Gjest navnelapp Skrevet 11. juli 2013 #41 Skrevet 11. juli 2013 Som jeg skrev: * Dette skjedde med min mor, IKKE meg. Jeg hadde aldri stilt opp på noe slikt i utgangspunktet. Ikke er jeg kokk heller... * Min mor "sa ifra" ved å kutte kontakten med denne såkalte venninnen. Man blir mildt sagt paff av å bli behandlet slik. Og dessverre er ikke moren min den mest kjeftsterke her i verden, så hun lot både saken og "venninnen" gå. * Jeg skrev, som du kanskje ser om du leser innlegget mitt ordentlig, at jeg regner med at brudeparet selv betalte for ingrediensene. Ellers takk for hyggelig kommentar, "Alt godt"... Anonymous poster hash: 9d664...25a Ja, eg forsto at det ikkje var deg det gjaldt, sjå på "du" som eit generaliserande språkleg verkemiddel her. Og eg står fast ved det eg sa: Ein må faktisk stå opp for seg sjølv. Ein treng ikkje bli sint eller kranglete, men berre sende ein mail med oppstilling over matutgifter og medgått tid, samt kontonummer. Det kan jo faktisk hende at brudeparet gløymde å betale henne, eller kanskje trudde foreldra hadde gjort det, eller... Nei, eg held fast på det eg sa, ein må faktisk seie frå når ein vert så urettferdig behandla, ikkje gå og sture og bryte vennskapen på grunn av dette. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #42 Skrevet 11. juli 2013 Ja, eg forsto at det ikkje var deg det gjaldt, sjå på "du" som eit generaliserande språkleg verkemiddel her. Og eg står fast ved det eg sa: Ein må faktisk stå opp for seg sjølv. Ein treng ikkje bli sint eller kranglete, men berre sende ein mail med oppstilling over matutgifter og medgått tid, samt kontonummer. Det kan jo faktisk hende at brudeparet gløymde å betale henne, eller kanskje trudde foreldra hadde gjort det, eller... Nei, eg held fast på det eg sa, ein må faktisk seie frå når ein vert så urettferdig behandla, ikkje gå og sture og bryte vennskapen på grunn av dette. Haha, herlig naivt å tro at de hadde glemt å betale henne - etter DEN jobben! Skulle tro du kjente deg igjen slik som du forsøker å forsvare mennesker du ikke vet noe om, og kverulerer for å plassere ansvaret hos den som blir utnyttet. Brudeparet var i slutten av 30-årene og begge hadde vært gift før, så de visste hva de gikk til - og foreldrene deres var ikke ansvarlige for planlegging el.l., ergo kunne de ikke skylde på det heller. Det var ren utnytting, men du må gjerne forsøke å rettferdiggjøre utnyttingen så mye du vil. Jeg satt selv barnevakt for dette kvinnemenneskets barn da jeg var yngre, og ble lovet 200,- per gang. Så aldri noe til pengene, til tross for at både jeg og min mor kontaktet henne for å spørre etter pengene etter den siste gangen - de første gangene innbilte jeg meg faktisk at hun hadde "glemt det av"... Noen mennesker er bare slik. Ferdig snakket fra min side. God sommer. Anonymous poster hash: 9d664...25a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå