AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Leser både her og der at når folk har utskeilelser så hopper vekta på 3,4,5 kilo på like mange antall dager,men svaret som kommer er at det som regel er væske osv. Menda lurer jeg på om det alltid er tilfelle,eller er det mulig at kroppen øker det i fett? Hvis nei,hvor mye er det mulig å gå opp i fettvekt på en uke? Lurer bare fordi jeg er nysgjerrig Anonymous poster hash: c2114...154
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Det er mest vann man går opp på en uke. 1 kg tilsvarer ca 7000 kcal så hvis du feks spiser 1000 kcal mer enn vanlig kan du legge på deg ca 1 kilo på en uke. ( Er selvsagt teoretisk). Anonymous poster hash: 61b51...697
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har lagt på meg 9 kilo på 14 dager og det er IKKE vann. Selv etter ei uke på diett veier jeg det samme. Altså 9 kilo mer Anonymous poster hash: 5bf08...fe4
MilleVanille Skrevet 17. juli 2013 #4 Skrevet 17. juli 2013 Jeg har lagt på meg 9 kilo på 14 dager og det er IKKE vann. Selv etter ei uke på diett veier jeg det samme. Altså 9 kilo mer Anonymous poster hash: 5bf08...fe4 Da har du ikke jobbet hardt nok. Det er fysisk umulig å gå opp 9 kg i fett på 14 dager. Toppen 3...
Gjest Bond Skrevet 17. juli 2013 #5 Skrevet 17. juli 2013 For å legge på seg 9 kilo må man ha spist 63 000 kalorier for mye - altså i tillegg til dagsinntaket. Det vil si da 48 hele Grandiosa pizzaer i tillegg til vanlig matinntak i løpet av to uker. Det er 4 hele pizzaer hver dag utenom vanlig mat. Hvor mye man kan legge på seg er avhengig hvor mye man klarer å spise... 7000 kcal er jo også ca 1,4 kg sjokolade.. Spiser man halv kilo hver dag, vil jo man legge på seg kanskje to kilo kilo i løpet av en uke. Men vil jo påstå at det skal litt til for å klare å spise halv kilo med sjokolade hver dag for en uke.. Det skal altså en del til for å klare å legge på seg en kilo i løpet av én uke, og de fleste ekstra kiloene kommer snikende over en lengre periode med dårlig kosthold der man går konsekvent i pluss, og ikke over én uke.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #6 Skrevet 17. juli 2013 Det handler jo ikke bare om å spise mer? Feks noen som trener 4 ganger i uka og har en aktiv jobb, som plutselig ikke trener eller går på jobb, da handler det jo også om at de forbrenner mye mindre enn vanlig samtidig som de inntar mer enn vanlig så klart. Anonymous poster hash: 819e8...ca5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Jeg spiste ca 10-20 småis iløpet av hver dag. Gumlet smågodt daglig over hele dagen. Spiste fastfood hver dag som hamburger og chips. Spiste ikke de vanlige måltidene. Men kunne spise to middager om dagen med pizza til kvelds. Og har gått opp 9 kg på 14 dager. Er ikke tull engang. Men nå har jeg gått ned 1 kg så jeg på vekten i morges! Anonymous poster hash: 5bf08...fe4 1
Atrix Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Selvfølgelig er det mulig å legge på seg 9 kg på 14 dager hvis en bare går hardt nok inn for det.. Enkelte toppidrettsutøvere har jo dietter på 10 000 kcal om dagen fordi de trener så mye og så hardt. ( De legger derfor ikke på seg heller, men trenger all energien til treningen sin), så det burde være mulig for vanlige mennesker også å spise så mye som de og hvis en da ikke har et ekstremt aktivitetsnivå ved siden av..... ja da er det bare å finne frem kalkulatoren så har en svaret.
Supraspinatus Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 Tallet 7000kcal er mengden energi det er estimert i 1kg fettvev. Det betyr ikke at dersom en spiser 7000kcal mer enn det beregnede dagsbehovet så går man opp 1kg. Det er ingen fasit på hvor mye du kan gå opp på et par dager. Noen går lett opp i vekt, andre gjør ikke. Mulig du finner noen studier på det. Prøv å søke pubmed etter "overfeeding", "overfeeding and adipose gain" eller noe lignende. Det finnes garantert studier gjort på mus, men disse har ikke full overføringsverdi til menneske.
kaktusfruen Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Jeg spiste ca 10-20 småis iløpet av hver dag. Gumlet smågodt daglig over hele dagen. Spiste fastfood hver dag som hamburger og chips. Spiste ikke de vanlige måltidene. Men kunne spise to middager om dagen med pizza til kvelds. Og har gått opp 9 kg på 14 dager. Er ikke tull engang. Men nå har jeg gått ned 1 kg så jeg på vekten i morges! Anonymous poster hash: 5bf08...fe4 Hvorfor i alle dager spiste du så mye på så kort tid? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå