Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det da kalles en styrt fødsel? Jeg var overhodet ikke forberedt på et slikt smertehelvete som jeg opplevde. Til vanlig har jeg høy smerteterskel og tåler en god del. Trodde fødselen skulle være vond, mem " tøffe" meg tenkte at dette går fint. Men fy f... det var som sagt et smertehelvete som ikke liknet noe annet. Jeg mistet kontroll på rier og alt. Hadde 3 cm åpning og 30 min senere fødte jeg. Kan jeg" unnskylde" meg med at det var styrtfødselen eller er fødsler rett og slett sååå vonde at man mister seg selv?

Anonymous poster hash: 28b36...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan trygt sies å være en styrtfødsel ja.. Uff stakkars deg, de er utrolig tøffe både for mor og barn.

Venninna mi brukte to timer fra vannet gikk til ungen var ute. Og de sa de var en styrtfødsel, så da var din det garantert.

Skrevet

Det kan nok kalles styrtfødsel ja.

Min andre fødsel var styrtfødsel, men jeg rakk aldri å bli undersøkt så vet ikke hvor fort det egentlig gikk. Uansett gikk det 1 1/2 time fra første rie til babyen var ute. Syns det var en helt grei fødsel jeg. Intenst ja, men helt overkommelig. Jeg var helt med under fødselen og hadde full kontroll på riene, pustet som en helt. Husker mye mer fra denne fødselen enn første, som ikke gikk fullt så fort.

Rakk jo ikke bli sliten en gang, og var i toppform etter fødselen. Etter første fødsel var jeg sengeliggende det første døgnet.

Gjest Keikolina
Skrevet

Synes styrtfødselen min var bedre enn den normale andre fødselen min. Vondt ja, men gikk fortere. Istedet for å bli seigpina.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble født på rett under en time. Synes synd på mamma, jeg var vel en "BACK OFF BITCHES!"-baby.

Anonymous poster hash: 10fad...eb1
Skrevet (endret)

Jeg har hatt en slik styrtfødsel (og det står styrtfødsel på partogrammet). Hadde 3-4 cm da jeg kom på fødestua, vannet gikk plutselig og jenta var født 24 minutter senere. Det var grusomt vondt, men jeg synes de andre fødslene var like vonde og riene kom like tett da også, så jeg synes den lange (16 timer) fødselen var verst selv om styrtfødslene (nr 2 tok to timer fra start til slutt) var noen hakk mer intense. Jeg synes fødsel er forferdelig uansett og for meg har alle vært så vonde at det bare har handlet om å klare å henge med, men her vil du finne like mange meninger som det finnes kvinner.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg har hatt to styrtfødsler, første varte 1 t og 24 min og var ekstremt intens, men overkommelig. Andre varte 3 t og 45 min (fra jeg kjente noe som helst), men riene var ikke skikkelig vonde før siste halvtimen og da var de så vonde at jeg følte jeg ikke taklet smertene. Så styrtfødsler er forskjellige de også ;)

Hadde forresten full åpning da jeg ble sjekket med første og rakk ikke å bli sjekket i det hele tatt med andre, så hvor stor åpning jeg hadde til hvilken tid aner jeg ikke.

Skrevet

Du trenger ikke å unnskylde deg :klem: Alle fødsler er ulike og det ER dritvondt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns lengre fødsler, altså minst et par timer, er mye bedre enn de virkelig raske styrtfødslene. Ikke fordi det nødvendigvis gjør mer vondt, men fordi man ikke klarer opparbeide seg sin indre zen. Og et man stresset og mister fokus, så gjør ting mer vondt.

Skrevet

fra 3 til 10 cm brukte jeg i underkant av 2 timer selv, og hadde rier så tett at en startet i det en annen ga seg. Heftig, men i etterkant synes jeg den raske fødselen var 100 ganger bedre enn den lange.

Den korte fødselen var vondere men etterpå var jeg full av adrenalin og i kjempeform. Etter den lange fødselen var jeg bare utslitt

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt styrtfødsel, men under min første fødsel hadde jeg full åpning i to timer før de klarte å dra ungen ut med tang. barnet satt fast og de ville ikke ta hasteKS før hjerterytmen til barnet begynte å dale, så derfor måtte jeg bare vente og håpe på pressrier. Riene haglet så tett at jeg knapt rakk å puste, uten at pressriene kom, kan nesten ikke forstå at en styrtfødsel kan være verre.... :)

Anonymous poster hash: 7e506...76a
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var en styrtfødsel. Alle fødsler er ulike, og du trenger ingen unnskyldning. Min varte i over ett døgn, og var de siste timene også så vond at jeg mistet helt meg selv, føler jeg besvimte litt på hver rietopp. Skulle gjerne hatt en fødsel på 30min selv.

Som sagt, alle fødsler er ulike. En venninne kjente ingenting før hun ble sjekket og var 4cm. Da jeg var 4cm hadde jeg hatt rier i over ett døgn (vi snakker ligge i fosterstilling og puste seg gjennom/holde seg fast-rier). Så er ikke kun snakk om høy eller lav smerteterskel for å si det sånn. Noen åpner seg vel bare lettere?

Anonymous poster hash: afd24...711
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt styrtfødsel, men under min første fødsel hadde jeg full åpning i to timer før de klarte å dra ungen ut med tang. barnet satt fast og de ville ikke ta hasteKS før hjerterytmen til barnet begynte å dale, så derfor måtte jeg bare vente og håpe på pressrier. Riene haglet så tett at jeg knapt rakk å puste, uten at pressriene kom, kan nesten ikke forstå at en styrtfødsel kan være verre.... :)

Anonymous poster hash: 7e506...76a

Stakkars deg! Hvordan går det med deg i ettertid? KLEM

Anonymous poster hash: afd24...711

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke styrtfødsel, jeg gikk fra 3-10 på under fire timer.

Jeg klarte ikke å gå/reise meg/stå/sitte for da hadde jeg konstante rier. Og de 10 min jeg klarte å sitte oppreist, da gikk jeg fra 7-10 cm.

Så at du gjorde dett på 30 min! Jeg bøyer meg i støvet!

Det sier seg selv selv at det vil være mer smerter ved en 30 min fødsel enn 16 timer.

Anonymous poster hash: dce99...b5e

Skrevet

Nei, sier det seg? Jeg syns ikke det. Viser bare at folk opplever ting forskjellig.

Skrevet

Det var nok styrtfødsel. Du trenger ikke unnskylde deg, det var din fødselsopplevelse, så lang tid og så vondt var det. Andre opplever andre ting. Det kan godt hende at en lengre fødsel ville vært veldig vond, noen har vondere fødslee enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sier det seg? Jeg syns ikke det. Viser bare at folk opplever ting forskjellig.

Beklager, jeg har da ikke opplevd styrtfødsel, så jeg kan vel ikke si det helt sikkert. Men jeg har opplevd flere venninner som har opplevd en av hver eller tre-fire forskjellige fødsler og de alle sier at de lengste fødslene er ikke så vonde som de på noen få timer. Men at du kan være i bedre form alikevel etter den som er kort.

Anonymous poster hash: dce99...b5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...