eskarls Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Hei Har en jente på 7 mnd som spiste litt av denne blomsten,(det hvite på toppen) nå er det 6 timer siden dette skjedde, alt virker OK. Ringte også gitsentralen..... Men skulle gjerne visst hva dette er. På forhånd takk!
Gjest Boxee Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Har ikke anelse, men dersom du drar bildet opp i søkemotoren til Google skal du få opp liknende bilder. Kanskje du finner en lik blomst der du kan trykke deg inn på. Skulle gjerne gjort det selv, men får ikke til på ipaden
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Her er en side hvor man kan finne det som vokser vilt i Minnesota i hvert fall. Det kan jo hende planten finnes der. Du kan legge inn detaljerte søkekriterier som farge på blomstene, antall kronblad, hvordan bladene er festet osv. http://www.minnesotawildflowers.info/page/search Anonymous poster hash: 34281...b53
eskarls Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2013 Hei, takk for raske svar tenker det kan være Mjødurt, lukter mandel og den har parvis blad og 3 endeblad på tuppen.
Gjest Blubberella Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Tror ganske sikkert det er en mjødurt ja 1
eskarls Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Hei på dere alle... Er nok enig at angrep på mine farsevner er smålig på bakgrunn av mitt innlegg! Men her er situasjonen: Min 5 år gamle datter hadde plukket blomster til mammaen sin, uten at jeg fikk det med meg hadde det drysset en blomsterdel på 2 cm på gulvet. Min baby hadde da fått dette med seg og rukket å krype og putte denne i munnen..... Fikk en lærepenge der og skal være mer forsiktig når jenta vår vil plukke blomster igjen Men takker alle de andre som kom med relevante og gode tilbakemeldinger Endret 8. juli 2013 av eskarls 1
absinthia Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Det er mjødurt og den kan lages te av og inneholder litt salisylsyre som virker mot hodepine om du koker deg et par kopper, men er ikke giftig. Kan brukes i mat også.
Sophie-Ann Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Tråden er ryddet for avsporinger Sophie-Ann, mod
Gjest navnelapp Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Definitivt mjødurt på bildet, ja. Ikkje giftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå