AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #61 Del Skrevet 8. juli 2013 Let bedre. Jeg fant ganske så raskt forskning som viser til at anabole steroider blandt annet kan gi bivirkninger som akutt myokardinfarkt og diverse hjertearytmier mm av hjerteproblematikk som flere dør av årlig... Ved langvarig og overdrevet bruk kan det sikkert forekomme (men hvorfor postet du ikke link?). Ved overdrevet inntak av alhohol dør man av alkoholforgiftning. Ved normal bruk vil det fremdeles være tusener som dør av røyking og alkohol, og omtrent ingen av steroider. Anonymous poster hash: 8c9f5...81d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jigsaw Skrevet 8. juli 2013 #62 Del Skrevet 8. juli 2013 Grunnen til at jeg er så skeptisk til mennesker som er glade i kriminalisering av uønskede handlinger er at kriminaliseringen er farlig i seg selv. I fjor kunne en sytten år gammel gutt som forsøkte anabole steroider gå til legen sin dersom det var uheldige bivirkninger. Takket være kriminaliseringen i år så kan ikke denne samme sytten år gamle gutten oppsøke lege dersom det skulle oppstå uheldige bivirkninger i frykt for at han selv skal bli anmeldt og straffet! Der har du den geniale signaleffekten din! Jeg ville aldri tatt steroider, men en som er gæren nok til å gjøre det vil jo ikke høre på lovene, - vil han det? En som anstrenger seg for å være attraktiv i andre menneskers øyne, - en med dårlig selvtillit og som tar dårlige valg. Han ønsker du skal bli sett på som en kriminell??? Jøje meg og i alle mine dager. Ideelt sett hadde det vært best å kunne gå til legen i mens man var på steroider, for å sjekke blodtrykket, (og helst leveren, nyrene også), testosteronnivået for å vite at kroppen takler regimet du gir den. Vet ikke hva det heter på norsk men "get your blood work done" i amerika koster 50 dollar-ish som er supernyttig for å sjekke at kroppen er tilbake til normalt etter en PCT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keltern Skrevet 8. juli 2013 #63 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Jeg holder med trådstarter her. Har treningskamerater som ikke er ukjente med tanken om å kjøre i seg litt "kosttilskudd" og de er langt fra uhyggelige personer. De gjør det faktisk hyggeligere å trene der, i motsetning til flere andre, som rett og slett klarer å forsure ankomsten til treningssenteret ved å ikke engang gidde å si hei til kunden. De jeg kjenner er på mange måter mer folkelige enn mange andre jeg treffer på trening. Jeg klarer faktisk ikke komme på en eneste bodybuilder eller strongman som har gitt meg et negativt inntrykk eller en negativ opplevelse av person. Det ER mange naive holdninger og meninger rundt omkring vedrørende "bolere" og langt på vei de fleste er i negativ retning. Uvitenhet og arroganse heter det og DET burde vært kriminalisert. Endret 8. juli 2013 av Niennas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. juli 2013 #64 Del Skrevet 8. juli 2013 Ser på menn som boler seg som "mindre menn" en andre og menn med lav karakter. De må føle seg små som må tilsette kroppen kunstige stoffer for å føle seg store og sterke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keltern Skrevet 8. juli 2013 #65 Del Skrevet 8. juli 2013 Ser på menn som boler seg som "mindre menn" en andre og menn med lav karakter. De må føle seg små som må tilsette kroppen kunstige stoffer for å føle seg store og sterke. Regner med at du drar samme generalisering over oss som trener for å bli store og sterke, uten steroider, også? Fy så små og stakkarslige vi må være som ønsker å bli kraftigere og se bedre ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jigsaw Skrevet 8. juli 2013 #66 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Ser på menn som boler seg som "mindre menn" en andre og menn med lav karakter. De må føle seg små som må tilsette kroppen kunstige stoffer for å føle seg store og sterke. Jeg ser på kvinner som er fordomsfulle som "mindre kvinner" enn andre, og kvinner med liten innsikt i et alle menn er forskjellige, og har forskjellige grunner til å ville bruke forskjellige preparater. De må føle seg dumme som må leve i kunstige illusjoner laget av generaliseringer og fordommer for å føle seg smarte og kvinnelige. ..Nei det blir litt for dumt, eller hva? Eller du kan se på de som noen som tenker hm. "Istedet for å bruke 3 år på å oppnå resultatet på treningsstudioet som jeg vil, kan jeg bruke 2 mnd for å bli den jeg helst vil være og være komfortabel med meg selv og utstråle et bedre jeg." Uten at det trenger å bety noe mer enn at man ønsker å være mer fornøyd med seg selv. For alle vil jo være sitt beste jeg, sant? Endret 8. juli 2013 av Jigsaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 8. juli 2013 #67 Del Skrevet 8. juli 2013 Hvorfor blir folk så utrolig opprørt av dette? Har lest flere artikler om dette den siste tiden, og ser at folk legger igjen kommentarer som "Doping er forkastelig" osv. Men jeg ser virkelig ikke problemet. Hva er det som er så forkastelig med at noen velger å dope seg for å oppnå bedre resultater av treningen sin? Det skader jo ingen... (utenom ham selv ihvertfall). Er selvsagt enig i at det er galt å dope seg om man deltar i konkurranseidrett - det er jo noe helt annet, ettersom man da tilegner seg en urettferdig fordel som strider mot regelverket. Men det jeg undrer meg over, er altså hvorfor folk blir så opprørt av "vanlige" folk på treningssenteret som bruker steroider for å oppnå bedre resultat på kortere tid. Hva er det som er så fryktelig med det? Anonymous poster hash: 44d9d...aee tipper at det bl.a. er pga. en kombinasjon av fordommer, uvitenhet og at lover/forbud er holdningsskapende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. juli 2013 #68 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg ser på kvinner som er fordomsfulle som "mindre kvinner" enn andre, og kvinner med liten innsikt i et alle menn er forskjellige, og har forskjellige grunner til å ville bruke forskjellige preparater. De må føle seg dumme som må leve i kunstige illusjoner laget av generaliseringer og fordommer for å føle seg smarte og kvinnelige. ..Nei det blir litt for dumt, eller hva? Eller du kan se på de som noen som tenker hm. "Istedet for å bruke 3 år på å oppnå resultatet på treningsstudioet som jeg vil, kan jeg bruke 2 mnd for å bli den jeg helst vil være og være komfortabel med meg selv og utstråle et bedre jeg." Uten at det trenger å bety noe mer enn at man ønsker å være mer fornøyd med seg selv. For alle vil jo være sitt beste jeg, sant? Ekte menn oppnår resultater på ekte vis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jigsaw Skrevet 8. juli 2013 #69 Del Skrevet 8. juli 2013 Ekte menn oppnår resultater på ekte vis. Men jeg ser ikke damer som får større pupper på ekte vis ved å spise fet mat for å legge på seg mer fett på puppene. Nei jeg ser damer som får silikon i dem. Men det er ikke sett på som det samme å få større pupper med silikon, enn muskler raskere med steroider enn du ville fått uten - du hadde jo kommet dit likevel etterhvert, du sparer deg selv bare masse tid. Hvis damer kunne fått større pupper ved å ta noe som de kunne kontrollere dose/bieffekter på hadde de vel gjort det, og de blir ikke mindre "ekte damer". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 8. juli 2013 #70 Del Skrevet 8. juli 2013 Ved langvarig og overdrevet bruk kan det sikkert forekomme (men hvorfor postet du ikke link?). Ved overdrevet inntak av alhohol dør man av alkoholforgiftning. Ved normal bruk vil det fremdeles være tusener som dør av røyking og alkohol, og omtrent ingen av steroider. Anonymous poster hash: 8c9f5...81d http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1768197/ http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612416/ http://www.npr.org/blogs/health/2010/04/steroids_hurt_bodybuilders_hea.html http://www.recoveryonpurpose.com/upload/Doping%20and%20Effects%20of%20Anabolic%20Androgenic%20Steroids%20on%20the%20Heart.pdf http://www.eurekaselect.com/87883/article http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0379073811005081 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167527308000107 Ser nå at det er gjort mindre forskning på området enn jeg i utgangspunktet trodde, men har utelukka dyreforsøk her, så da blir det jo litt lesestoff likevel hvis du er interessert;) Det kan jo diskuteres hva som er normal bruk av røyk og alkohol også, siden begge påvirker kroppen på svært negative måter ville jeg nå faktisk argumentert for at det ikke finnes noen "normal" bruk av dem i det hele tatt=) Jeg inbiller meg det at hvis alkohol og røyk hadde kommet på markedet for første gang nå, så tror jeg ikke de hadde blitt lovlige noen av dem heller^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. juli 2013 #71 Del Skrevet 8. juli 2013 En kvinne risikerer ikke førti sykdommer ved å legge silikon i puppene sine. http://nhi.no/trening/doping/anabole-steroider-38995.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jigsaw Skrevet 8. juli 2013 #72 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) En kvinne risikerer ikke førti sykdommer ved å legge silikon i puppene sine. http://nhi.no/trening/doping/anabole-steroider-38995.html Du snakket om ekte menn får resultater på ekte vis. SKal ikke det gjelde for kvinner og? Har du gjort om mening til at menn som bruker steroider er "ikke ekte" og "mindre menn" ikke fordi de bruker steroider, men fordi de risikerer sykdommer? Les litt bakover i tråden du. Alt kommer an på typen steroider, hva slags stack, hvor stor dose, hvordan hvert enkelt individ reagerer.. De som vet hvordan man bruker steroider, risikerer ingenting. De som vet hvordan man bruker steroider lar ingen ting være opp til tilfeldigheter. Det er en grunn til at førstegangsbrukere ikke blir anbefalt testosteron +trenbolone/deca/dbol, men heller testosteron cyp alene. De må lære seg å se hvordan kroppen sin reagerer, og lytte til kroppen sin. Kjenner du kroppen din så veit du hva som er ok, og hva som er fy. De som får sykdommer, store bieffekter er de som dytter i seg ting de såvidt vet hva er, og ikke har peiling på hva de driver med, og ikke bryr seg om de får hjerteinfarkt om 40 år Endret 8. juli 2013 av Jigsaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 8. juli 2013 #73 Del Skrevet 8. juli 2013 De som vet hvordan man bruker steroider, risikerer ingenting. De som vet hvordan man bruker steroider lar ingen ting være opp til tilfeldigheter. Før de prøver første gang og dør av anafylaktisk sjokk fordi de er allergisk mot noen av innholdsstoffene;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jigsaw Skrevet 8. juli 2013 #74 Del Skrevet 8. juli 2013 Før de prøver første gang og dør av anafylaktisk sjokk fordi de er allergisk mot noen av innholdsstoffene;) Anafylaktisk sjokk er en kraftig allergisk reaksjon. Alle kan være allergiske mot alt mulig. Kan få anafylaktisk sjokk av snus, røyk, tannkrem, alkohol - alt som kroppen din kan være allergisk mot. Du får det til å høres ut som anafylaktisk sjokk av steroider er vanlig. Er det ikke ironisk at folk som opplever anafylaktisk sjokk ofte behandles med steroider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #75 Del Skrevet 8. juli 2013 Ja, det har jeg. Som jeg skrev i det innlegget du siterte så har jeg møtt mennesker som har fått hjertesvikt og andre relaterte sykdommer grunnet bruk av anabole steroider. Disse menneskene koster samfunnet en formue, og gjør at jeg ikke kan respektere bruken av dette stoffet. I tillegg til den nevnte signaleffekten. Nei det har du ikke ...det er ingen dokumentasjon å oppdrive som beviselig kan linke bruk av steroider til å fremprovesere sykdommer og tilstander som du beskriver her. Som sagt steroider har vært i bruk i snart 100år. Det er ditt valg å tro dette ...allmenn aksepterte uvaner som røyk, alkohol, smertestillende tabletter kombinert med uheldig livsstil fører til relaterte sykdommer som du beskriver. Ikke steroider. Anonymous poster hash: fa193...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 8. juli 2013 #76 Del Skrevet 8. juli 2013 Tråden er ryddet for avsporing og hets. Niennas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildhane Skrevet 8. juli 2013 #77 Del Skrevet 8. juli 2013 Steroider er stigmatisert av samfunnet som vi tydelig ser i denne tråden. Det er et potent legemiddel som gir gode resultater, og brukt korrekt gir det gode resultater med minimal sjanse for langvarige bivirkninger. Anbefaler å se Bigger stronger Faster for å i det minste få litt oversikt. http://en.wikipedia.org/wiki/Bigger,_Stronger,_Faster* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 9. juli 2013 #78 Del Skrevet 9. juli 2013 En kvinne risikerer ikke førti sykdommer ved å legge silikon i puppene sine. http://nhi.no/trening/doping/anabole-steroider-38995.html Vel... Nå er det jo faktisk sånn at det kan skje veldig mye dritt, når man tar innlegg i brystene. Vi kan jo nevne at det kan ødelegge melkeproduksjonen, gjøre puppene lamme, kroppen kan kapsle inn innleggene, så du må fjerne hele puppen, du kan dø av operasjonen, du kan havne i koma... Lista er faktisk veldig lang. Personlig mener jeg at unge menn ikke trenger tilskudd av hormoner for å oppnå gode resultater, og jeg ser på det som juks, men det er absolutt tryggere enn å legge seg under kniven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabudrue Skrevet 9. juli 2013 #79 Del Skrevet 9. juli 2013 Anafylaktisk sjokk er en kraftig allergisk reaksjon. Alle kan være allergiske mot alt mulig. Kan få anafylaktisk sjokk av snus, røyk, tannkrem, alkohol - alt som kroppen din kan være allergisk mot. Du får det til å høres ut som anafylaktisk sjokk av steroider er vanlig. Er det ikke ironisk at folk som opplever anafylaktisk sjokk ofte behandles med steroider? Du fikk det til å høres ut som om at steroider var 100% risikofritt, noe hverken du eller jeg kan garantere at det er i noen dosering uansett hvor liten- anafylkaktisk sjokk var bare det enkleste å kontre påstanden din med da man praktisk talt kan få anafylaktisk sjokk av, tja, som du selv sier; hva som helst uten at man vet om allergien på forhånd. Hydrokortison er finfint for for å forhindre rebound ja^^, men jeg har ennå til gode å se en mann på treningssenter sitte der og injisere seg selv med SoluCortef for å bidra til økt muskelmasse;) Diskusjonen var nå strengt tatt om den ulovlige bruken av steroider, ikke hvorvidt det har medisinske fordeler eller ikke;P Men siden du er i kranglehumør og jeg er lei kan vi jo late som at bruk av anabole steroider er 100% risikofritt så slipper jeg å sitte her å diskutere med noen som helt klart er smartere og vet bedre enn sin egen påstand;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 9. juli 2013 #80 Del Skrevet 9. juli 2013 Vel... Nå er det jo faktisk sånn at det kan skje veldig mye dritt, når man tar innlegg i brystene. Vi kan jo nevne at det kan ødelegge melkeproduksjonen, gjøre puppene lamme, kroppen kan kapsle inn innleggene, så du må fjerne hele puppen, du kan dø av operasjonen, du kan havne i koma... Lista er faktisk veldig lang. Personlig mener jeg at unge menn ikke trenger tilskudd av hormoner for å oppnå gode resultater, og jeg ser på det som juks, men det er absolutt tryggere enn å legge seg under kniven! Og så kan du jo legge til at disse bivirkningene av brystinnlegg faktisk er en risiko selv når høyt kvalifiserte fagfolk utfører jobben vs aas der man må gjøre det selv. Hadde man lagt ned forbud mot silikoninnlegg og overlatt denne virksomheten til 'kjellerkirurger' (jfr 'kjellerfarmasøytene som produserer og doserer brukerdoser aas), så hadde man garantert sett langt verre og hyppigere bieffekter der også (strekkmerker og lammelse hadde nok vært som bagateller å regne..). Litt av problemet ligger i at siden aas er ulovlig så utføres det lite og relativ dårlig forskning på området og de resultatene man har er gjerne påvirket av at mesteparten av virksomheten er ulovlig og bruk/oppfølging er overlatt til brukeren alene. Kan aas brukes ansvarlig og sikkert? Ja, det er jeg temmelig overbevist om, ihvertfall like sikkert som de inngrepene og prosedyrene som i dag regnes som fullstendig mainstream innen skjønnhetsindustrien hos kvinnene, men det handler altså om kyndig veiledning og oppfølging. Giftinnsprøytninger (botox), og fyllstoff (restylane), og silikoninnlegg er hyllevare og allment akseptert, det hadde det neppe vært om man måtte handlet silikonprotesene på nettet fra Asia og fått venninnen til å sy dem inn.. Litt for lite nyanser og litt for mye fordommer og stereotyper i denne debatten altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå