Gå til innhold

Denne jenta... (bilde, vekt)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow
Jeg tør vedde på at dere som kritiserte den såkalte "kvapsete" kropppen til hun på bilde nr 1. er dere som er mest overvektige og misfornøyd med deres egen kropp.

Så om man ikke er helt fornøyd med seg selv, så har man ikke ov til å mene noe om andre?

Blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Munnhuggeriet dere imellom får dere ta andre steder. Vennligst hold dere til temaet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kvapsete din nisse, jeg er tynn som en fisk men da en helt perfekt tynn stram kropp skal bli kalt kvapsete, er vel jeg en lubben bestemor.

Helt enig, jeg er tynn som en fisk også, og at andre kvinnfolk sier at vi/damer ikke er kvinnelige og at vi ser sykelige ut som tynne gjør meg både forbanna og trist.

Tror det er typisk for feite kvinnfolk å si at man ikke kan være kvinnelig eller at man er formløs som tynn. De fleste som har kalt meg tynna og spurt om jeg har anoreksia osv har hatt noen kilo for mye. Det er merkelig hvor godtatt det er å kalle tynne folk for ting, og spørre dem om de spiser noe osv... hadde jeg spurt en tykk person om de har spist for mye hadde det vel blitt oppstyr tenker jeg.

For å svare på spørsmålet til innlegger: det er et helt realistisk mål å få en kropp som jenta på bildet.. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke hun hadde så fin kropp jeg da.. synes hun har det jeg vil kalle valker eller store hofter som legger seg som en ring rundt bikinikanten henens oppe på magen..dessuten var magen ganske innskrumpet.

Eh...?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Syns hun så helt grei ut jeg. Litt tynne armer kanskje.

Men til trådstarter her:

Du kan ikke ha som mål å få sånn kropp som hun har, (med mindre kroppen din er bygd på akkurat samme måte som hennes, og fasongen er helt lik) Om du går ned noen kilo og la oss si har samme høyde som henne, og får samme vekt. Så kan det godt være du får mindre mage en henne og større hofter. etc. etc. you see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at har du høyden og kroppsbygningen, så er den kroppen oppnåelig, ja. Hun var jo bare tynn - det kreves ikke mange treningstimer og muskelbygging for å se sånn ut.

At det ikke er sånn JEG ville sett ut, er en helt annen sak. Jeg synes det må mer muskler til, liker ikke sånne som er spe og pinglete... :wink:

Jeg er slett ikke tykk selv, så beskyld meg ikke for å være misunnelig - det må bare (som andre også sier her) være lov å ha forskjellige meninger om hva som ser bra ut. Synes det er latterlig å si at de som ikke liker den type kropp MÅ være tykk og ha liten selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pterodactylkake

Jeg mener bare det at for å se noe negativt i en ellers fin kropp, må man da ha komplekser selv og rakke ned på andre for å føle seg bedre. Eller rakker dere ned for å være slemme? (Vil ikke kalle det meningsytring, da det kan være svært så sårende å bli kalt ukvinnelig, selv eide jeg ikke former før og alle andre hadde fy så gøy det var) Det irker som slagordet til enkelte her her at "om du er kvinne skal du være strålende fornøyd med den kroppen du har; med mindre du er tynn" Et perfekt ordtak til en lubben, "normal", overvektig kvinne. Selv gir jeg nå faen og prøver ikke la folk forandre meg, jeg spiser som en hobbit men legger ikke på meg, sikkert fordi jeg er så heldig og har lav forbrenning. Men gjør det meg mindre kvinnelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg er egentlig ganske enig med deg Ptero.

Men jeg vil ikke dra alle over en kam, og si at alle som kritiserer/er negative til andre har komplekser eller er missunnelige.

Tror nok de det stemmer på vet det godt selv. :wink: (og jeg sikter ikke til noen spesiell, bare så det er sagt)

(og jeg regner med du mente høy forbrenning Ptero)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kritikk ute å går her. Stakkars jente kan vel ikke noe for åssen hu ser ut. Meningen med denne tråden var jo ikke at dere skulle legge ut om hvor tynn og 'kvaspete' hun er. Se dere i speilet før dere kritiserer andre.

For mye hat her i verden.

Men som sagt, Jessica Alba er 173 og veier 56 kg.

Ser bra ut i min mening.

Ble nysgjerrig og måtte kikke på dette bilde eg og, men hvordan i alle dager vet du høyde og vekt på denne jenta?? Og hvem er hun?? forøvrig så vel hun flott ut vel, ung og sprek..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balenciaga
Jeg mener bare det at for å se noe negativt i en ellers fin kropp' date=' må man da ha komplekser selv og rakke ned på andre for å føle seg bedre. Eller rakker dere ned for å være slemme? (Vil ikke kalle det meningsytring, da det kan være svært så sårende å bli kalt ukvinnelig, selv eide jeg ikke former før og alle andre hadde fy så gøy det var) [/quote']

Her kommer det samme argumentet igjen. "må man ha komplekser".

For noe tull. Dette dreier seg ikke om å "rakke ned "på kroppen til andre kvinner. Dette er en diskusjon. Tål at alle kan si sin mening. Noen syns ikke at en for tynn kropp er pent. Akkurat som noen ikke syns en lubben kropp er pent. At en selv føler seg truffet av det noen sier i en diskusjon betyr ikke at en er slem. Hvis det er slik så tror jeg at hver eneste tråd her inne treffer noen og da er vitsen borte med et diskusjonsforum.

Den som blir truffet av slikt, må tydeligvis også komplekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Jeg mener bare det at for å se noe negativt i en ellers fin kropp' date=' må man da ha komplekser selv og rakke ned på andre for å føle seg bedre. Eller rakker dere ned for å være slemme? (Vil ikke kalle det meningsytring, da det kan være svært så sårende å bli kalt ukvinnelig, selv eide jeg ikke former før og alle andre hadde fy så gøy det var) Det irker som slagordet til enkelte her her at "om du er kvinne skal du være strålende fornøyd med den kroppen du har; med mindre du er tynn" Et perfekt ordtak til en lubben, "normal", overvektig kvinne. Selv gir jeg nå faen og prøver ikke la folk forandre meg, jeg spiser som en hobbit men legger ikke på meg, sikkert fordi jeg er så heldig og har lav forbrenning. Men gjør det meg mindre kvinnelig da?[/quote']

Folk har forskjellig oppfattning av hva som er fint. Det er ikke alle som synes akkurat den type kropp som hun har, er noe fint.

Har en kompis for eks. som synes tynne jenter er drit stygt, han liker kun de som er lubbene og tykke.

Så fordi om du synes hun hadde en fin kropp så betyr det ikke at de som ikke synes det, har noe komplekser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Folk må da få lov til å ha forskjellige meninger uten at man rakker ned på noen!

Flott jente, men jeg liker mer muskler. Hun her er alt for spinkel etter min mening. Herregud, det er da godt vi har forskjellig smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare a propos: Dersom denne Alba er 173 cm høy og veier 56 kilo, som noen skrev her, har hun en BMI på 18,7 og er å regne som undervektig. Dette ifølge BMI-kalkulatoren på nettsidene til Grete Roede.

Er undervektighet egentlig noe å trakte etter, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Bare a propos: Dersom denne Alba er 173 cm høy og veier 56 kilo, som noen skrev her, har hun en BMI på 18,7 og er å regne som undervektig. Dette ifølge BMI-kalkulatoren på nettsidene til Grete Roede.

Niks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden viser hvor "greit" det er å rakke ned på tynne folk, men hvis man sier noe om noen som har noen kilo for mye blir det oppstyr!

Det er greit for meg at dere kaller henne kvapsete, men da vil også jeg kalle folk som har litt ekstra for lubben og feit.

Synes også at man kan mene at denne jenta ikke har drømmekroppen, uten at man skal bli kalt for misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden viser hvor "greit" det er å rakke ned på tynne folk, men hvis man sier noe om noen som har noen kilo for mye blir det oppstyr!

Det er greit for meg at dere kaller henne kvapsete, men da vil også jeg kalle folk som har litt ekstra for lubben og feit.

Synes også at man kan mene at denne jenta ikke har drømmekroppen, uten at man skal bli kalt for misunnelig.

Helt enig. Har akkurat samme oppfattning som deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Moonshadow

Men det er jo ikke nødvendigvis negativt å være lubben eller da... Så derfor synes jeg man kan si sin mening da også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke nødvendigvis negativt å være lubben eller da... Så derfor synes jeg man kan si sin mening da også..

Nei det er ikke nødvendigvis negativt å være lubben, jeg synes det er fint jeg, men hvis jeg hadde sagt til noen at de hadde vært lubben hadde det nok blitt oppstyr. Men at jeg reagerer når folk kaller meg tynn osv det skjønner de ikke. (det er like ille å være for tynn som å være for tykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Herregud...At man aldri kan si sin mening uten å bli kalt misunnelig! Jeg synes ikke at kroppen hennes var noe spesielt, mange som har finere kropp, og jeg er IKKE misunnelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

For det første er ikke BMI noe å stole på. Men uansett så regnes det vel som "normalt" fra 18 og oppover?

Grunnen til at det er mer godtatt å si til noen "du er tynn", enn å si "du er feit" er vel dagens ideal. Som jo er at man skal være supertynn.

Hvis idealet var å være ganske kraftig. Alle modeller man så overalt var store og kraftige, da hadde det vel også være greit å si til noen at de var tjukke/lubne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...