Gå til innhold

Må jeg har rørleger for dette? Og hva koster det evt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg har skrudd av dusjen, drypper det fra dusjhodet, ca hvert tredje sekund, dette er vedvarende. Er det noen som vet hva detet kan skyldes og om jeg kan fikse det på egenhånd, eller om jeg må ha rørleger.

Evt. hva vil en sånn rørlegerregnng komme på ca?

Anonymous poster hash: d4cc5...ddd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å kjøpe nytt dusjohode? Trenger ikke rørlegger for å skru på nytt hode eller ny slange til armaturet på veggen. Høres ut som en utett pakning i dusjhodet. Er absolutt ikke ekspert på dette, men ville prøvd å bytte ut hodet lenge før jeg ringte rørlegger ;)

Anonymous poster hash: c4a32...581
AnonymBruker
Skrevet

Nytt dusjhode vil nok ikke hjelpe uansett.

men TS, vet du hvor gammelt dusjbatteriet er ( altså dusjkrana der du stenger og stiller gradene?)

Mest sannsynligvis må den byttes, eventuellt ha service på det. Det kan bli billigere å kjøpe nytt. Det tar max 1 time å¨bytte det. det avhenger litt om det er stoppeventiler ved dusjbatteriet eller om det er litt lengre unna og rørsystemet må tømmes litt for vann. Hvis det må byttes kan det bli billigere å kjøpe batteriet selv og så bestille rørlegger for å få byttet det. Jeg anbefaler ikke å kjøpe noe billig ræl, det holder sjeldent lenge. Kjøp f.eks Oras, FM, eller et annet kjent merke. :)

Anonymous poster hash: e2cc1...ea3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en dusj som er ca lik den som på bilde, det leker av det hode jeg "stiller inn" til bruk, altså begge, men ikke samtidig :) Noen som har flere tips her? Evt. hva koster en rørleger da?

WEB_Image%20Mora%20Inxx%20Family%20dusjs

AnonymBruker
Skrevet

Er det den der hvor man stiller inn temperaturen og skrur på vannet som kanskje må byttes ut? Den nede på bildet?

96947T.jpg?width=680&height=430

Skrevet

Nytt dusjhode vil nok ikke hjelpe uansett.

men TS, vet du hvor gammelt dusjbatteriet er ( altså dusjkrana der du stenger og stiller gradene?)

Mest sannsynligvis må den byttes, eventuellt ha service på det. Det kan bli billigere å kjøpe nytt. Det tar max 1 time å¨bytte det. det avhenger litt om det er stoppeventiler ved dusjbatteriet eller om det er litt lengre unna og rørsystemet må tømmes litt for vann. Hvis det må byttes kan det bli billigere å kjøpe batteriet selv og så bestille rørlegger for å få byttet det. Jeg anbefaler ikke å kjøpe noe billig ræl, det holder sjeldent lenge. Kjøp f.eks Oras, FM, eller et annet kjent merke. :)

Anonymous poster hash: e2cc1...ea3

Rørleggeren beregner ofte inntjening på materiale, så er ikke sikkert du sparer noe på å kjøpe det selv.

Skrevet

Etter jeg har skrudd av dusjen, drypper det fra dusjhodet, ca hvert tredje sekund, dette er vedvarende. Er det noen som vet hva detet kan skyldes og om jeg kan fikse det på egenhånd, eller om jeg må ha rørleger.

Evt. hva vil en sånn rørlegerregnng komme på ca?

Nå vet ikke jeg om vi snakker om det samme, men jeg kan jo dele min erfaring med samme type dusj. Vi pusset opp badet for 2 år siden og etter at vi da hadde dusjet så dryppet det fra dusjhodet (gjerne en sånn iskald lite drypp midt i panna for sikkerhetsskyld), når nestemann dusjet.

Vi hadde rørlegger siden dusjen var helt ny, og fikk beskjed om at dette var vannet som ble til overs i selve det store runde dusjhodet som hadde en tendens da til å dryppe til det var tomt. Dvs. at når vi bruker den delen av dusjen så drypper det jevnlig litt før dette er tomt.

Dumt - jeg vet :-(, men vi har løst det ved å riste litt forsiktig i dusjhodet når vi har brukt det, for å få ut overskytende vann.

Men som sagt - aner ikke om det er det samme hos deg da.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du delte, men det drypper også fra det lille hodet, også varer det "evig". Det drypper ikke når jeg skrur av hovedkrana :)

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha noe å gjøre med trykket? At det ikke blokkeres selv om dusjen er skrudd av?

AnonymBruker
Skrevet

Gå på Clas eller Biltema og kjøp deg en skiftenøkkel, skru til det mellom varmtvannstank og det inni dusjen. Rist lett på dusjhodet etter dusj.

Anonymous poster hash: 79701...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...