straamann Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Hei, skal i 25-årsdag senere denne måneden til en kamerat jeg ikke har sett på noen år. Men vi kjenner hverandre egentlig ganske godt fra skoletiden. Han bor ganske avsides, og det krever litt å komme seg dit han skal feire dagen, i tillegg avholdes det dugnad før feiringen. Ingen av partene tilhører finansfiffen. Hvor mye tror dere det er passe å bruke på en gave? Vil ikke gi for lite å virke gniten, og heller ikke for mye slik at mottageren føler seg brydd. (nei, det er ikke aktuelt å lage noe selv i denne sammenheng)
straamann Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2013 OK! Hva tror dere om å gi alkoholholdig drikke? Er det uansett litt rart (art det kan bli press på å drikke den på festen, og dermed ikke blir personlig), eller er det ok om man gir drikke som er beregnet på mottageren og ikke er typisk umiddelbar konsumvare?
Black March Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 OK! Hva tror dere om å gi alkoholholdig drikke? Er det uansett litt rart (art det kan bli press på å drikke den på festen, og dermed ikke blir personlig), eller er det ok om man gir drikke som er beregnet på mottageren og ikke er typisk umiddelbar konsumvare? Alkoholholdig drikke fungerer helt fint, men bør tilpasses den du skal gi det til. For noen er det helt topp å få ei flaske med drittvin som kan drikkes på festen, andre bør heller få ei flaske litt bedre vin de kan spare til en middag. Det som også må nevnes er at det er "tanken som teller", jeg skryter selv på meg å være ganske flink til å gi gaver. Siden jeg alltid ser an den personen som skal få den og gir noe som passer. Om han kompisen din feks er mye på farten kan noe sånt som Music Angel Friendz være helt topp. Liten høyttaler som du kobler til mobiltelefonen din og som spiller overraskende bra med tanke på at prisen knapt er 200 kr. Kan også da brukes feks utendørs på dugnaden eller liknende for å få litt god musikk.
Kjetil.. Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Kjøp heller en gave (evt. drikke) da dere ikke har sett hverandre på noen år. Bruk gaven som en isbryter, kanskje noe dere begge har relasjoner til (å han har bruk for).
Gjest sweetsugar Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 300 kr er jo helt greit å gi. Synes jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå