AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Hei! Jeg har en kattemor med 5 unger på 1,5 uke, samt en unge fra hennes forrige kull på ca 4 mnd. Alt har gått fint frem til nå, men nå har den største ungen begynt å leke med de små. Her er det snakk om sparking, kloring og biting. Ingen aggressive tendenser mot dem, og dette skjer kun når hun er som mest leken. Søkt litt rundt på nettet, men finner ingen hjelp der. Noen som har opplevd det samme eller har tips. Hvordan kan dette forhindres eller hvor gamle burde ungene bli før vi ikke trenger å separere dem lenger? Overreagerer jeg med hvor skummelt dette er for de små? Syntes så synd på vesla som må være helt alene hver natt grunnet dette. Takk for all hjelp! Anonymous poster hash: bfe6c...71d
kalinka85 Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Du har en fra forrige kull, og nå har du ett nytt kull på 1,5 uker?? Du skjønner at dette er rovdrift på katta? Er det en rasekatt så kan jeg ikke tenke meg at to så tette kull er akseptert av raseklubben. Og er det en huskatt bør du sterilisere den snarest! Hva har du gjort med de andre kattungene fra forrige kull? Det er nok hjemløse katter i landet, om du ikke skal avle huskatter bare på gøy på toppen av alt! 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Er ikke mine katter, tatt over midlertidig som fosterhjem grunnet vannkjøtelse fra forrige eier. Hatt flere katter, men aldri dette problemet, så lurte derfor på tips. Anonymous poster hash: bfe6c...71d
Gjest Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Ville vel holdt de adskilt til ungene er 8-10 uker og da kun under tilsyn.
Aurora M. Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Det er på tide å "flytte hjemmefra" for eldstemann. Hør med den organisasjonen du er fosterhjem for (om det er en organisasjon da) om de kan sette den i et annet hjem. Han er stor nok til å gjøre skade på småsøskenene.
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 (endret) takk å lov for at du sa at du var fosterhjem for katten, ellers ville jeg kommet med mage fine fraser om hvor idiotisk det er å ikke sterilisere kattene men skill den store fra de små, de har ikke koordinasjonen til å takle en stor katt Endret 8. juli 2013 av HappyWaffle
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 De er skilt fra hverandre når de ikke er under oppsyn, så da fortsetter jeg med det litt til. Forhåpentligvis vil noen gi henne et hjem snart. Aldri vært borte i kull så nærme hverandre (med resultat i en liten djevel-katt), så takk for svar Anonymous poster hash: bfe6c...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå