Gå til innhold

Ooops we did it again

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

A knakk masse inni magen. Skikkelig ekkelt! Det kom hver gang hun snudde på seg, så jeg tenkte det var noe à la knekking i leddene. Spurte jordmor og hun hadde aldri hørt om det før engang. :P M knakk også litt, men ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knepp!? Høres nesten litt småekkelt ut :ler: Men frøkna i magen har det vel bra så ingen grunn til bekymring.

Shit :hakeslepp: er du 30 uker allerede? Hvor ble tiden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kneppelyder?! Den var ny :hakeslepp: Men ikke overraskende at det kan komme mye rart fra en gravid kropp :fnise:

Passert 30 uker :hoppe: En milepæl synes jeg :Nikke: Nå er du liksom kommet inn på 3-tallet, og det er det tallet hvor man faktisk kan få knøttet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd sammen sprinkelsenga! :) Den trenger nok en real omgang med skurefilla, men det får bli en annen dag. Kan og vil ikke overdrive med den kroppen min for tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt om kneppelydene, og funnet ut at det ikke er helt uvanlig, men at ingen egentlig vet hva det er. Legenes fremste teori er, såvidt jeg kunne se, noe med alle hinnene i magen/livmora. En annen teori var at det er babyens ledd, men det ble tilbakevist av fysioterapeuter og kiropraktorer. Ikke vet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker? Seriøst? :ler: Svoooosj - hurtigsvangerskap!!! :daane:

Deilig å begynne med redebygging :hjerte: Kos deg!! ...og i et forsiktig tempo ja, lurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Høres koselig å gjøre i stand seng! :jepp: Nå begynner det virkelig å nærme seg med stormskritt!! :hoppe: Håper du får en fin fredag og en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det begynner å nærme seg nå, men jeg tror nok tida kommer til å gå litt saktere fra nå av. Det gikk så fort frem mot jul, men nå har det på en måte stoppet opp litt! :sjenert:

Har sittet med nav-søknad i kveld. Er på nippet til å si at jeg klarer meg uten permisjonspenger, for dette skjønner jeg absolutt ikke hvordan jeg skal klare å få fylt ut... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Vært der selv! Utrolig at det må være så komplisert å fylle ut det papiret... :dry: Skal dere fordele permisjonstiden på noen spesiell måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker!!!! :hoppe: Mannen og jeg gikk sammen ned på Nav og fikk hjelp til å fylle ut :)

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte også masse kneppelyder i siste svangerskap, og syns det var veldig rart. Det var nok ikke ungen, for jeg har aldri hørt det etter at hun kom ut. Rare greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Vært der selv! Utrolig at det må være så komplisert å fylle ut det papiret... :dry: Skal dere fordele permisjonstiden på noen spesiell måte?

Tror vi skal være fornøyd bare vi klarer å få fylt ut papirene... Vet ikke hvordan det blir med fedrekvoten, i og med at han godeste er selvstendig næringsdrivende med løpende utgifter som ikke tar pause selv om han tar permisjon... Derfor har vi sett på muligheten for at han kan ta en dag i uka e.l. over mange uker, men det forutsetter vel igjen at jeg er i jobb.. Mitt arbeidsforhold slutter 19. februar, mens jeg må gå ut i permisjon senest 1. mars. (Takk til hun assistentlegen på sykehuset som forskjøv terminen! :sukk: ) Jeg har dessuten inntekt både fra vikarbyrået, kommunen og firmaet til han godeste. Der vet jeg ikke hvor mye jeg har tjent før regnskapsføreren har vært gjennom fjorårets tall. I det hele tatt er det mye som skal på plass! :bond::sukk: Blir helt matt av det! :sjenert:

30 uker!!!! :hoppe: Mannen og jeg gikk sammen ned på Nav og fikk hjelp til å fylle ut :)

Vi har også vært på Nav, men fikk beskjed om å ringe eller benytte chat-funksjonen på nav.no. Ikke mye hjelp å få der, med andre ord ;)

Jeg hørte også masse kneppelyder i siste svangerskap, og syns det var veldig rart. Det var nok ikke ungen, for jeg har aldri hørt det etter at hun kom ut. Rare greier!

Ja, skikkelig merkelig. Litt ekkelt og litt morsomt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi ordnet vuggemadrass og bilstolpose. Sistnevnte var en gave fra mine besteforeldre, på den betingelse at vi kom bort og viste den så fort vi hadde fått noe innhold i den.. :fnise: Nå tror jeg vi har det aller meste av utstyr på plass, bortsett fra stelleplass. Har planer om en tur på Ikea en dag, må bare vente til det er litt mindre snøkaos.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lett det med søknaden nei :( Hør om du kan få dagpenger de dagene du ikke har kontrakt? Legen min sa at man kan få en slags spesiell dagpenge hvor man ikke reduseres til 66% av inntekten når man vet at det er tidsbegrenset arbeidsledighet. Maks i 3 mnd. Men kanskje man måtte være 100% sykemeldt først. Husker ikke helt. Men det er bare 7 arbeidsdager uten inntekt om du ikke får noe inntekt da. Eller du kan velge å ta 7 dager med permisjon ut da, men da mister du 7 dager for tiden etter fødsel. Jeg fødte 8 dager før så mistet 6 dager med permisjon, da helg ikke tells. Jeg ville chattet med NAV på facebook.

Babyshopping :hoppe: Mye dere mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal være fornøyd bare vi klarer å få fylt ut papirene... Vet ikke hvordan det blir med fedrekvoten, i og med at han godeste er selvstendig næringsdrivende med løpende utgifter som ikke tar pause selv om han tar permisjon... Derfor har vi sett på muligheten for at han kan ta en dag i uka e.l. over mange uker, men det forutsetter vel igjen at jeg er i jobb.. Mitt arbeidsforhold slutter 19. februar, mens jeg må gå ut i permisjon senest 1. mars. (Takk til hun assistentlegen på sykehuset som forskjøv terminen! :sukk: ) Jeg har dessuten inntekt både fra vikarbyrået, kommunen og firmaet til han godeste. Der vet jeg ikke hvor mye jeg har tjent før regnskapsføreren har vært gjennom fjorårets tall. I det hele tatt er det mye som skal på plass! :bond::sukk: Blir helt matt av det! :sjenert:

Vi har også vært på Nav, men fikk beskjed om å ringe eller benytte chat-funksjonen på nav.no. Ikke mye hjelp å få der, med andre ord ;)

Ja, skikkelig merkelig. Litt ekkelt og litt morsomt! :fnise:

Gradert foreldrepengeuttak kan jeg desverre svært lite om :sukk: Men kjenner igjen situasjonen med inntekter fra flere steder. Jeg måtte plutselig hive meg rundt og lage regnskap for de siste 5 månedene, men heldigvis gikk det veldig greit. Var gjort på under en time. Du som har inntekt for lengre tid skjønner jeg godt at må ha regnskapsfører :rolleyes: Er til å bli litt småstresset av ja. Jeg kjenner at skuldrene har sunket noe nå som regnskapet er laget og jeg bare venter på papirer fra de 2 andre arbeidsgiverne. Du får passe på å få mast på dem sånn at hvertfall det er unnagjort! :jepp:

Benyttet chat-funksjonen her om dagen og den fungerte veldig greit. Vel verdt et forsøk! Tror nok man må være "spesialist" på faget foreldrepenger for å kunne gi noe fornuftig svar, så innviklet er det :daane:

I dag fikk vi ordnet vuggemadrass og bilstolpose. Sistnevnte var en gave fra mine besteforeldre, på den betingelse at vi kom bort og viste den så fort vi hadde fått noe innhold i den.. :fnise: Nå tror jeg vi har det aller meste av utstyr på plass, bortsett fra stelleplass. Har planer om en tur på Ikea en dag, må bare vente til det er litt mindre snøkaos.. :rolleyes:

Var det ikke dere som hadde klart dere fint uten bilstolpose sist?! Men koselig med gave fra kommende oldeforeldre :hjerte: Og koselig for dem med sånne "betingelser" :lol:

Deilig å begynne å bli i orden med utstyrslisten. Jeg innså plutselig at det er masse jeg har glemt. Vi har det jo et eller annet sted, spørsmålet er bare HVOR.. oppi dette flyttekaoset vårt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det med søknaden nei :( Hør om du kan få dagpenger de dagene du ikke har kontrakt? Legen min sa at man kan få en slags spesiell dagpenge hvor man ikke reduseres til 66% av inntekten når man vet at det er tidsbegrenset arbeidsledighet. Maks i 3 mnd. Men kanskje man måtte være 100% sykemeldt først. Husker ikke helt. Men det er bare 7 arbeidsdager uten inntekt om du ikke får noe inntekt da. Eller du kan velge å ta 7 dager med permisjon ut da, men da mister du 7 dager for tiden etter fødsel. Jeg fødte 8 dager før så mistet 6 dager med permisjon, da helg ikke tells. Jeg ville chattet med NAV på facebook.

Babyshopping :hoppe: Mye dere mangler?

Jeg har jo vært 100 % sykemeldt siden slutten av oktober, så akkurat det kravet oppfyller jeg ihvertfall.. Får undersøke litt nærmere. Nav sa også noe om egne regler for arbeidsledige gravide som hadde vært ansatt i vikarbyråer, fordi de skjønte at man ikke fikk nye oppdrag som høygravid.

Mangler ikke noe særlig nå, nei. Bare stelleplass og bleier/andre stelleting :Nikke:

Gradert foreldrepengeuttak kan jeg desverre svært lite om :sukk: Men kjenner igjen situasjonen med inntekter fra flere steder. Jeg måtte plutselig hive meg rundt og lage regnskap for de siste 5 månedene, men heldigvis gikk det veldig greit. Var gjort på under en time. Du som har inntekt for lengre tid skjønner jeg godt at må ha regnskapsfører :rolleyes: Er til å bli litt småstresset av ja. Jeg kjenner at skuldrene har sunket noe nå som regnskapet er laget og jeg bare venter på papirer fra de 2 andre arbeidsgiverne. Du får passe på å få mast på dem sånn at hvertfall det er unnagjort! :jepp:

Benyttet chat-funksjonen her om dagen og den fungerte veldig greit. Vel verdt et forsøk! Tror nok man må være "spesialist" på faget foreldrepenger for å kunne gi noe fornuftig svar, så innviklet er det :daane:

Var det ikke dere som hadde klart dere fint uten bilstolpose sist?! Men koselig med gave fra kommende oldeforeldre :hjerte: Og koselig for dem med sånne "betingelser" :lol:

Deilig å begynne å bli i orden med utstyrslisten. Jeg innså plutselig at det er masse jeg har glemt. Vi har det jo et eller annet sted, spørsmålet er bare HVOR.. oppi dette flyttekaoset vårt :P

Ja, det er sannelig kompliserte greier! Særlig når vår søknad blir så lite A4 som overhodet mulig.. :rolleyes: Vi ringte jo foreldrepengetelefonen til Nav i formiddag, og vi hadde tydeligvis spørsmål heller ikke ekspertisen kunne svare på.. :bond:

Jo, vi klarte oss uten bilstolpose sist, men da hadde vi ikke bil heller! :ler: Nå blir det nok litt annerledes, bl.a. fordi jeg må levere og hente S i barnehagen, og dermed bære lillesøster frem og tilbake til bilen en hel del. Veldig greit da å kunne zippe opp og ned en glidelås ;)

Har jeg ikke vært innom den boka her før? :klo: Makan.

Troooor muligens du var innom såvidt helt i starten, men så falt du vel av lasset med all babypraten og gravidplagene! :ler: Velkommen uansett! Eller evt velkommen tilbake! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...