ablaze Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Da har vi fått liste fra barnehagen om hva vi skal ha av klær og utstyr. Jeg lurer derfor på hva dine favoritter er i forskjellige merker? Og hva du mener jeg bør holde meg borte fra? Siden det er så veldig mye å velge mellom så hadde det vært fint å høre hva dere er veldig fornøyde eller misfornøyde med.. Setter pris på alle svar
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Ingenting fornuftig å bidra med til det du spør om, egentlig. Men ville bare si: Merk ALLE tingene du sender med i barnehagen. Klær burde merkes både inni og utenpå. En del foreldre stjeler i barnehagen. Og så er det greit for de som jobber i barnehagen å vite hvem som eier hva. Ofte har barna helt like ting/klær. Det beste å merke klær med, synes jeg, er tekstiltusj fra Polarn og pyret. Den koster 19 kr. Matbokser og annet som ikke er klær har jeg merket med cd-markepenner fra Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Merkepenn-for-cd-dvd/36-4164 Anonymous poster hash: b6da9...b5f 1
Gjest pysepusen Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Vi har til nå likt dresser fra Reflex best, samme med regntøy. Ikke todelt. Han hadde vinterdress fra Reima nå i vinter, men den har han blitt klam i (passer nok i deler av landet hvor det er kaldere om vinteren). Fottøy - Viking. Utenom sommersko hvor Geox er favoritten Ellers er ull gull! Har aldri brukt fleece eller noe. Helst Janus, og Safa strømpebukser.
Gjest Marmot Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Jeg bor i innlandet og er veldig fornøyd med Reima-dressene. Men vi bruker vår/høst-dress hele året og varierer antallet og tykkelsen på ullen under. Sønnen min er ullunge og går med ull innerst til ytterst om vinteren. Av regntøy liker jeg Reflex sitt, nå har vi også et sett fra H&M som jeg synes er veldig lett og godt i stoffet, blir ikke så veldig klamt og har tålt innmari mye klatring. Enig med pysepusen ang. Viking fottøy, men her er det viktig å finne det merket som passer fotformen til barnet ditt best. Hun ikke går ennå, er Stonz veldig smart.
Umuriel Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Jeg bruker Reimatec til ungene mine hele året. Både de forede vinterdressene og uforede vår/høstdressene. Da slipper jeg å kjøpe vanlig regntøy i tillegg siden de er potte vanntett. Ungene mine bader i søler, og er aldri våte. Reflex-dressene er også gode, men jeg har ikke testet de så mye ut siden jeg har funnet et merke jeg er fornøyd med. Godt teknisk tøy er altså like bra som gummiert regntøy, og det puster i tillegg og er mindre klamt. Ellers er jeg også glad i Viking fottøy, men når det gjelder vintersko til de aller minste, liker jeg Kavat best. Men det kommer an på passformen på barnets fot, samt klimaet. Vi bruker mye ull om vinteren, både ullundertøy og som mellomlag. Enten hjemmestrikk eller hele ulldresser. Har brukt alt fra Nøstebarn til Reflex sine hele ulldresser og er fornøyd med alt. Favorittluene til ungene er fra Kivat, både de tynne til vår og høst, og de tykke vinterluene. Votter: Hestra er varmest og Reimatec + er mest regntett, ellers er vanlige regnvotter også greie høst og vår.
Stinelin Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Vi har fått beskjed om at barnehagen liker best todelte regnsett, ikke hel dress. Da kan de leke ute i bare regnbukse om det er vått men ikke regn, og det ble mindre klamt. Og at KappAhl skulle ha rimelige men bra regnklær.
Gjest Keikolina Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Jepp,foreldre stjeler som ravner. Men har opplevd at de ansatte er flinke til å sende hjem feil klær også, så det kan jo hende det finnes dem som "glemmer" og si ifra.
Gjest Keikolina Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Kjøpte forresten regnvotter på sparkjøp, de i barnehagen skrøt av de, kosta 49 kr stk. har ikke sett de noe billigere. Og bor du i Oslo er det en grisebillig barne outlet butikk på Kalbakken. Med barnemerkeklær.
Gjest Lypcha Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 *Følge med* Vi fikk forresten også beskjed om todelt regnsett. De fra kappahl skal visst være en av de beste i test (husker ikke hvilken test) også fant jeg todelt sett på salg på Cubus også til 200kr. Kjekt å ha uten fór også så kan man kle på/av under ettersom temperaturen synker/stiger.
^^Belle^^ Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Vi har hatt vårdresser både fra Reflex, Reima og Helly Hansen. Har vært fornøyd med alle merkene, og kunne brukt dem hipp som happ. Nå har hun Reima i bhg og Helly Hansen hjemme. Vinterdressen var fra Reima. Har ingen andre erfaringer, men jeg syntes denne kanskje ble litt tykk og klumpete og vanskelig å bevege seg i? Mulig alle vinterdresser er sånn. Av ull har vi brukt Janus og Pierre Robert. Viking er favorittmerket på sko (både gore tex joggesko og vinterstøvletter), mens Timberland sine "tursko" var helt fantastiske som overgangssko mellom sommer og vinter - i stedet for støvler dersom det ikke virkelig plasket ned. Jenta vår ville aldri gå med de dyre Dock Bootsene, mens billige 99 kronersstøvler var stor stas. Tror Dock Bootsene var for trange rundt leggen rett og slett. To-delt regnsett her! Liker å bruke bare regnbuksa om det er litt vått, men varmt. Favoritten er fra Vossatassar. Inne har hun brukt skinntøfler fra shoezoo på ebay. Eller sklisokker fra Polarn O. Pyret. Forede regnvotter fra KappAhl har vært flittig brukt, og også tynne stoffvotter fra PoP.
Adrianne Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Vi har hatt vårdresser både fra Reflex, Reima og Helly Hansen. Har vært fornøyd med alle merkene, og kunne brukt dem hipp som happ. Nå har hun Reima i bhg og Helly Hansen hjemme. Vinterdressen var fra Reima. Har ingen andre erfaringer, men jeg syntes denne kanskje ble litt tykk og klumpete og vanskelig å bevege seg i? Mulig alle vinterdresser er sånn. Av ull har vi brukt Janus og Pierre Robert. Viking er favorittmerket på sko (både gore tex joggesko og vinterstøvletter), mens Timberland sine "tursko" var helt fantastiske som overgangssko mellom sommer og vinter - i stedet for støvler dersom det ikke virkelig plasket ned.Jenta vår ville aldri gå med de dyre Dock Bootsene, mens billige 99 kronersstøvler var stor stas. Tror Dock Bootsene var for trange rundt leggen rett og slett. To-delt regnsett her! Liker å bruke bare regnbuksa om det er litt vått, men varmt. Favoritten er fra Vossatassar. Inne har hun brukt skinntøfler fra shoezoo på ebay. Eller sklisokker fra Polarn O. Pyret. Forede regnvotter fra KappAhl har vært flittig brukt, og også tynne stoffvotter fra PoP. Vi hadde motsatt erfaring da vår ett-åring begynte i bhg Han ble illsint av vanlige gummistøvler, fordi disse ramlet av når han skulle krabbe eller klatre (han kunne forresten gå, men klatret mye i sand- og snøhauger). De ansatte i bhg anbefalte oss da å kjøpe dock boots, og disse satt mye bedre på foten hans. Så det avhenger vel (som alle andre sko) av hvordan føttene til disse små er skapt. Nå som han er eldre, er det ikke like nøye hvilke støvler han har.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Vi har også holdt oss til todelt regnsett. Rett og slett fordi det ofte er vått og sølete på bakken uten at det regner, og da kan hun være ute i regnbukse og f.eks fleece-genser. Alternativt kan du jo ha ei ekstra overtrekksbukse til samme bruk. Synes også det er greit å ha to ulike fleece/ull/mellomlags-sett liggende, både for å kunne bytte hvis hun blir våt, men også for å kunne variere ift været.Anonymous poster hash: 648ae...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå