Yesterday Skrevet 14. januar 2014 #541 Del Skrevet 14. januar 2014 Kan jo hende at du, som meg, blir sykemeldt ut svangerskapet og da har det løst seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #542 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Tippeliste fødsel: TuttaV: 14. mars Menstermin: 16. mars Yesterday: 17. mars Spatula: 18. mars Pingting: 19. mars Neferet: 20. mars Termin OUL: 22. mars Mokkon83: 23. mars Endret 15. januar 2014 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #543 Del Skrevet 14. januar 2014 Kan jo hende at du, som meg, blir sykemeldt ut svangerskapet og da har det løst seg selv Hvordan har det løst seg selv? Har kontrakt frem til 19. februar, så etter det har jeg ikke noe arbeidsforhold å være sykemeldt fra. Eller har jeg misforstått noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. januar 2014 #544 Del Skrevet 14. januar 2014 Hvordan har det løst seg selv? Har kontrakt frem til 19. februar, så etter det har jeg ikke noe arbeidsforhold å være sykemeldt fra. Eller har jeg misforstått noe? Man får videre sykepenger selv om kontrakten går ut. Jeg ble 100% sykemeldt i slutten av juni, kontrakten min gikk ut i juli men jeg fikk sykepenger frem til fødselen i oktober. Så lenge man jobbet i bare 4 uker før man ble sykemeldt så har man krav på sykepenger i opp til ett år, men man må være sammenhengende sykemeldt da. Har man dagpenger og blir sykemeldt så får man og sykepenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #545 Del Skrevet 14. januar 2014 Aha.. Får ta det opp med legen på neste kontroll da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebis1 Skrevet 14. januar 2014 #546 Del Skrevet 14. januar 2014 Man får sykepenger utifra hva man har hatt, ikke hva man skal ha Så lenge du har jobbet der i 4 uker eller mer Er du sykmeldt ut svangerskapet, får du foreldrepenger fra samme grunnlag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #547 Del Skrevet 14. januar 2014 Så greit! Da lærte jeg noe nytt i kveld også... Har du vært her før, forresten, bebis1? Velkommen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebis1 Skrevet 15. januar 2014 #548 Del Skrevet 15. januar 2014 Har ikke skrevet noe i dagboken din før, nei, hvis det var det du mente Er gravid og sykmeldt, så snoker igjennom alt jeg kommer over på nettet Jeg viste svaret på det du lurte på, så jeg bare svarte Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #549 Del Skrevet 15. januar 2014 Koselig det Når har du termin? Har du dagbok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. januar 2014 #550 Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg vil også tippe! 19. mars! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #551 Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg vil også tippe! 19. mars! Notert! De siste dagene føles det som at magen har gjort et ekstra lite popp ut. Det strekker og drar og presser på i hele magen hele dagen, det er nesten så jeg tror lille frøken prøver å kjempe seg ut gjennom mageskinnet.. Jeg merker at jeg sover dårlig for tida. Jeg bruker lang tid på å sovne, og våkner ofte i løpet av natta. Det hjelper jo ikke heller at S har begynt å sove uten bleie; jeg våkner av hver minste lyd i tilfelle det er hun som sier hun må tisse, noe som skjer minst én gang hver natt.. Etter hver oppvåkning blir jeg gjerne liggende en stund før jeg sovner igjen. Tankene vandrer stadig til fødselen sist, og jeg kommer plutselig på detaljer jeg trodde jeg hadde glemt. Det er vel en naturlig del av forberedelsene til en ny fødsel, men slitsomt likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 15. januar 2014 #552 Del Skrevet 15. januar 2014 Var fødselen grei sist? Gruer du deg til å føde igjen? Vet hvordan det er å gruble i senga da jeg har sovet dårlig i en del år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #553 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg sover også ofte dårlig til vanlig, ihvertfall periodevis. Kjedelig Hadde egentlig en veldig grei fødsel sist. Husker at noe av det første jeg tenkte etterpå var "dette kan jeg gjøre igjen!", så jeg prøver å fokusere på den tanken Gruer meg ikke sånn direkte, er mer spent. Fikk dessuten beskjed sist om at vi måtte komme med en gang neste gang, i og med at det gikk ganske fort sist, og andre fødsel visstnok pleier å gå enda raskere. Akkurat det stresser meg nok mest. Bor heldigvis ikke så langt fra sykehuset, men vi skal jo ha tid til å plassere S et sted også, eller evt vente på en barnevakt. Men men, det går sikkert bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. januar 2014 #554 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Kanskje du får et busslommebarn! Det er vel ikke så stor sannsynlighet for det, men ei mamma jobbet sammen med fødte sitt andre barn i bilen i en busslomme utenfor Mortens kro. Ambulansesjåføren som kom dem i møte het også Morten, så det var ikke tvil om hva gutten skulle hete Endret 16. januar 2014 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. januar 2014 #555 Del Skrevet 16. januar 2014 Kjenner igjen de stresstankene om fødsel, ja. Hvor skal ungen plasseres? Hvor lang tid kommer det til å ta? Blir det like greit som forrige gang? Osvosv. Vi leverte fra oss A en time før M ble født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #556 Del Skrevet 16. januar 2014 Heldigvis bor mamma på en måte mellom oss og sykehuset, og hun er klar til å stille når som helst. Vi setter nok et sete i bilen hennes i god tid i forveien, i tilfelle hun må hente S i bhg. Tror knapt nok det er noen busslommer mellom oss og sykehuset, så vi får nok satse på å rekke frem! Min største bekymring er vel egentlig at det fortsatt kan være snø på den tida, så vi kan risikere å slite litt hvis det er midt i et av de gigantiske snøfallene som ofte rammer denne landsdelen mellom januar og mars. Men men, jeg har sikkert nok vikingblod i meg til å føde i en brøytekant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 16. januar 2014 #557 Del Skrevet 16. januar 2014 du har nok bra med vikingblod Skjønner godt bekymringene dine, for har jo samme situasjon selv. Jeg håper nesten på at det skjer om natta, for da kan vi bare dra også flytte babycallen til svigers Har mannen forberedt seg noe eller tenkt noe rundt det å plutselig måtte bli "jordfar"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #558 Del Skrevet 16. januar 2014 Nei, det tror jeg bare jeg kan glemme at han skal forberede seg på! Han hadde sikkert klart seg, men å tenke på det på forhånd skjer nok ikke. Er bare 3-4 km til sykehuset da, og hvis fødselen likner den forrige skjønner vi nok at noe er i gjære. Håper det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebis1 Skrevet 17. januar 2014 #559 Del Skrevet 17. januar 2014 Koselig det Når har du termin? Har du dagbok? Utifra mens har jeg termin 5. august Men har en følelse av at jeg blir satt tilbake noen uker på ul Hadde prøvedagbok, men har ikke opprettet graviddagbok enda Tenker å gjøre det, men kommer aldri igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #560 Del Skrevet 17. januar 2014 Utifra mens har jeg termin 5. august Men har en følelse av at jeg blir satt tilbake noen uker på ul Hadde prøvedagbok, men har ikke opprettet graviddagbok enda Tenker å gjøre det, men kommer aldri igang Gjør det! Gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå