Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok- trøtt, sentimental og vondt i hodet er ting som kan komme og gå.

Men bryster som veier "ett tonn", og når jeg snur meg fra rygg til siden om natten og det kjennes som knivstikking akkurat bak brystvortene.....

Hvor tidlig kan jeg ta en test?

Anonymous poster hash: a983c...2c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en merkelig overskrift i forhold til tema. Det er nå bare å ta en test. Det kan likesågodt være PMS

Anonymous poster hash: afb47...024

AnonymBruker
Skrevet

Hehe derfor i "...." da....

Vanligvis v pms er de litt ømme- men nå er det direkte vondt, som stikk.... Som i at jeg våkner og sier au.... Og rart å få noe annet i BEGGE brystene samtidig også.....

Anonymous poster hash: c58d1...945

AnonymBruker
Skrevet

stikking i brystene (ikke brystvortene) har alltid vært mitt første tegn ved alle mine graviditeter. Da visst jeg at jeg var gravid, stemte alltid.

Anonymous poster hash: 43f80...c1e
AnonymBruker
Skrevet

Går ut igjen, trodde det handlet om amming.

Ta en test :)

Anonymous poster hash: 2d5cd...9c0
Skrevet

Hvor tidlig du kan ta testen varierer vel litt fra merke til merke. Tror det finnes noen (digitale, kanskje?) som kan tas flere dager før forventet mens. Se på produktbeskrivelsene på apotekenes nettsider. Alle kan tas etter forventet mens. Jo lenger du venter over forventet mens, jo tydeligere vil testresultatet bli hvis du er gravid (HCG-nivået stiger dag for dag), så hvis du vil unngå usikkerheten ved en veldig svak strek kan det jo være lurt å vente noen dager over forventet mens - hvis du greier å vente, da.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat ja... Stikking I brystene og ikke i brystvortene..... Tok en test- den var negativ. Men det er jo 10dager til mens..... Vært gravid tidl og visste det lenge før mens- selv v negativ test. Men da var det brystvortene som gjorde vondt og ikke inni brystene.....

Oi oi oi....

Skrevet

10 dager før forventet mens er nok alt for tidlig, har ikke hørt om noen test som kan gi svar så tidlig. Du får smøre deg med tålmodighet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod ihvertfall med en gang at dette ikke handlet om amming. Og man trenger ikke være frekk å si" bare å ta en test det".

Det vet nok trådstarter også.

Ring legen å spør når en test kan vise det, kanskje det går ann? :-) Lykke til:-)

Anonymous poster hash: fef6e...f14
Skrevet

Jeg forstod ihvertfall med en gang at dette ikke handlet om amming. Og man trenger ikke være frekk å si" bare å ta en test det".

Det vet nok trådstarter også.

Ring legen å spør når en test kan vise det, kanskje det går ann? :-) Lykke til:-)

Anonymous poster hash: fef6e...f14

Hvordan visste du det?

Om man trenger ikke ringe legen for å finne ut når en test evnt kan vise positiv, det står i pakningsvedlegget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en merkelig overskrift i forhold til tema. Det er nå bare å ta en test. Det kan likesågodt være PMS

Anonymous poster hash: afb47...024

Det er utrolig mange merkelige og lite beskrivende overskrifter på KG - så skal man begynne å kritisere folk for dét blir man aldri ferdig. Man kan jo også legge merke til at dette ikke er en av de trådene hvor TS spør "Kan dette være et tegn?". Hun spør om hvor tidlig man kan ta en test, som er helt legitimt å spørre KG om. Ja, du kan finne det ut hvis du leter opp ulike gravitester på nett og ser på produktbeskrivelsen, men det er jo ikke sikkert TS visste det, eller kanskje hun syntes det var enklere å spørre her, siden dette stedet er fullt av folk som har tatt mange slike i sin tid. Og igjen - hvis man skal kritisere alle som spør om ting på KG som de relativt lett kunne funnet ved å google har man en veldig stor jobb foran seg.

Greit nok at det kan være irriterende med folk som spør tåpelige spørsmål, men det er jaggu irriterende med folk som ikke gidder å lese innlegget ordentlig før de avblåser TS også.

Anonymous poster hash: 83815...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Jada jada kunne sikkert formulert meg bedre i overskriften.... Men spm va også egentlig om dette er et kjent tegn for andre på tidlig graviditet. Kjenner meg ganske sikket(som sagt vært gravid før og visste det nesten fra det festet seg ;)).

"Problemet" med at det er så lenge til Evt positiv test er at vi er i juli, det er ferie og x antall avtalte sosiale sammenkomster hvor folk forventer å se meg med vin. Så nå kan dere kanskje hjelpe med unnskyldninger for å drikke brus i sommer, dere vise mennesker? :)

Skrevet

Jeg kan hvertfall hjelpe med en unnskyldning:

Si at du har UVI, går på Penomax og at alkohol kan ødelegge virkningen av tablettene. Det står på pakningsvedlegget. Og neste gang kan du jo uffe deg over at du ikke ble kvitt UVI'en etter første runde så du går på det fortsatt.

Akkurat vært gjennom en runde med dette, ble ikke kvitt det etter første kur så etter en uke var det på med en ny kur :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle vil uansett mistenke graviditet om du ikke drikker om de forventer det. Jeg har hatt best hell med å trikse og mikse med alkoholfrie alternativer, type alkoholfri vin på vinflaske. Eller om vi har vært i litt større lag har jeg takket ja til vin, latet som om jeg drakk, men latt mannen drikke den, det fungerte egentlig best. Ingen som legger merke til det om det er litt løs stemning eller mange glass på bordet. Mannen ble rimelig full da. ;) Har de sett deg takke ja og "ta en slurk" er du utenfor all mistanke fra de fleste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan hvertfall hjelpe med en unnskyldning:

Si at du har UVI, går på Penomax og at alkohol kan ødelegge virkningen av tablettene. Det står på pakningsvedlegget. Og neste gang kan du jo uffe deg over at du ikke ble kvitt UVI'en etter første runde så du går på det fortsatt.

Akkurat vært gjennom en runde med dette, ble ikke kvitt det etter første kur så etter en uke var det på med en ny kur :)

Den holder ikke her, masse brukt og nesten garantert at det heller er graviditet. Ikke så mange synes det er så kult å annonsere UVI heller, og de fleste tar det ikke så tungt om de drikker litt.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg også lenge før jeg kunne ta en test. Mitt første graviditetstegn, som små nåler som stakk i brystvortene. Fikk samme følelse de første dagene som ammende.

Anonymous poster hash: e299d...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...