Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må vi gi til servitører,de er venner/bekjente?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gir ikke noe.

Anonymous poster hash: 95c7b...6ab

Gjest navnelapp
Skrevet (endret)

Vi betalte 800 til kvar, då var dei der frå klokka fire til klokka elleve. Det var lite, men dei fekk ei bok og vin i tillegg. Dette var voksne folk som verkeleg sto på og gjorde ein kjempejobb.

Endret av Alt godt
Skrevet

Er veldig vanskelig... De skal være fra 15-22,vi skal ha en typ buffet,så servitørene skal passe på at det er drikke på bordene,rydde ut etter mat,skylle tallerkener,bestikk osv.

Gjest navnelapp
Skrevet

Er veldig vanskelig... De skal være fra 15-22,vi skal ha en typ buffet,så servitørene skal passe på at det er drikke på bordene,rydde ut etter mat,skylle tallerkener,bestikk osv.

Det var akkurat det våre gjorde og. Og det tek alltid lenger tid enn ein trur.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir ikke noe.

hvorfor i alle dager...?

Anonymous poster hash: 1c941...4ef

• Liker 5
Skrevet

1000 kr til hver? da får de ca 150 kr i timen

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor i alle dager...?

Anonymous poster hash: 1c941...4ef

Fordi de ikke ville ha noe. Veldig greit, siden de så på det som en unnskyldning til å få meg seg litt av bryllupet vårt. Dette var først snakk om snurte og ubedte gjester i slekten, som så tilbydde seg å være servitører. Gratis. Vet ikke om det lover godt, da men..

Skrevet

Fordi de ikke ville ha noe. Veldig greit, siden de så på det som en unnskyldning til å få meg seg litt av bryllupet vårt. Dette var først snakk om snurte og ubedte gjester i slekten, som så tilbydde seg å være servitører. Gratis. Vet ikke om det lover godt, da men..

Dette høres halv-skummelt ut! :ler:

---

Rundt 1000,- for en kveld burde være greit.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes dette høres litt rart ut.., men uansett hadde jeg nok gitt de en fin gave som takk for hjelpen hvis de ikke vil ha betalt,

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er venner, så betaler man. Det er en jobb.

Anonymous poster hash: 65ae2...569

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette, vi må gjøre gjestelisten mindre en vi ønsker på grunn av at vi ikke har plass til felre. Tenkte jeg kunne høre med vennininer om de kunne tenke seg å være servitører. Er det frekt ?

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, de vil nok ødelegge bryllupet ditt. Godt fortjent siden du ikke insisterer på at de skal ha betaling.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette, vi må gjøre gjestelisten mindre en vi ønsker på grunn av at vi ikke har plass til felre. Tenkte jeg kunne høre med vennininer om de kunne tenke seg å være servitører. Er det frekt ?

Ja.

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet

Selv om de ikke sier at de ønsker betaling ligger det i kortene at de ønsker det likevel. Jeg har gått på samme smell selv.

Hos oss får de 2flasker med vin + 500,- pr pers. Det tilsvarer 100,- i timen med utgangspunkt i at vi ikke har blitt enige om noen betaling den ene eller den andre veien. Så får de få litt ekstra når vi ser hva som er igjen av ting og tang. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Selv om de ikke sier at de ønsker betaling ligger det i kortene at de ønsker det likevel. Jeg har gått på samme smell selv.

Hos oss får de 2flasker med vin + 500,- pr pers. Det tilsvarer 100,- i timen med utgangspunkt i at vi ikke har blitt enige om noen betaling den ene eller den andre veien. Så får de få litt ekstra når vi ser hva som er igjen av ting og tang. :)

Fortell.

Gjest Kiara!
Skrevet

Fortell.

Hadde servitører som mer enn gjerne ville stille opp uten betaling for å være med på festen. Venninner av søsteren min, men det ble som mange allerede hadde sagt til meg, også her inne noe helt annet når det kom til stykket.

Heldigvis hadde vi bestemt at de skulle få betaling uansett hva de hadde sagt på forhånd. Ingenting er gratis til bryllup. Så det er bare å dele ut cognac flasker og betaling til de som stiller opp. Bedre det enn å bli snakket om i etterkant.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde servitører som mer enn gjerne ville stille opp uten betaling for å være med på festen. Venninner av søsteren min, men det ble som mange allerede hadde sagt til meg, også her inne noe helt annet når det kom til stykket.

Heldigvis hadde vi bestemt at de skulle få betaling uansett hva de hadde sagt på forhånd. Ingenting er gratis til bryllup. Så det er bare å dele ut cognac flasker og betaling til de som stiller opp. Bedre det enn å bli snakket om i etterkant.

Men du skal ha for at du innrømmer at du tok feil. :klem:

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Har tatt veldig mye feil iløpet av dette året for å si det sånn. :ler:

Det er ikke den hyggelige jobben jeg trodde det skulle være uansett hvor lettvint det er lagt opp.

Gjest Gjest
Skrevet

Har tatt veldig mye feil iløpet av dette året for å si det sånn. :ler:

Det er ikke den hyggelige jobben jeg trodde det skulle være uansett hvor lettvint det er lagt opp.

Sant, det er ikke alltid like hyggelig og være servitør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...