AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Hei, jeg er en kvinne som nærmer meg tredve, mannen er en del år eldre. Vi har bodd sammen i flere år og har begge fast jobb og alt det praktiske på plass. Barnesnakken begynte for lenge siden, og vi vil begge ha barn sammen. Men kjæresten blir jo aldri klar, og han kan ikke si akkuratt "når" heller. Hvis vi skal ha et par, må jeg jo heller snart sette i gang. Kan sikkert vente et par år til, men hvorfor skal jeg det?? Alt ligger jo egentlig til rette. Begynner å lure på om han egentlig vil ha barn jeg.....han sier jo han vil, når jeg konfronterer ham med det, men kanskje han bare sier det for at jeg skal slutte å spørre? Tror egentlig han er ganske redd for det. Og det er jo skremmende. Men han er over 40 år nå, og hvis han ikke er klar etter flere år sammen, blir han noen sinne klar? Anonymous poster hash: e00f0...f45
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Hva er det han venter på da? Kanskje han er skeptisk til småbarnsperioden, men den blir ikke lettere når man begynner å dra på årene. Småbransperioden er også kun en periode, det kommer andre perioder senere. Hvor gammel har han lyst til å være når han har tenåringer, og hvor mye vil han ha igjen av livet og energien når barna en gang flytter ut? Vi planlegger barn, han er i slutten av 40-årene. Det er virkelig i ellevte time for hans del, og han ville nok valgt å la være om det ikke var såviktig for meg. Og han har signalisert at omsorgen for barnet/barna vi evt får vil være hovedsaklig mitt prosjekt. Så min mening er at du har tid til å vente, men det har egentlig ikke han. (Forutsatt at han venter på det "rette tidspunktet", og ikke at han faktisk ikke har landet på selve beslutningen om å bli far.
Gjest Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Dere må ganske enkelt sette dere ned og prate om dette. Selvsagt skal dere ikke ha barn om han ikke vil, men det er urimelig om han lurer deg med at han vil ha, men senere, om han egentlig ikke vil ha. Bli enige om en dato for når pillene skal kastes.
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 hvis du går på pillen så vil det som regel også ta litt tid før alt kommer i orden igjen. det kan ta alt fra en uke til over et år, så selv om dere begynner å prøve så betyr ikke det at du blir gravid i morgen er flere som har satt en dato for når de skal begynne å prøve, da får begge tid på seg til å sortere tanker og meninger
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Av helsemessige grunner bør dere begynne nå. Anonymous poster hash: 1ed8d...54d
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Jeg får alltid det inntrykket at når menn sier de så gjerne vil ha barn, men ikke nu, så er det "jeg vil gjerne ha barn, men ikke med deg", de egentlig sier. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Jeg får alltid det inntrykket at når menn sier de så gjerne vil ha barn, men ikke nu, så er det "jeg vil gjerne ha barn, men ikke med deg", de egentlig sier. Har dette hendt med deg?, at menn ikke vil ha barn med deg, men får det med andre damer? Anonymous poster hash: 29df9...985
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Har dette hendt med deg?, at menn ikke vil ha barn med deg, men får det med andre damer? Anonymous poster hash: 29df9...985 Nei, hvorfor spør du?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Nei, hvorfor spør du? Det var bare en interessant tolkning av setningen du hadde, jeg er ikke enig i at når en mann sier det, så betyr det at han ikke vil ha barn med den kvinnen. Anonymous poster hash: 29df9...985
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Det var bare en interessant tolkning av setningen du hadde, jeg er ikke enig i at når en mann sier det, så betyr det at han ikke vil ha barn med den kvinnen. Anonymous poster hash: 29df9...985 Vel, bare være uenig du. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Vel, bare være uenig du. Det kan jo i hvert fall ikke være slik du sier for TS sin del. Mannen hennes er over 40, hvis han vil ha barn med en annen kvinne i stedet, hadde han nok forlatt TS for lenge siden. Det er jo lov og tenke litt før man kommer med råd. Anonymous poster hash: 29df9...985 1
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Det kan jo i hvert fall ikke være slik du sier for TS sin del. Mannen hennes er over 40, hvis han vil ha barn med en annen kvinne i stedet, hadde han nok forlatt TS for lenge siden. Det er jo lov og tenke litt før man kommer med råd. Anonymous poster hash: 29df9...985 Vel, hvis en fyr virkelig ønsker seg barn så får han dem før han fyller 40 år. Så det er jo helt rett det du sier, det er lov å tenke seg om før man svarer. Særlig hvis man skriver under AB-funksjonen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå