Mariahamm Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Vi må få opp en kjøreplan snart, men jeg trenger hjelp Hvor lang tid beregner man per rett? Uten å tenke på taler osv, det legger vi til. Vi har 3 retters middag som blir servert ferdig lagt opp på tallerken, og har 73 gjester til middag. Jeg sliter med å finne det her ut, og har ingen med peiling som kan hjelpe Endret 8. juli 2013 av Mariahamm
Semydfe Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 I gjennomsnitt kan du regne ca 1 time per rett når det er snakk om selskap. Men da er det tatt høyde for avbrekk som pause og taler. Hvis du vil ha kun ti d for venting, servering og spising per rett så vil jeg nok si ca 35-45 minutter per rett.
marihihia Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Vi har fått en VELDIG nøyaktig kjøreplan av hotellet vi skal ha vår feiring på. De regner 45 min per rett, inkludert servering og rydding, uten taler. Men det forutsetter at det er "nok" serveringspersonale så alle blir servert ca samtidig
Mariahamm Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2013 Tusen takk! Nok serveringspersonale ja... To som har meldt avbud, og vi får jo ikke tak i noen. Med bare 5 dager igjen er det passe stressende merker jeg.
Tallulah Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
marihihia Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har i mitt selvlagde program regnet 20 min på forrett (som forutsetter at servitørene er helt klar til å servere den på slaget), 60 min på hovedrett med to serveringer, 25 min på dessert. Ser at jeg nok burde beregne litt bedre tid på noe. Jeg tror jeg hadde regner litt mer tid på forretten, husk at rydding også må regnes med 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå