Gå til innhold

Ser ikke forandringen på kroppen min - gått ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 19 som har gått ned i vekt ved å spise mindre kalorier over en periode. :) På det meste veide jeg 84 kg (Er vel 2 år siden) så gikk jeg ned til 75 kg, før jeg ga opp, og holdt den vekta i 6 mnd tid. Så meldte jeg meg inn i vektklubb, og veier nå 66 kg. (Er 168 cm høy)

Problemet er bare at jeg ikke kan SE forskjellen på kroppen min. :( Jeg merker jo at buksene jeg brukte for 1-2 år siden er alt for store, og jeg ikke kan bruke de lenger. Nå bruker jeg størrelse M i de fleste klær. :) Når jeg ser på bilder av meg selv så ser jeg faktisk litt normalvektig ut, og blir like sjokkert hver gang egentlig.

Fordi jeg føler meg fortsatt veldig feit.. Vet jeg ikke er veldig overvektig lenger, og opplever mye oppmerksomhet fra gutter nå, men i hodet mitt veier jeg fortsatt 20 kg mer.

Jeg har aldri vært noe spesielt tynn, og tror ikke jeg kler å være veldig tynn heller. Men når jeg føler meg feit, og ikke ser "virkeligheten" så blir jeg veldig forvirra.

Er jeg fortsatt feit når jeg veier 66 kg og er 168 cm høy? Det er helst på lårene og rumpe jeg ser minst forandringer.. :)

Anonymous poster hash: 78444...610
Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Helt normalt! Det tar lang tid å venne seg til den nye kroppen. Jeg gikk ned i vekt uten å gjøre noe for det for flere år siden, og skjønte ikke selv hvor mye jeg gikk ned. Speilbildet viste fremdeles samme kroppen syntes jeg. At klærne ble litt store unnskyldte jeg med at de var gamle og utslitte og at jeg kunne gå ned en størrelse i bukser på butikkene ble forklart med at de hadde begynt å ta inn litt større størrelser. Det tok lang tid før jeg innså at jeg hadde gått ned over en klesstørrelse og hadde blitt slankere. Som du sier så merker man det også mer når man ser bilder av seg selv enn når man ser speilbildet.

Dessverre er det mye av samme tendensene om man går opp i vekt. Det tar tid å bli vant med en ny kropp :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er helt normalt, ja. Det er jo ikke slik at du har gått ned 20 kilo over natten.

Du er selvsagt ikke feit lenger, 66 kilo/168 cm er jo normal vekt. Gidder ikke sjekke BMI men tipper den ligger rundt 23 hos deg nå, og det er jo helt fint :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Det er nok vanskelig å se at man har gått ned i vekt fordi vekta går ned gradvis, mens hodet fortsatt er i den modusen den var når man veide som mest.

Jeg har gått ned 10 kg. Syns ikke man kunne se noe selv om jeg syns buksene var litt mer problematisk å holde oppe :fnise:

Tipset jeg fikk var å måle meg.

Målte rundt hoftene, magen og lårene, og jeg ser lettere hvor mye jeg faktisk har gått ned når jeg står med målebåndet og ser der og da hvor mange cm jeg har mistet :)

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Sjekket forresten min BMI nettopp og ser at den har gått fra 35 til 33 etter at jeg gikk ned 10 kg (fra 110 til 100)

Skrevet (endret)

Dersom du ikke har trent og bare kuttet kalorier vil du nok ha den samme kroppen, bare en mindre utgave av den :) Dermed er det lettere at du ikke helt ser forandringen selv, siden den har kommet så gradvis, og fasongen din er den samme bare mindre. Men du ER jo mindre! Gratulerer med kjempebra innsats :)

Endret av Honeydew
Skrevet

Har selv gått ned 10 kilo siden februar, og kan ikke se forskjellen. Bare merker det siden jeg måtte lage nye hull i beltet :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...