bebisss Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Hvis dere etter 4 år sammen fant ut at dere ikke kunne få barn fordi partneren er steril, ville du forlatt han/hun? Hva hvis dere hadde vært sammen noen uker og kjæreste. Da fortalte han han/hun ikke kunne få barn, ville du fortsatt forholdet?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Det spørs nok med hvem. Det finnes jo alternativer til å skaffe barn på. Så jeg tror ikke jeg ville ha forlatt henne for noe sånt bare. Anonymous poster hash: 64831...551 1
Tomaten Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 4 år... absolutt ikke. Ikke hvis jeg elsket vedkommende og hadde tenkt å bygge et liv med han fra før noen uker.. spørs helt på følelsene. Det finnes mange muligheter å få barn selvom en av partene er infertile. Det har også hendt at noen har trodd de er, men fått hjelp og fortsatt fått det til. 3
Gjest Evelynita Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Barnet MÅ ikke være "laget naturlig". Er det mannen i mitt liv kunne vi adoptert i stedet. Jeg hadde ikke gått etter et par uker heller, tenk hvis jeg hadde gått fra sjelevennen min?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har selv ikke lyst på barn, så jeg haddw i tilfelle sterilitet ikke gått fra han.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Som Evynlita nevner her, viktig for meg at det er en sjelevenn. Er det en sjelevenn er det ingenting som gjør at jeg vil slutte å elske. Men det hadde jo vært en fordel hvis personen hadde barn fra før i så fall. Anonymous poster hash: 4ffd7...459
Gjest badeand1 Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Ville ikke forlatt han og jeg ville fortsatt forholdet. Vil ikke ha barn så. 1
Gjest C4r1n3 Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Etter noen ÅR sammen, så hadde jeg aldri forlatt min mann over noe slikt. Det fins viktigere ting i livet enn barn og det fins også alternative metoder for å få barn dersom det var viktig. Etter kortere tid, knappe uker, i et forhold og noe slikt hadde kommet frem, da tror jeg nok at jeg hadde avsluttet det. Usikker, vanskelig valg. For jeg vil ha barn selv, men det er ikke viktig nok til at jeg f.eks hadde forlatt mannen min gjennom 10 år for det, men en helt ny kar hadde jeg gjerne ikke følt like mye for. 2
Strikkesokken Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Har lyst på barn selv, og hadde nok gått fra mine tidligere kjærester for det, men ikke han jeg er med nå til tross for at vi bare har vært sammen en knapp måned
Gjest Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Det kommer jo litt an på. Om jeg hadde vært sammen med en mann i 4 år som hele tiden hadde hummet det foran seg å ta stilling til barn, men som selv hadde visst at han var steril, da hadde jeg følt meg veldig sveket. Det hadde vært et stort tillitsbrudd. Men om han ikke var klar over det selv ville det vært en annen sak. Nå er dette temmelig hypotetisk for meg. Er gift og har de barna jeg skal ha. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Om det var den rette mannen -aldri! Vi hadde nok alltids funnet en løsning på det. Ønsker meg barn da, så er ikke det. Anonymous poster hash: bbcb8...d00
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Jeg har sagt mye tidligere, men hva jeg ikke har sagt; Jeg har egentlig alltid sett for meg å få meg mine egne barn en eller annen gang. Men jeg har ikke så veldig lyst på barn akkurat nå, noe som sannsynligvis er forståelig nok. Anonymous poster hash: 64831...551
Surriball Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 Jeg hadde ikke gått fra ham om samboeren min hadde vært steril. Da hadde jeg heller prøvd alternative måter å få barn på. Mannen er alt for bra til å dumpes for en sånn ting, han kan jo ikke noe for det. 2
Wonders Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 niks, har ingen planer om å tenke på barn med el uten min elskede. Å tenke på å bli mor med eller uten din utkårede er rett og slett å være urealistisk i min verden. er meningen å være foreldre må man gå de skrittene sammen.
Breakeven Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Nei, jeg hadde nok ikke det. Hadde prøvd adopsjon eventuelt.
Gjest Blubberella Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Med han jeg er sammen med nå? Hell no. Vi har vært sammen i 5 år og hadde jeg fått beskjed om at han var steril hadde jeg syntes det var trist men samtidig hadde jeg kunnet kaste hormonprevensjonen min dit peppern gror! Jeg er barnløs men ikke veldig barnsjuk så for meg hadde det vært trist å bli barnløs, men ikke verdens undergang. Tidlig i et forhold vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt. Barn og sånn må man jo tenke på etterhvert og er ikke noe tema veldig tidlig i et forhold. Det kommer jo også an på hvor gammel man er når man innleder det nye forholdet.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Det vet jeg ikke svaret på. Men det kan nok hende at jeg hadde dratt ja. Anonymous poster hash: 767be...d15
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Om min mann hadde sagt det til meg kun noen uker inn i forholdet så hadde jeg gått fra ham. Vi ble foreldre ca. 1 1/2 år inn i forholdet. Når forholdet vårt hadde vart i 4 år så hadde jeg egentlig bare blitt glad om det hadde vist seg at han ikke kunne fått flere barn. Anonymous poster hash: 2a02a...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå