Gå til innhold

Noen som jobber på Peppes? Setning på kvittering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og noen venner var på Peppes i helgen.

Da vi fikk regningen sto det en setning på den som vi reagerte på. Noe ala "Ola er en idiot".

Vi spurte servitøren vår hva det betydde og da sa han at Ola var kokken.

Vi tenkte ikke noe mer på det der og da, men i ettertid kom vi til å lure på om det kunne være myntet på oss.

Hvis for eksempel servitørene har et sted de kan skrive inn korte beskjeder (til seg selv) for å holde styr på hvilket bord som er hvem og han av ukjent grunn hadde en ubehagelig opplevelse med en av oss som gjorde at han beskrev oss slik? Og så glemte å slette beskjeden før han gav oss regningen? For hvorfor skal de skrive noe som helst om kokken (!) på vår kvittering?

(Bare for å ha nevnt det, så oppførte vi oss helt normalt og det oppsto ingen situasjoner/diskusjoner.)

Har fantasien vår løpt løpsk, eller er vi inne på noe her?

Anonymous poster hash: e11f3...a79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje det er en intern spøk på restauranten. At de ansatte "mobber" hverandre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

amonyn: Aha, ja, det kan det være. Det tenkte vi ikke på. :)

Skrevet

tror jeg ville meldt i fra, synes dette uansett virker veldig uprofesjonelt. Hadde jeg vært sjef og mine ansatte gjorde dette hadde jeg blitt sint (og ville gjerne blitt gjort oppmerksom på dette).

• Liker 18
Skrevet

tror jeg ville meldt i fra, synes dette uansett virker veldig uprofesjonelt. Hadde jeg vært sjef og mine ansatte gjorde dette hadde jeg blitt sint (og ville gjerne blitt gjort oppmerksom på dette).

Enig. Dette er ikke bra. Intern humor og spøking på den måten virker uprofesjonelt når den kommer ut til kundene. Hva som skjer på kjøkkenet er altså de ansattes sak, men det har ingenting i restauranten å gjøre-

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kvitteringen hadde nok blitt skannet og sendt inn til Peppes ja, ganske så unødvendig og uproft å ha på en kvittering.

Har du flaks får du jo kanskje også en gratis pizza som takk for tipsingen...

Anonymous poster hash: 5fc70...e00
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna om jeg hadde fått en slik kvittering. Hadde aldri giddet å gå dit igjen.

Anonymous poster hash: 0cb90...353
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var en intern spøk, trenger vi i hvert fall ikke være fornærmet. Men at det er uproffesjonelt - helt klart.

Jeg har kvitteringen liggende, men jeg er ikke ute etter gratis pizza egentlig. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært sjef og mine ansatte gjorde dette hadde jeg blitt sint

Kanskje en grunn til at du ikke er sjef. Virkelig ikke noe å bråke for.

Anonymous poster hash: 709e6...b42

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna om jeg hadde fått en slik kvittering. Hadde aldri giddet å gå dit igjen.

Ja, du verden, dette var virkelig helt forferdelig.

Herregud, tåler folk ingenting lenger?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du verden, dette var virkelig helt forferdelig.

Herregud, tåler folk ingenting lenger?

Mannen min heter Ola. Jeg ville ikke giddet å ete et sted hvor de ansatte slenger dritt til ham eller meg på kvitteringen. Det finnes nok av andre steder man kan bestille pizza.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min heter Ola. Jeg ville ikke giddet å ete et sted hvor de ansatte slenger dritt til ham eller meg på kvitteringen. Det finnes nok av andre steder man kan bestille pizza.

Hva har navnet til mannen din med saken å gjøre? Tror du de ansatte på Peppes skriver "Ola er en idiot" på en kvittering fordi de venter på at akkurat mannen din skal dukke opp der?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hva har navnet til mannen din med saken å gjøre? Tror du de ansatte på Peppes skriver "Ola er en idiot" på en kvittering fordi de venter på at akkurat mannen din skal dukke opp der?

Ja, hva har min manns navn Ola med setningen Ola er en idiot å gjøre?

Forsvar dem alt du vil, jeg ville fortsatt ikke spist der mer.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde bare ledd av det, og ikke tenkt så mye mer på det, evt. brukt det som en morsom historie. Det var da svært så mye man skal reagere på! Aldri dra dit igjen? Really?

• Liker 5
Skrevet

Kjenner du eller mannen din noen som driver eller jobber på den peppes restauranten der dere var å spiste?

Hvis ikke så kan de UMULIG vite om en kunde heter Ola eller ikke.

Ola er et veldig vanlig norsk navn. Brukes f.eks til eksempler som Ola Nordman. Det kan være han de sikta til.

Syns du er i overkant hårsår her...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Til AnonymBruker som ble dypt fornærmet over at navnet Ola ble brukt. Beklager altså, men det var et navn jeg selv fant på. Ville ikke skrive den eksakte ordlyden som sto på den aktuelle kvitteringen, så jeg fant på et navn. Du og mannen din kan ta det helt med ro og spise på Peppes så mye dere vil. :)

• Liker 12
Skrevet

Hvordan skulle de visst hva mannen din heter da? Pleier dere å presentere dere til kelneren?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Til AnonymBruker som ble dypt fornærmet over at navnet Ola ble brukt. Beklager altså, men det var et navn jeg selv fant på. Ville ikke skrive den eksakte ordlyden som sto på den aktuelle kvitteringen, så jeg fant på et navn. Du og mannen din kan ta det helt med ro og spise på Peppes så mye dere vil. :)

Jeg ble ikke dypt fornærmet over at navnet Ola ble brukt, og jeg vet at det var et navn du fant på.

Poenget mitt er at når de ansatte tuller med hverandre og skriver hverandres navn på kvitteringen må de regne med at det før eller siden kommer en kunde med akkurat det navnet.

Hadde jeg fått en kvittering med mitt navn på samt en fornærmelse ville jeg blitt sur.

Det er ikke så vanskelig å oppfatte navnet til kundene som dere skal ha det til. Prater jeg med mannen min kan de fort oppfatte navnet hans.

• Liker 5
Skrevet

Haha, dette hadde jeg bare ledd av! Tenker det er en intern spøk blant de ansatte som kanskje ikke skulle kommet ut til kundene via kvitteringen, men det har da virkelig ikke noe å si.

Se heller på det som en god historie. :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...