Gå til innhold

Trenger sårt råd angående dyreklinikker i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei1 Vet noen om veterinærer i Oslo som tilbyr avbetaling ved behandling av dyr?

Anonymous poster hash: 06952...e66
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen? :(

Skrevet

Du får nesten bare sette deg ned og ringe rundt å høre :)

AnonymBruker
Skrevet

Og hvilken dyreklinikk vil dere anbefale meg utifra deres erfaring? Hadde vært kjempefint med litt informasjon!

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har erfaringer med Veterinærhøgskolen i Oslo? Hvordan det oppleves å være der, hvordan de ivaretar dyr og eier, og om de generelt er veldig dyre eller rimelige i pris?

Skrevet

Aner ikke, men jeg fikk en time på veterinærhøgskolen halvannen måned etter hunden ble henvist dit. Fikk så beskjed om at hun som skulle utføre bronkoskopien som han skal ha er på ferie, så de utsatte det nesten to måneder til.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har erfaringer med Veterinærhøgskolen i Oslo? Hvordan det oppleves å være der, hvordan de ivaretar dyr og eier, og om de generelt er veldig dyre eller rimelige i pris? Anonymous poster hash: 06952...e66

Jeg har erfaring i at det ofte er studenter som skal prøve seg på Veterinærhøyskolen. Det var en erfaren veterinær, men studentene kastet seg over hunden. Min stakkars hund ble stukket og målt i alle ender, vi fikk prognoser på nyre-og leversvikt - og det var feil. Diagnosen var dehydrering på en varm dag (til tross for tilgang på vann). Ble kjempedyrt med alle undersøkelsene, og mange av dem unødvendige (sprøyte i magen for urinprøve, i stedet for at jeg kunne oppmuntret hunden til å tisse i prøveglass, de tok blodprøver, ultralyd etc etc).

Kan anbefale Mosengs dyreklinikk i Oslo. Men sikkert mange andre bra. Det med avnetaling må man sikkert bare ringe og høre. Men de vil vel heller hjelpe et dyr i nød, og så fårmman betale etterpå.

Anonymous poster hash: 8416d...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har erfaringer med Veterinærhøgskolen i Oslo? Hvordan det oppleves å være der, hvordan de ivaretar dyr og eier, og om de generelt er veldig dyre eller rimelige i pris? Anonymous poster hash: 06952...e66

Samme AB igjen: med alle de ekstra undersøkelsene, blir de ofte ganske dyre i pris. Alltid vært lang ventetid der også (2 timer m.m). Bruker de kun ved akutthjelp.

Anonymous poster hash: 8416d...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat, takk for svar, setter stor pris på det! Vi bor på Bislett, og skulle veldig gjerne ha funnet noe i rimelig nærhet siden vi ikke har bil, eventuelt en klinikk det er lett å ta seg til kollektivt. Noen som kjenner til gode klinikker i dette området?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor noen minutter unna Veterinørhøgskolen men bruker de ikke mer, etter alt for mye feil. Jeg reiser heller til Sinsen eller de på Ensjø. Husker ikke navnene.

Anonymous poster hash: f7e22...3ad
Skrevet

Jeg har også hørt at Sinsen er veldig billige og snille med betalingsordninger, fordi de vil at det skal være en mulighet for alle å få behandlet hunden sin der, også de som ikke har noe god råd.

Har nettopp fått valp selv, så vil gjerne høre om erfaringer både derfra og andre steder jeg også!

Skrevet

Jeg har god erfaring med Sinsen, de er hyggelige, snille priser og bruker tid på sine kunder. Ofte lite ventetid også (de holder som regel timene sine). For store og kompliserte saker, som gjerne er akutt, foretrekker jeg Oslo Dyreklinikk på Ensjø da de har mye mer utstyr og faglig kompetanse. Men til gjengjeld er prisen nesten doblet! Skulle trekke en tann på katten min, Oslo Dyreklinikk skulle ha 5000 kr for jobben, mens på Sinsen Dyreklinikk betalte jeg ca. 3 500 kr, det var inkludert trekking, røntgen, narkose, kloklipp og vaksine av to katter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...