AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Når man tar en glukosebelastning for å sjekke om man har svangerskapsdiabetes, må man sitte på legekontoret og vente de to timene etter man drakk glukosen? Anonymous poster hash: c7009...606
Superlilje Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Ja, og man skal helst bevege seg så lite som mulig også.
Stinelin Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Ja, jeg måtte ihvertfall det. Var noe med at man kunne bli dårlig tror jeg, eller at kroppen skulle være helt i ro, husker ikke.
Gjest RockOn Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Beveger du deg mye forbrenner jo også kroppen det det har fått i seg, og da blir resultatet ofte litt feil..
Sola^ Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Det er fordi at aktivitet senker blodsukkerstigning. Derfor er aktivitet gunstig for diabetikere. I forhold til testen er det fordi å få eit riktig resultat, og aktivitet kan spele inn på resultatet.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Tenkte at man enten skulle leve som normalt de to timene, da det er det man gjør til vanlig. Eller at man må være i ro ja. Jeg har ferie når jeg er i den uken jeg skal ta testen så skal ikke på jobb, skulle gjerne kjørt hjem (5 min unna) og slappet av på sofaen. Men får ta med meg ipaden Anonymous poster hash: c7009...606
Stinelin Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Det var ihvertfall et poeng at jeg ikke kjørte bil mens jeg ventet. Jeg var også utrolig kvalm og uvel, så det var sikkert lurt å holde seg i ro.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Ok, har bare hørt før at folk har sagt at de ble kvalm med en gang pga det var så søtt. Var du lenge kvalm? Anonymous poster hash: c7009...606
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Jeg fikk dra hjem. Anonymous poster hash: c006f...705
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Når man tar en glukosebelastning for å sjekke om man har svangerskapsdiabetes, må man sitte på legekontoret og vente de to timene etter man drakk glukosen? Anonymous poster hash: c7009...606 Ja det må du, og helst bevege deg så lite som mulig. Ta me deg mat som du kan spise før du går hjem. Fikk jeg beskjed om, så jeg ikke forlot legekontoret med tom mage. Hadde svangerskapdiabetes i alle mine 3 svangerskap, men det gikk over etter fødselen på alle 3 Anonymous poster hash: 5819e...d9b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Hvis man ikke kan kjøre bil så er jeg like langt, kan ikke gå langt med bekkenløsningen min. Mat ja, kanskje det, hvis ikke er det en matbutikk i etasjen under legekontoret. Men pleier å bli svimmel uten mat, og må jo faste på morgenen. Jeg har fått lånt meg et blodsukkerapparat privat og har målt ukentlig lenge, blodsukkeret er fint, så føler at jeg ikke trenger å ta denne testen. Men må vel så legekontoret slipper noe tull om det senere viser seg at jeg faktisk har svangerskapsdiabetes allikevel. Så kanskje like greit å ta den selv om jeg vet at resultatet blir bra. Anonymous poster hash: c7009...606
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Ja. Du må være mest mulig i ro i 2 timer. Jeg tok denne testen på furst legekontor, fikk sitte i god lenestol/stressless i 2 timer. Ta med deg noen blader, mobil med musikk eller ipad slik at du har noe å gjøre i løpet av disse 2 timene. Jeg tok meg en høneblund for jeg har kjempetrøtt da jeg var gravid. Anonymous poster hash: d4e8b...706
Miss I.W. Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Jeg fikk gå ut i bilen å vente og det var mye bedre enn å sitte på pinnestolene på venterommet. Men det var bare så vidt altså, resepsjonisten måtte spørre legen om lov. Litt lettere å suppe der! En skal bevege seg minst mulig!
Bolla! Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 Tror det er mest vanlig å være på legekontoret de to timene ja, jeg måtte sitte på venterommet de to timene og det var ikke særlig behagelig når jeg var så kvalm og uvel.. men man kommer da seg gjennom det lurt å ha noe mat som du kan spise etterpå
Niennas Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Dette kommer nok ann på fra sted til sted, men jeg ba om å få ta glukosebelastninga på sykehuset. Første glukosebelastning tok jeg hos legen, og måtte sitte på grusomme pinnestoler i 2 timer, og tiden gikk VELDIG sakte. Andre gangen, på sykehuset, så fikk jeg et eget rom (som jeg måtte dele med ei som også tok glukosebelastning) med stressless, TV, mange blader og radio hvis vi ønsket det. Stor forskjell! Nå er sykehuset i samme by, og det er ikke sikkert alle sykehus har et slikt rom, men det er jo verdt å høre med legen?
Blåball Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Jeg fikk dra hjem og gjøre som jeg ville, bare ikke spise noe. Fikk ikke beskjed om å holde meg i ro eller noe
TrickyCicci Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Jeg måtte være der ja, og de var veldig nøye på at hvis jeg merket antydning til svimmelhet eller kvalme skulle jeg gi dem beskjed med en gang, så jeg antok at man skulle være der fordi man ikke vet om man kommer til å reagere eller ikke. Ikke ideelt å sitte i bilen på vei hjem dersom man får et anfall av svimmelhet..
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 Jeg var hos legen i dag (er ikke 28 uker ennå) og jeg spurte. Jeg må bli der ja, men de har deilige sofaer på venterommet så satser på å kunne sette meg der. Nekter å sitte på en pinnestol i 2 timer pga bekkenløsningen gjør det vondt å sitte div plasser. Tviler for at de har en stressless en plass til meg Skal ta med meg ipaden og kanskje noe å lese i. Anonymous poster hash: c7009...606
Gjest Duftlys Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Måtte ta testen i fjor. Hørte så masse dritt om den i forkant, men jeg syns den gikk heilt fint! Litt off topic, men ville bare si det! Det "verste" var å kjede seg på legekontoret i 2 timer, men jeg leste MYE "Se og hør" så det gikk fint det:P 1
Stinelin Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Ok, har bare hørt før at folk har sagt at de ble kvalm med en gang pga det var så søtt. Var du lenge kvalm? Anonymous poster hash: c7009...606 Husker ikke, bare til jeg fikk spise igjen tror jeg. Klarer ikke å gå lenge uten mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå