AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg blir så fortvila over sambo som sjelden løfter fingeren når han går hjemme om dagen, og jeg er på jobb. Han er delvis sykmeldt, så for øyeblikket er det jeg som jobber mest. Nå kommer jeg for n-te gang hjem, og oppvasken står å bugner over rundt vaskekummen, i vente på at det som er nyvaska i oppvaskmaskina skal fjernes. Satte på maskina igår kveld, og håpet han kunne ta den i dag. Men neida! Her overser vi tydeligvis alt som har med husarbeid i eget hus (er hans hus), og bare venter på at husmora skal komme hjem fra jobb å rydde!! Blir så møkklei, og sier det til han gang på gang, at det er fint om du rydder og ordner litt i heimen, mens jeg er på jobb. Men det går visst tydeligvis rett igjennom! Til tider har han veldig fine unnskyldninger, som f.eks at han blir så stresset om morgenen når barnet hans skal stå opp, ordne seg og i barnehagen. Og at han da ikke tenker på det, det er ikke så farlig. Men hallo?! Jeg har da vært i samme hus med han når han har måtte opp med barnet og fått det i barnehagen, da har han visst veldig god tid. Tar seg et par røyk, drikker kaffe og surfer rundt på internett! Han har jo også tid utover dagen, men da går det enda mer i surfing på nettet, og bedrive tiden med den dyrebare hobbyen sin! Alt annet teller ikke, for vi venter bare på at husmora skal komme hjem å rydde! Nå skrev jeg sikkert veldig rotete og bare tull, men er så oppgitt og en smule frustrert, at det går litt fort i svingene. Huff! Noen som har noen gode råd for å få han til å bidra mer? Isåfall setter jeg veldig prispå det! Anonymous poster hash: 9302e...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Dump han. Anonymous poster hash: 88bf4...862
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Ta en skikkelig skikkelig prat om det. Ellers funker det ofte svært dårlig å endre på voksne menn. Hvis han ikke forandrer seg får du nesten tenke godt over om du er interessert i å være mora og hushjelpa til en voksen mann resten av livet. Anonymous poster hash: bdc90...536 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Du er klar over at du bor med en mann? De er ubrukelige i huset. Hadde det vært noen rettferdighet her i verden så kunne mannfolka bodd sammen med bikkja i hundehuset. Så kunne de ha rota og grisa der. Anonymous poster hash: d68fe...d70 9
Gjest Hei Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Er han like lat når han ikke er sykmeldt? Husk at mange blir ekstra late av å gå hjemme og ikke ha en jobb å holde hjernen i gang med. Jeg vet med meg selv nå i sommer når det er litt rolig på jobb så sliter jeg med å få meg selv til å gjøre det lille jegbhsr å gjøre.. blir rett å slitt litt demotivert sv at tempoet i hverdagen blir lavere.
Gjest Coolaid Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Det er en enkel løsning på ditt problem, men det krever STOR tolmod fra deg: Rydd etter deg selv. La han rydde, vaske klær osv osv etter seg selv. Ikke nevn noe om at du kjører en kampanje. Dette tar lang tid. Etter du har venten han ut garantere jeg at han skjønner det og forandrer seg uten at du har sagt et ord. All masing, negative blikk, kommentarer, bønnfalling osv hjelper ikke, aldri og noen sinne.... menn liker nemlig ikke å bli fortalt hva vi skal gjøre. Da blir vi som små trassige unger....så det så !!!!
sol87 Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Det er et kjent problem at en del av gutta (og sikkert noen jenter) har en tendens til å overse rot og skitt. De glemmer rett og slett av det! Jeg tror rett og slett at du bør be om konkrete ting, da er det nok mer sannsynlig at det blir gjort.... 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Du bor hos han i hans hus. Betaler du noe for å bo der, eller bor du gratis? Anonymous poster hash: a5444...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Er han like lat når han ikke er sykmeldt? Husk at mange blir ekstra late av å gå hjemme og ikke ha en jobb å holde hjernen i gang med. Jeg vet med meg selv nå i sommer når det er litt rolig på jobb så sliter jeg med å få meg selv til å gjøre det lille jegbhsr å gjøre.. blir rett å slitt litt demotivert sv at tempoet i hverdagen blir lavere. Jeg holder en finger på at dette er grunnen. Være seg man er mann eller kvinner, lediggang er djevelens hodepute. Det vil si, man mister veldig mye energi av å ikke ha noe å gjøre. Ønsker du å få i gang han så gå tur med fyren. Ja, jeg vet det høres ut som noe man gjør med en hund, men seriøst! For å få liv i han så trenger han noe som skjer. Bare det at dere går en tur sammen gjør mye. Det samme gjelder for øvrig for kvinner som går lediggang i hjemmet. Gå en tur gir mye energi. Anonymous poster hash: baa78...388
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Du bor hos han i hans hus. Betaler du noe for å bo der, eller bor du gratis? Anonymous poster hash: a5444...d9c Jeg er jo med å bidrar en slant, men da jeg tjener relativt rævva med en vikarstilling/tilkalling, blir jo lønna deretter. Men lønna jeg får, går stort sett til dette huset, ifa mat og annet dagligvare. Var det et hint om at hvis jeg ikke betalte noe særlig for meg, gjør det ingenting? At jeg fint kan jobbe 8 timer, men skal for all del ikke hjem å slappe av og heller "jobbe" noen timer i heimen og, selv om han har gått hjemme det meste av dagen? TsAnonymous poster hash: 38117...7b5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er jo med å bidrar en slant, men da jeg tjener relativt rævva med en vikarstilling/tilkalling, blir jo lønna deretter. Men lønna jeg får, går stort sett til dette huset, ifa mat og annet dagligvare. Var det et hint om at hvis jeg ikke betalte noe særlig for meg, gjør det ingenting? At jeg fint kan jobbe 8 timer, men skal for all del ikke hjem å slappe av og heller "jobbe" noen timer i heimen og, selv om han har gått hjemme det meste av dagen? TsAnonymous poster hash: 38117...7b5 Wow, du høres bitter ut, Anonymous poster hash: baa78...388 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Er han like lat når han ikke er sykmeldt? Husk at mange blir ekstra late av å gå hjemme og ikke ha en jobb å holde hjernen i gang med. Jeg vet med meg selv nå i sommer når det er litt rolig på jobb så sliter jeg med å få meg selv til å gjøre det lille jegbhsr å gjøre.. blir rett å slitt litt demotivert sv at tempoet i hverdagen blir lavere. Tja, han er vel kanskje flinkere i huset om han jobber fullt. En kompis av sambo, som også var sykmeldt veldig lenge har sagt det er fort gjort å bli lat når man ikke har noe fast, så har jo hatt det i bakhode en stund. Men det irriterer meg grønn hver gang jeg kommer hjem fra jobb, og det bugner over av ting han har rotet til, og eventuelle ting som barnet hans har dratt frem. Ingen av dem er særlig flinke, men barnet tar vel bare opp det faren gjør, så "rydder ikke far, trenger ikke jeg å rydde". Lurer på om jeg må ta meg i nakkeskinnet, og følge rådet til Coolaid. Og HÅPER han tar et hint!!! Anonymous poster hash: 38117...7b5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Wow, du høres bitter ut,Anonymous poster hash: baa78...388 Haha, ja det er mulig blir bare så oppgitt..Anonymous poster hash: 38117...7b5
LukaFrost Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 Jeg tror problemet er at han går hjemme. Når han alltid har tid til å gjøre ting sener blir de ikke gjort. Det haster ikke med noe siden han har masse tid, og da blir ingen ting gjort. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Slutt å gjøre ting. Slutt å lag mat, slutt å vaske hans klær osv. Anonymous poster hash: 315ec...d0f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Evt gi han valg eller gjør det sammen: Vil du støvsuge eller rydde kjøkkenet? Vil du lage mat eller rydde opp igjen etterpå? Kom igjen, nå rydder vi stua/kjøkkent evt... Osv osv, da kan han sløve på dagen, men er iallefall med å rydder når kvelden kommer og kanskje han tar litt mer intiativ etterhvert. Og hva er han sykmeldt for, er det noen grunn til at ikke skal orke å rydde? Anonymous poster hash: 33e00...1a6 1
Jens Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 Jeg blir så fortvila over sambo som sjelden løfter fingeren når han går hjemme om dagen, og jeg er på jobb. Han er delvis sykmeldt, så for øyeblikket er det jeg som jobber mest. Nå kommer jeg for n-te gang hjem, og oppvasken står å bugner over rundt vaskekummen, i vente på at det som er nyvaska i oppvaskmaskina skal fjernes. Satte på maskina igår kveld, og håpet han kunne ta den i dag. Men neida! Her overser vi tydeligvis alt som har med husarbeid i eget hus (er hans hus), og bare venter på at husmora skal komme hjem fra jobb å rydde!! Blir så møkklei, og sier det til han gang på gang, at det er fint om du rydder og ordner litt i heimen, mens jeg er på jobb. Men det går visst tydeligvis rett igjennom! Til tider har han veldig fine unnskyldninger, som f.eks at han blir så stresset om morgenen når barnet hans skal stå opp, ordne seg og i barnehagen. Og at han da ikke tenker på det, det er ikke så farlig. Men hallo?! Jeg har da vært i samme hus med han når han har måtte opp med barnet og fått det i barnehagen, da har han visst veldig god tid. Tar seg et par røyk, drikker kaffe og surfer rundt på internett! Han har jo også tid utover dagen, men da går det enda mer i surfing på nettet, og bedrive tiden med den dyrebare hobbyen sin! Alt annet teller ikke, for vi venter bare på at husmora skal komme hjem å rydde! Nå skrev jeg sikkert veldig rotete og bare tull, men er så oppgitt og en smule frustrert, at det går litt fort i svingene. Huff! Noen som har noen gode råd for å få han til å bidra mer? Isåfall setter jeg veldig prispå det! Anonymous poster hash: 9302e...b9f Til sammenligning har jeg en mann som står opp kl 0600 hver dag. Går på jobben og tjener masse penger. Kommer hjem, tar av seg dressen og på med noe mer konfertabelt før han går tur med hunden og kanskje drar og sykler med barna. Rydder etter middagen, går med søppelet etc... I og med at vi begge rydder til enhver tid, er det alltid shina og rent hos oss. Det har ALDRI hendt at det har stått skitten oppvask på benken i mer enn 1 minutt! At NOEN gidder å leve med en sånn mann er for meg HELT UBEGRIPELIG! Dump ham! 4
Jens Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Du er klar over at du bor med en mann? De er ubrukelige i huset. Hadde det vært noen rettferdighet her i verden så kunne mannfolka bodd sammen med bikkja i hundehuset. Så kunne de ha rota og grisa der.Anonymous poster hash: d68fe...d70 Dette er tull og tøys! Det finns nok av menn med tak i som liker å ha det rent og pent rundt seg! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Jeg spurte eksen etter det ble slutt, hvorfor gjorde du aldri husarbeid. Han svarte at det var mindre slitsomt å høre på at jeg ba han om det (han lukka ørene) enn å faktisk gjøre det. Jeg gikk til streik for å se om det hjalp, men leiligheta grodde bare ned av skitt og rot. Så det fungerte heller ikke. Jeg prøvde å spørre: - skal vi gjøre det sammen? Det fungerte første gangen, men ikke senere. Jeg gjorde absolutt alt av husarbeid inkludert typiske mannoppgaver som snømåkking og bilvask. Han løfta ikke en finger, ikke så mye som ei lyspære skifta han. Jeg følte meg som en slave i eget hjem, og jeg vil påstå at dette var en av mange grunner til at jeg til slutt flytta fra han. Jeg har vært på besøk hos han i ettertid, det er en svinesti uten like! Noen mannfolk vi aldri plukke opp etter seg, samme hva du gjør. Anonymous poster hash: 1a934...33e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå