AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Vi har tenkt litt, og har fått litt lyst til å ha signed, sealed, delivered med Stevie Wonder istedetfor vanlig utgangsmarsj. Er det en god idé tror dere, eller vil det bare virke rart? Vi klarer ikke helt bestemme oss. Anonymous poster hash: 02d2c...f38 1
Tomaten Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Så morro. Hvorfor alltid gjøre det andre forventer? Det er deres dag, gjør som dere vil! Endret 7. juli 2013 av Tomaten
Suzi Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Stilig! Har du lyst på den så tar du den. :-) Vi har heller ingen tradisjonell utgangsmarsj. :-)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er misunnelig. Her foreslo vi noe utradisjonelt ovenfor kirken/presten. De avslo blankt på absolutt alt, bare to av salmene ble godkjent. Jeg er sjokkert over hvor konservativt kristne disse var- mulig det var maksimalt uflaks. Får dere lov, gå for det Anonymous poster hash: ac4e1...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er misunnelig. Her foreslo vi noe utradisjonelt ovenfor kirken/presten. De avslo blankt på absolutt alt, bare to av salmene ble godkjent. Jeg er sjokkert over hvor konservativt kristne disse var- mulig det var maksimalt uflaks. Får dere lov, gå for det Anonymous poster hash: ac4e1...6cd Du vet det er kantoren og ikke presten som bestemmer musikk i kirken? Jeg har opplevd at prest og brudpar var enige, men kantoren sa nei. Ikke mitt brylupp, men en gang jeg jobbet som kirketjener Anonymous poster hash: b655c...b51
Tomaten Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er misunnelig. Her foreslo vi noe utradisjonelt ovenfor kirken/presten. De avslo blankt på absolutt alt, bare to av salmene ble godkjent. Jeg er sjokkert over hvor konservativt kristne disse var- mulig det var maksimalt uflaks. Får dere lov, gå for det Anonymous poster hash: ac4e1...6cd En av grunnene til at jeg boikotter alt som heter kristendom og religion i bryllupsammenheng.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Go for it! Vi hadde også utradisjonell utgangsmarsj, måtte mase og diskutere, men fikk det til slutt og vi digga det! Ville ha en utradisjonell "salme" også, men det fikk vi ikke. Vi ble anklaga for å ikke ta ekteskapet alvorlig, at vi ikke skulle ha ting som kunne føre til latter. Vi skulle da ikke latterliggjøre ekteskapet?? Jiises... Anonymous poster hash: c5b4e...6ba 1
Petalouda Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 - hvis musikk er viktigere enn religion - gift dere et annet sted enn i kirken til TS : hvis dere får ja av prest og kantor er det bare å kjøre på syns jeg 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Du vet det er kantoren og ikke presten som bestemmer musikk i kirken? Jeg har opplevd at prest og brudpar var enige, men kantoren sa nei. Ikke mitt brylupp, men en gang jeg jobbet som kirketjener Anonymous poster hash: b655c...b51 Ja, det var kantor OG prest som sa nei- så hjalp ikke så mye En av grunnene til at jeg boikotter alt som heter kristendom og religion i bryllupsammenheng.. Skjønner jeg godt. Akk O Ve, hva man gjør for "å holde på tradisjoner" for familiens skyld. Sur ettersmak, men skal ikke la det ødelegge Go for it! Vi hadde også utradisjonell utgangsmarsj, måtte mase og diskutere, men fikk det til slutt og vi digga det! Ville ha en utradisjonell "salme" også, men det fikk vi ikke. Vi ble anklaga for å ikke ta ekteskapet alvorlig, at vi ikke skulle ha ting som kunne føre til latter. Vi skulle da ikke latterliggjøre ekteskapet?? Jiises... Anonymous poster hash: c5b4e...6ba Skulle tro vi gifter oss samme sted. "For vi må huske at sanger med intern mening bak, blir tolket for sangene som de er. Og dette signaliserer at vi gjør narr av det høytidelige i en vielse..." osv. Vel, jeg kan skrive under på at de som ville hørt sangen i våre familier og av våre venner, ville nikket og skjønt hvorfor og hva. - hvis musikk er viktigere enn religion - gift dere et annet sted enn i kirken til TS : hvis dere får ja av prest og kantor er det bare å kjøre på syns jeg Hadde det bare vært så enkelt i min og hans familie.. Jeg har bein i nesen, men enkelte ting bør man ikke tråkke for mye på tær- dette er visst en av dem Men utover det- helt enig. Jeg ville valgt et annet sted om jeg "kunne". Skal ikke være rett frem i alt, selv om det er vår dag. Synd og skam- vi får fornye løftene om noen tiår Anonymous poster hash: ac4e1...6cd
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Vi har tenkt litt, og har fått litt lyst til å ha signed, sealed, delivered med Stevie Wonder istedetfor vanlig utgangsmarsj. Er det en god idé tror dere, eller vil det bare virke rart? Vi klarer ikke helt bestemme oss.Anonymous poster hash: 02d2c...f38 høres kult ut syns jeg og. De vanlige marsjene er kjedelige syns jeg
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 om dere ikke får ja av presten til å ha den så kan dere jo ha den til brude"valsen". Dere må jo ikke danse vals.
CathFoto Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 De to siste bryllupene jeg har vært i har de valgt utradisjonelle "marsjer"og begge fungerte veldig godt selv om det ikke er sanger jeg i utgangspunktet liker. - Celebrations - 10.000 lovede in one
panic-attack Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Her blir det can you feel the love tonight av elton John til utgangsmarsj
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Fikk ikke lov, så der var den drømmen ødelagt Fin tanke hvertfall! Anonymous poster hash: 02d2c...f38
snøfnugg Skrevet 11. juli 2013 #16 Skrevet 11. juli 2013 Vår prest syntes vår utgangsang var for kjedelig. Ville ha musikk med mer fart i,så måtte nu smile litt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #17 Skrevet 11. juli 2013 Merkelig at dere ikke fikk ha Signed, Sealed, Delivered. Den sang vi MYE da jeg gikk i tensing, så den skal være "godkjent" liksom. Kirken på hjemstedet mitt er en arbeidskirke da, men en prest som er så kul at han kunne vært kompisen din. "Feite prester har lov å banne litt", haha. Anonymous poster hash: 7fe05...db0
super-s Skrevet 11. juli 2013 #18 Skrevet 11. juli 2013 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=iNzt9TbiVVc Jeg vil ha en sånn utgangsmarsj den dagen jeg gifter meg! Synes utradisjonelle utgangsmarsjer er finest! Endret 11. juli 2013 av super-s
Gjest åffårno Skrevet 11. juli 2013 #19 Skrevet 11. juli 2013 Vi fikk ha velge all musikk selv(sjømannskirke), og hun(presten) brydde seg ikke særlig med mindre det var totalt ukirkelige tekster(altså; antikrist....hehe........) Hun hørte ikke engang på låtene, selv om vi hadde de med. Vi hadde norsk bruremarsj i "folkemusikksjanger"(hardingfele og orgel) som inngang og ei "gladblueslåt" av en bekjent som utgang, null religiøst budskap. Tror tilogmed fyren er ateist Musikkvalget var veldig viktig for meg - det viktigste i hele planleggingen faktisk for min del. Musikk er en veldig stor del av min personlighet. Så jeg kunne faktisk byttet kirke bare på bakgrunn av det - det er stor forskjell på hva de godtar og ikke, og det er for dumt at en konservativ prest skal kunne nekte ting som godtas masse andre steder. Konservative menigheter og kirker er ikke noe for meg, og da vil jeg ikke ha en såpass viktig dag der heller Hun sa det var det mest originale musikkvalget hun hadde vært borti, da - men
MissEi Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Gjør det slik dere vil, min kommende mann vil ha Star wars... Spørs om det komme igjennom Vi har tenkt litt, og har fått litt lyst til å ha signed, sealed, delivered med Stevie Wonder istedetfor vanlig utgangsmarsj. Er det en god idé tror dere, eller vil det bare virke rart? Vi klarer ikke helt bestemme oss. Anonymous poster hash: 02d2c...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå