Hvor menn har en anbefalt dose på 10-100mg og damer <10mg).

Kanskje du skal lese posten jeg siterte Yme, hvor jeg blant annet skriver "jeg beklager om jeg fikk det til å virke sunt og risikofritt. Steroider er mer enn farlig i gale hender..." før du går på en helt egen vei her. Jeg er forbi det punktet i diskusjonen at jeg tar det for gitt at alle vet at det ikke er som å drikke saft, men at du kommer jævlig godt ut av ting hvis du veit hva du driver med. (Da doser, preparater, hva du skal se opp for, hvordan du skal lytte til kroppen din, hva du må ta i tillegg for å støtte opp kroppen din i mens, ikke minst hva steroidene gjør inne i kroppen din, og det viktigste ha_en_god_PCT. Ellers crasher kroppen din etter du er ferdig på "cycle". Ta ansvar for deg selv. Fornuftig bruk).

For øvrig syns jeg personlig erfaring stiller sterkere enn tja, det meste folk synser seg fram til.

;) ;) ;) ;)

Og nei, noen som behandles for anafylaktisk sjokk får ikke bare hydrokortison. De får vel først akutt antihistaminer og adrenalin(eller adrenalin-liknende) intramuskulært. Etterhvert i behandlingen får de (gluko)kortikosteroider som prednison, prednisolon, eller dexmethasone

Jeg skjønner ikke hvordan jeg er i kranglehumør, jeg bare besvarer det latterlige argumentet ditt med at en steroidbruker plutselig skal få anafylaktisk sjokk og dermed er bedre av ved å ikke bruke det - når det kan sies om alt annet.

Endret av Jigsaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke å lese hele tråden, men jeg aner et mønster at de fleste her tenker doping=androgene anabole steroider.

Jeg vil tippe den met utbredte formen for doping på treningssenter slett ikke er AAS, men stimunlanter som koffein/dmaa/efedrin-lignende stoffer. Disse ble tidligere solgt over disk i Norge og det er fortsatt mulig å oppdrive "jack3d" og "craze" over disk. Begge disse hadde tidligere dmaa(aka 1,3dim) men de nye produktene skal være uten.

Når det gjelder doping for privatpersoner så er jeg mest skeptisk til det fordi det ikke er regulert. I korrekt dose, kontrollert og fulgt opp er det kanskje ikke farlig. Stoffer man kanskje ikke vet helt hva er, protokoller hentet ned fra lugubre sider på Internett og penger som gis til kriminelle organisasjoner burde være god nok grunn til å holde seg unna.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigsaw

Orket ikke å lese hele tråden, men jeg aner et mønster at de fleste her tenker doping=androgene anabole steroider.

Jeg vil tippe den met utbredte formen for doping på treningssenter slett ikke er AAS, men stimunlanter som koffein/dmaa/efedrin-lignende stoffer. Disse ble tidligere solgt over disk i Norge og det er fortsatt mulig å oppdrive "jack3d" og "craze" over disk. Begge disse hadde tidligere dmaa(aka 1,3dim) men de nye produktene skal være uten.

Når det gjelder doping for privatpersoner så er jeg mest skeptisk til det fordi det ikke er regulert. I korrekt dose, kontrollert og fulgt opp er det kanskje ikke farlig. Stoffer man kanskje ikke vet helt hva er, protokoller hentet ned fra lugubre sider på Internett og penger som gis til kriminelle organisasjoner burde være god nok grunn til å holde seg unna.

^ Mye riktig her.

De fleste som trener begynner med omega-3 vitaminer og proteinpulver. Så kreatin, BCAAs, glutamin, så koffeinpiller etc. Det er også det mest vanlige når folk spør "hva går du på?".

Det du sier om jack3d er også riktig, hvor import til Norge tror jeg fortsatt er ulovlig (eller så er det lovlig nå som noe ble fjernet?).

En gang jeg skulle importere et produkt (Animal rage?) ellernoe for lenge siden, var ikke en gang det godkjent i Norge. Noe som ikke steroider, men kanskje ikke noe mer alvorlig enn pro-hormoner (noe som fortsatt er noe av det nærmeste du kommer steroider) - som ble klassifisert som "Ulovlig legemiddel" men som hadde vært lovlig å importere i England og Sverige.

Likevel er det lett å importere pilleboks på pilleboks med steroider hjem i postkassa. Syns jeg er veldig rart.

Etter å ha nå prøvd å bekjempe stigmaer og fordommer trekker jeg meg litt ut av tråden. (Hvis noen vil ha svar på noen spørsmål av meg personlig bare PM meg.)

Endret av Jigsaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som en digresjon til 'roid rage'; Jeg har enda til gode å se humørsvingninger hos brukere som på noe vis kan sammenlignes med humørsvingninger som følge av p-piller.. ;)

De kan jo være helt drøye da... Det hender faktisk at en dame som starter på p-piller faktisk mister interessen av typen sin helt, pga hormonell påvirkning i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Anabole steroider er så omsvermet med myter at selv hasj-sprøyta ikke kan måle seg..

For det første er begrepet anabole steroider diffust. Anabole androgene steroider er stoffer som imiterer testosteron, det mannlige kjønnshormon i kroppen. Diverse anabole steroider brukes på sykehuset mot kreft, HIV og mange andre sykdommer.

Det som skjer når du tar AAS som normal person, er at du får høyere nivå av testosteron. Thats it. Testosteron er ikke noe volds-hormon, som mange virker å tro. Tvert i mot gir et høyere nivå av AAS brukeren et høyere nivå av velvære. Man føler seg kvikkere, gladere og mer tilfreds. Det er derfor bruk av AAS på pensjonister har vist seg å være glimrende. De får bedre helse, mer livsgnist og generelt bedre velvære.

At enkelte som boler seg ER agressive, er ikke AAS sin skyld. Her er det høna og egget, i dette tilfellet høna. Og det er selvsagt i slike miljøer at AAS er mest populært.

Har selv brukt det i mine yngre dager, og kan ikke si jeg merket noe til agressjon, men jeg ble mer "emotional". Så jeg triste filmer, så sippet jeg for ingenting. Men generelt var velværet fantastisk. Sikkert også som et resultat av kjempeframskritt på treningen.

For de fleste som har psyken i orden er det ikke heller slik at man vurderer selvmord når man går av kur. Jeg merket ingenting, annet enn at treningen føltes litt mindre effektiv. Og grunnen til at jeg sluttet etter EN eneste kur var fordi jeg var redd for hva som kan være i de flaskene man får tilstendt av who knows..

Det er vel omtrent det eneste som er farlig med anabole steroider - nemlig hvem i all verden er det du har fått det av.

At noen enkeltindivider velger å dope seg til hjertesykdom og slikt blir som å si at sukker er farlig fordi noen ender opp dritfeite som et resultat av overspising. At enkelte blir litt ekstra gale av det blir som at enkelte blir en annen person når de drikker. Dette er mennesker med ustabil psyke i utgangspunktet.

Jeg synes det er viktig å kunne tenke på to ting samtidig. På den ene siden være klar over farene ved MISbruk av anabole steroider, og å jobbe forebyggende mot de holdningene som gjør at unge mennesker har lyst til å ta tilskudd av noe de strengt tatt ikke trenger. En 18 åring trenger ikke ekstra testosteron.

Men en 60 åring gjør kanskje det. Man har sett SÅ mange eksempler på hvilken god effekt kliniske doser på gamle har. Men at folk skal klare å ha to tanker i hodet samtidig er jo å forvente for mye av folk.

Enten er ting livsfarlig, eller så er det fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogkar

Nettop. Man blir som en hormonell "kjerring". "Fugler er så vakre..buhuhuhu"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Forkortet.

Takk :)

Ja og nei. Jeg kunne endel, og kan endel siden jeg har studert medisin, og for all del - det er interessant og kult når noen (du) kan mye. For meg er det lærerikt. Men for så mange andre blir det en helt annen debatt. De er fortsatt på nivået hvor de ser for seg en sinnsyk, ristende fyr med 1cm pikk stikker seg i analåpningen med en diger hestesprøyte, går ut og voldtar og dreper.

Det er slik mange ser for seg bruken av anabole steroider.

Vi er på det barnslige nivået hvor man må prøve og få folk til å forstå at steroider (i prinsippet) simulerer naturlige hormoner. Om f.eks en med hormonfeil, en som produserer for lite naturlig testosteron, hadde fått behandling, så hadde han fått "anabole steroider". Om min naturlige produksjon er 16mmol, og din er 20, og jeg tar anabole steroider så jeg kommer opp på 20..vil det da forandre meg nevneverdig? Nei. Vil det dobbelte? Sannsynligvis ikke. Er det farlig om jeg gir helt faen og kjører på med 3-400 ganger normalt? Selvsagt.

Er det farlig å spise en snickers? Nei. Er det farlig å spise 10 snickers hver dag? Sannsynligvis.

Og så lenge debatten er så polarisert, så går det igjen ut over de som kunne ha hatt god effekt av testosteron. Når jeg blir 65-70, så vil jeg veldig gjerne få litt ekstra testosteron jeg - for økt vitalitet, sexlyst, styrke, velvære, treningsglede og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigsaw

.

Hvor er den applaus-smilyen når jeg trenger den. :(

Nåvel nå fikk jeg lyst å trene. Takk for innsiktsfulle innlegg. Er så enig i det du skriver. Mye fordommer og feilinformasjon og ute og går som folk baserer meningene sine på.

Endret av Jigsaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Nå er det jo faktisk sånn at det kan skje veldig mye dritt, når man tar innlegg i brystene.

Vi kan jo nevne at det kan ødelegge melkeproduksjonen, gjøre puppene lamme, kroppen kan kapsle inn innleggene, så du må fjerne hele puppen, du kan dø av operasjonen, du kan havne i koma... Lista er faktisk veldig lang.

Personlig mener jeg at unge menn ikke trenger tilskudd av hormoner for å oppnå gode resultater, og jeg ser på det som juks, men det er absolutt tryggere enn å legge seg under kniven!

Om man dør av det er det som regel er det fordi man ikke tåler narkosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Og så lenge debatten er så polarisert, så går det igjen ut over de som kunne ha hatt god effekt av testosteron.

Men handler denne debatten om medisinsk bruk av testosteron på resept fra legen, for eksempel ved testikkelkreft eller hypogonadisme?

Og hva skjedde med mannen som fisker all fisk selv og ikke kan kjøpe mat på REMA? Det er noe som ikke harmonerer helt om du mener det er mer fornuftig å injisere testosteron enn å spise en laksefilet fra REMA.

Som nevnt i mitt forrige innlegg, påvirker tilførsel av eksogen testosteron langt mer enn kun egenproduksjonen av testosteron. En kortvarig syklus med relativt lave doser eksogen testosteron av apotekkvalitet og fornuftig bruk av PCT vil nok hos de fleste være relativt harmløst, men det er allikevel mange som har fått problemer i ettertid, selv ved 'fornuftig' bruk.

Når de fleste som (mis)bruker dette sannsynligvis injiserer oljer og syntetiske hormoner produsert på ukjente undergrunnslaboratorium og baserer bruk og kunnskap på forumsposter eller råd fra den lokale boleren, så sier det seg selv at dette ikke er særlig smart.

Og derfor irriterer det meg når flere her inne skal glorifisere AAS og fremstille det som vår tids vidundermedisin, skjønt jeg kan skjønne det er irriterende når meningsmotstanderne avslører sin ignorans rundt temaet og kommer med andre feilaktige påstander.

:)

Endret av JakeGreen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man dør av det er det som regel er det fordi man ikke tåler narkosen.

Det stemmer det, ja. Noen mennesker tåler ingen narkoser, noen tåler 3, noen tåler 5 osv... Det er en risiko man tar, om man velger å ta et stort sett unødvendig og kosmetisk inngrep, og det er farligere enn å gå på steroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper mange av damene likevel er glad for resultatene mennene deres får...

Anonymous poster hash: a7fc2...8ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, det er jo juks, men det er mye annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Men handler denne debatten om medisinsk bruk av testosteron på resept fra legen, for eksempel ved testikkelkreft eller hypogonadisme?

Og hva skjedde med mannen som fisker all fisk selv og ikke kan kjøpe mat på REMA? Det er noe som ikke harmonerer helt om du mener det er mer fornuftig å injisere testosteron enn å spise en laksefilet fra REMA.

Som nevnt i mitt forrige innlegg, påvirker tilførsel av eksogen testosteron langt mer enn kun egenproduksjonen av testosteron. En kortvarig syklus med relativt lave doser eksogen testosteron av apotekkvalitet og fornuftig bruk av PCT vil nok hos de fleste være relativt harmløst, men det er allikevel mange som har fått problemer i ettertid, selv ved 'fornuftig' bruk.

Når de fleste som (mis)bruker dette sannsynligvis injiserer oljer og syntetiske hormoner produsert på ukjente undergrunnslaboratorium og baserer bruk og kunnskap på forumsposter eller råd fra den lokale boleren, så sier det seg selv at dette ikke er særlig smart.

Og derfor irriterer det meg når flere her inne skal glorifisere AAS og fremstille det som vår tids vidundermedisin, skjønt jeg kan skjønne det er irriterende når meningsmotstanderne avslører sin ignorans rundt temaet og kommer med andre feilaktige påstander.

:)

Det er mer fornuftig å injesere rent testosteron som 65 åring enn å spise laks fra rema som 30-åring ;)

Heller det enn medisinbadet laks.

Som sagt, jeg tilstreber å leve så sunt som mulig - uten å være fanatisk. Derfor bruker jeg ikke testosteron eller andre AAS. Jeg gjorde det en gang tidligere i livet, men det føles ut som var en annen person. Ung og dum. Men om testosteron blir lovlig "behandling" av eldre mennesker, så kommer jeg til å takke ja. Det er jo nøyaktig det samme som jeg har i kroppen..bare litt ekstra. Jeg er f.eks ikke redd for fargestoffet de sprøyter laksen full av. Jeg vet at det ikke er noe farlig. Det er sannsynligvis ikke farlig at fisken fores på vegitabilsk pellets heller. (At den er full av antibiotika er imidlertid ikke bra) Så hovedårsaken til at jeg ikke spiser oppdrettslaks er fordi jeg heller vil spise ekte og sunnere laks/ørret. Dessuten er det en fantastisk hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Hehehe, det er jo juks, men det er mye annet også.

Jo, men tror ikke den gjennomsnittlige gym-rotta bryr seg så mye om det er juks eller ei. Jeg synes for øvrig vi skal tillate all mulig doping i profesjonell idrett. 50% gjør det jo uansett, og om ALLE gjorde det, og i enda større grad så hadde det kanskje blitt mer interessant å se på. Vil heller se noen hoppe 40 meter høyt, løfte 1500kg og løpe 100-metern på 2 sekunder. Hadde vært schpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jigsaw

Jo, men tror ikke den gjennomsnittlige gym-rotta bryr seg så mye om det er juks eller ei. Jeg synes for øvrig vi skal tillate all mulig doping i profesjonell idrett. 50% gjør det jo uansett, og om ALLE gjorde det, og i enda større grad så hadde det kanskje blitt mer interessant å se på. Vil heller se noen hoppe 40 meter høyt, løfte 1500kg og løpe 100-metern på 2 sekunder. Hadde vært schpi!

Der har du også grunnen til at utøvere doper seg. Vi publikumet, vi ha raskere hundremetere, lengre hopp, tyngre løft, ergo vi vil ha utøverne på steroider/prestasjonsforbedrende midler. Og mange av utøverne vil gi oss det vi vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anabole steroider er så omsvermet med myter at selv hasj-sprøyta ikke kan måle seg..

At enkelte som boler seg ER agressive, er ikke AAS sin skyld. Her er det høna og egget, i dette tilfellet høna. Og det er selvsagt i slike miljøer at AAS er mest populært.

Det er vel omtrent det eneste som er farlig med anabole steroider - nemlig hvem i all verden er det du har fått det av.

At noen enkeltindivider velger å dope seg til hjertesykdom og slikt blir som å si at sukker er farlig fordi noen ender opp dritfeite som et resultat av overspising. At enkelte blir litt ekstra gale av det blir som at enkelte blir en annen person når de drikker. Dette er mennesker med ustabil psyke i utgangspunktet.

Dette med 'roid rage' er et godt eksempel på høna-og-egget, ihvertfall veldig langt på vei.

Jeg kjenner en del personer som har brukt steroider, noen kjenner jeg godt og noen flere kjenner jeg perifert. Et par av dem er faktisk sinnatagger og bråkmakere, men dette er noe de har hatt hengende over seg gjennom hele oppveksten, lenge før de startet med aas - og sannsynligvis andre stoffer..

Det farlige med aas er i all hovedsak hvor det kommer fra og hvordan man skal dosere og tolke symptomer. Egentlig så synes jeg det er litt rart at det helst er hos kvinner man finner den største skepsisen til dette, særlig mtp når det er i denne gruppen de aller aller fleste som tar kirurgiske operasjoner og innsprøytninger av forskjellige preparater befinner seg. Hvordan ville de kritiske røster tidligere i tråden (de fleste har tydeligvis falt av gradvis i takt med at lengre og mer informative innlegg har kommet til), stilt seg til kirurgiske inngrep eller injeksjoner foretatt av ufaglærte med produkter bestilt over internett?

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Dette med 'roid rage' er et godt eksempel på høna-og-egget, ihvertfall veldig langt på vei.

Jeg kjenner en del personer som har brukt steroider, noen kjenner jeg godt og noen flere kjenner jeg perifert. Et par av dem er faktisk sinnatagger og bråkmakere, men dette er noe de har hatt hengende over seg gjennom hele oppveksten, lenge før de startet med aas - og sannsynligvis andre stoffer..

Det farlige med aas er i all hovedsak hvor det kommer fra og hvordan man skal dosere og tolke symptomer. Egentlig så synes jeg det er litt rart at det helst er hos kvinner man finner den største skepsisen til dette, særlig mtp når det er i denne gruppen de aller aller fleste som tar kirurgiske operasjoner og innsprøytninger av forskjellige preparater befinner seg. Hvordan ville de kritiske røster tidligere i tråden (de fleste har tydeligvis falt av gradvis i takt med at lengre og mer informative innlegg har kommet til), stilt seg til kirurgiske inngrep eller injeksjoner foretatt av ufaglærte med produkter bestilt over internett?

Ja, og ikke minst den ukritiske bruken av hormoner som alle kvinner selv bruker (p-piller). Hva tror de egentlig at er i p-pillene? Hockeypulver?

Hvorfor kvinner er så skeptiske til anabole steroider? Godt spørsmål. Sannsynligvis fordi det er harry med sånne "bolemuskler" (alle vet jo at musklene når man boler ser annerledes ut enn når man ikke boler....), og at om de skal ha en fyr med muskler så skal det være sånne "håndtverkermuskler" (akuratt som at man får muskler av å snekre, og at det ikke er det faktum at mange håndtverkere nettop ER typen som trener mye på treningsstudio)

Også er jo kvinner utvilsomt lettere å manipulere, og det er lettere for dem å falle for propaganda. De kjøper skremselspropaganda mye lettere enn menn, og foretrekker det konforme og trygge. Det ligger i deres natur å ikke skille seg for mye ut fra gruppa. Menn er mer individualistiske og tør i større grad og utfordre "sannheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kvinner er så skeptiske til anabole steroider? Godt spørsmål. Sannsynligvis fordi det er harry med sånne "bolemuskler" (alle vet jo at musklene når man boler ser annerledes ut enn når man ikke boler....), og at om de skal ha en fyr med muskler så skal det være sånne "håndtverkermuskler" (akuratt som at man får muskler av å snekre, og at det ikke er det faktum at mange håndtverkere nettop ER typen som trener mye på treningsstudio)

Mitt inntrykk er ihvertfall at kvinner lettere kjøper argumentet om at steroider er farlige, uten å ta med i betraktningen at lovgivningen gjør at brukere av aas må administrere doser selv og uten oppfølgning, oppfølging og fagekspertise slik som praksis er med alle slags skjønnhetsbehandlinger som er vanlige, men som oftest totalt overflødige blant kvinner. Hadde man hatt det samme støttenettverket rundt aas som man har rundt injeksjoner av fyllstoffer, rynkeremedier basert på nervegifter og innsetting av implantater så hadde aas vært å betrakte som relativt risikofritt på lik linje med nevnte lovlige behandlinger.

I mine øyne så er det langt mer 'ekstremt' å avtale en times konsultasjon hos en privatkirurg for så å presse inn 2-3-400gr silikon i brystpartiet 'for å føle seg vel', men det er trygt. Og normalt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...