AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har de siste fire årene vært sammen med en mann som har hatt alkoholproblemer. Dette har vært en av grunnene til at vi har hatt hver vår bopel noen timer unna hverandre. Han har nå fått livet sitt på rett kjøl og vil at jeg skal flytte til han. Han mener det er dyrt og ha to husholdninger samt at han er ensom når jeg ikke er der hele tiden. Jeg har en jobb som gjør at jeg kan jobbe mye en par uker og så ta fri 14 dager. Da er jeg hos han. Jeg har en sønn på 17 år som bor 50/50 hos faren og meg her som jeg bor. Min sønn skal begynne 2 år på videregående og flytter ikke herfra før om to år. Min kjæreste mener at jeg skal flytte til han nå. Men jeg klarer ikke flytte fra sønnen min!!! De første 6 årene etter at han var født hadde jeg svangerskapsdepresjon og føler at jeg ikke var en så god mor som jeg kunne vært. Og jeg vil ikke svikte han nå igjen. Er jeg urimelig når jeg ber kjæresten min vente ennå to år?? Det er helt uaktuelt for kjæresten min og bo her for han trives ikke. HVA SKAL JEG GJØRE??? Anonymous poster hash: 338d3...f7f
up! Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Han har alkoholproblemer og han har ikke forståelse for båndet du har til din sønn. Dette er en no-brainer... 14
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Du blir hos sønnen din. Så er det opp til kjæresten din om han faktisk elsker deg. Gjør han det så vil han fortsatt elske deg om to år. Men å si noe slikt som at enten flytter du til han eller så er det slutt gjør at jeg får litt dårlig magefølelse. Anonymous poster hash: 485d7...955 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Man må naturligvis prioritere barna, er han virkelig så vrien at han ikke kan flytte til deg? Har han egne barn han har hos seg/ønsker å bo i nærheten av? Hvis ikke så er det ikke så veldig modent å forvente at en med barn flytter til seg. Anonymous poster hash: 9682c...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Æsj.. Burde vært åpenlyst hva du skal gjøre.Anonymous poster hash: fee76...faa 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Jeg hadde sagt at han må vente 2 år til sønnen er ferdig med skolen. Jeg hadde selvsagt valgt sønnen min først og bedt han vente.. Eller han flyttet inn og være der i 2 år. Får han velge selv. Anonymous poster hash: bc3b5...a28 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Han har alkoholproblemer og han har ikke forståelse for båndet du har til din sønn. Dette er en no-brainer... For oss på utsiden ja. Når man står midt oppi det er det ikke alltids så enkelt å se det like tydelig og klart. Anonymous poster hash: 485d7...955 2
up! Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 For oss på utsiden ja. Når man står midt oppi det er det ikke alltids så enkelt å se det like tydelig og klart. Anonymous poster hash: 485d7...955 Selvfølgelig, det er derfor hun ber om perspektiv utenfra. Og utenfra er det som du sier tydelig og klart 2
ontel Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Selvfølgelig, det er derfor hun ber om perspektiv utenfra. Og utenfra er det som du sier tydelig og klart SANT DET. DET ER EGENTLIG IKKE ET VANSKELIG VALG MEN VILLE SÅ GJERNE FÅTT KJÆRESTEN MIN TIL Å SE DET SAMME
ontel Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Man må naturligvis prioritere barna, er han virkelig så vrien at han ikke kan flytte til deg? Har han egne barn han har hos seg/ønsker å bo i nærheten av? Hvis ikke så er det ikke så veldig modent å forvente at en med barn flytter til seg. Anonymous poster hash: 9682c...2c3 Nei hans barn er voksne og har flyttet
Skjoldmøy Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Du blir hvor du er :-) Mister du kjæresten fordi du blir boende der barnet ditt er har han aldri vært din. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Så han vil at du skal svikte sønnen din nå å flytte til han. For en egoist. Man velger IKKE bort barna sine. Å hva hvis det ikke fungerer for dere, eller hva hvis han begynner å drikke igjen. Da har du sviktet sønnen din til ingen nytte. En annen ting er jobb. Jeg antar at han Naver. Kan du fortsette i jobben din om du flytter, eller må du bytte jobb? Det er jo måte på hva du skal ofre for å flytte sammen med en alkoholisert kjæreste... Anonymous poster hash: e7d0e...9a2 4
ontel Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Takk for svar , alle sammen. Så han vil at du skal svikte sønnen din nå å flytte til han. For en egoist. Man velger IKKE bort barna sine. Å hva hvis det ikke fungerer for dere, eller hva hvis han begynner å drikke igjen. Da har du sviktet sønnen din til ingen nytte. En annen ting er jobb. Jeg antar at han Naver. Kan du fortsette i jobben din om du flytter, eller må du bytte jobb? Det er jo måte på hva du skal ofre for å flytte sammen med en alkoholisert kjæreste... Anonymous poster hash: e7d0e...9a2 Han er ufør. Nei jeg er tilkallingsvikar her jeg bor og jobber det jeg ønsker i perioder, for så å ha fri. Det er ikke den type jobb der han bor og jeg må antagelig ta en dårligere betalt jobb.
temolitus Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Serriøst, om du skal velge mellom en kjæreste og sønnen din burde ikke være et spørsmål en gang. 1
skruf Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Trodde det var en selvfølge å velge barna sine fremfor noen andre jeg.... Hadde aldri flyttet fra mine barn så lenge barna mine ikke var voksne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 Takk for svar , alle sammen. Han er ufør. Nei jeg er tilkallingsvikar her jeg bor og jobber det jeg ønsker i perioder, for så å ha fri. Det er ikke den type jobb der han bor og jeg må antagelig ta en dårligere betalt jobb. Syns du at det er riktig at du skal ofre sønn, jobb og bolig for å flytte sammen med han? Bare fordi at han ikke trives på det stedet du bor. Mulig jeg er pessimistisk, men jeg hadde aldri i verden ofret noen av de overnevnte tingene for en alkoholisert mann. Har han vært tørrlagt lenge nok til at du tør å satse på han - med de offrene du må gjøre? Anonymous poster hash: e7d0e...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #17 Skrevet 7. juli 2013 Takk for svar , alle sammen. Han er ufør. Nei jeg er tilkallingsvikar her jeg bor og jobber det jeg ønsker i perioder, for så å ha fri. Det er ikke den type jobb der han bor og jeg må antagelig ta en dårligere betalt jobb. Høres ut som en dårlig deal - for deg. Anonymous poster hash: 5a122...190 1
#Sunrise Skrevet 7. juli 2013 #18 Skrevet 7. juli 2013 er han 7? eller 17? kan dere ikke lage en prøveløsning på at sønnen din kan leie leiligheten din? om han er 17 år må han ikke bo med mamma og pappa!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #19 Skrevet 7. juli 2013 Kjæresten er "tørrlagt?" alkoholiker. Han skal ha ts bort fra sønnen sin, bort fra jobb og selvstendighet sånn at hun blir totalt avhengig av kjæresten å ikke har andre enn han. Det er sånn tankegangen til alkoholikere er. Har selv vært gift med en, å kjenner lusa på gangen. Anonymous poster hash: e7d0e...9a2 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #20 Skrevet 7. juli 2013 Hvor lenge har livet hans vært på rett kjøl? Dette kan endre seg igjen.. Man bør aldri flytte sammen pga økonomi og ensomhet.... Anonymous poster hash: 3b12c...b6a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå