Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lille-lo
Skrevet

Hei. Jeg er klar over at jeg med å skrive om min situasjon her på forumet, sannsynligvis må ta imot dritt for hvor egoistisk jeg er, men nå er jeg håpløst fortvilet, så jeg ikke får sove om natta mer.

Min situasjon. Jeg har samboer (5 år nå) som jeg elsker. vi har kjent hverandre i mange år, og han er min beste venn. våre familier er nære, da et av mine søsken er sammen med et av hans søsken.

Jeg har også en annen bestevenn, som jeg har hatt i mange år. Og jeg lurer nå på om han kan være interessert i meg som mer enn en venn.

vi har hatt god kontakt tidligere, for så å gli fra hverandre da vi begge var i dårlige forhold med mye sjalusi. Nå har vi "funnet sammen" igjen, og vi prater så og si hver dag...

det som er litt av problemet er at en av oss alltid har vært i et forhold (mange kortvarige fra hans side), så vi har aldri vært single samtidig, og er begge av den trofaste typen.

ok. forstå meg rett. jeg vil vite om han er interessert i meg, ja. og jeg har type. men jeg vet at flere enn meg vil ha noe mer sikkert før jeg kaster vekk alt jeg har.

Vi har aldri så mye som rotet sammen, men vi er sammen så ofte vi kan (noe som er meget ofte), vi prater på facebook så og si hver dag, og innleder begge kontakt.

når vi møter blikk kan vi godt låse det i noen sekunder, men deretter slår en av oss ned blikket og smiler. jeg har sett etter tegn som at han har føttene i min retning, men det er tungt å definere om han har det.

Vi prater om alt mellom himmel og jord, og min familie liker han. min samboer liker han til og med.

vi kan sitte i sende nattetimer å se film sammen, men da i hver sin stol.

vi er ofte på fylla sammen, men det ender opp med at vi snakker med alle andre, og bare veksler blikk og smil innimellom.

vi har hatt anledning, men som sagt så er jeg i et forhold nå...

kan det være sånn at han liker meg som mer enn en venn, men at han ikke tør fordi jeg er i et forhold?

Jeg trenger råd vær så snill.

Videoannonse
Annonse
Gjest Murica
Skrevet

Spør han? Så tar du det derifra.

Men så må du heller ikke glemme at det ikke er uvanlig å bli forelsket i andre mens man er i forhold, du må bare bestemme deg om du mener forholdet du er i nå er verdt å gi opp for en potensiell forelskelse.

Gjest lille-lo
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg nå svarer som TS, men det er i alel fall meg... jeg er altfor redd for å risikere mitt vennskap med han. er redd for at ting skal bli kleint og dårlig etterpå. er det ikke noe jeg kan gjøre annet enn det?

Gjest lille-lo
Skrevet

Ehm. Ikke helt gjennomtenkt den kommentaren.. jeg tenkte mer på er det ikke noe han gjør som kan bekrefte mine tanker, eller noen måte å hinte på til han om hva jeg føler, uten å legge hodet på hoggstabben. Noe jeg kan spørre om f.eks, uten at det blir for direkte... du vet.. med en "rømningsvei".. :/

Gjest Murica
Skrevet

Du har kanskje ikke SÅ lyst på han da?

Siden du føler du må helgardere deg, du vil ikke ta sjanser ene eller andre veien.

Gjest Tiamia
Skrevet

Dumt å ødelegge et så godt vennskap med en liten flørt med han? Er ikke sikkert dere fungerer like bra i et forhold. Og da har du mistet begge deler. Jeg hadde heller tenkt meg godt om hva du føler for samboeren din.,om han er verdt å miste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...