Gå til innhold

Lilla stue


Isiselin

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å male stua vår i en helt lys lilla farge. Vi har grønne møbler så det blir fint sammen, tror jeg.

Problemet er at stue og kjøkken henger sammen så om jeg maler stuen lilla må også kjøkkenet males lilla. Hvilken farge skal jeg da male kjøkkenskapdørene i? Helt hvitt? Eller mørkere lilla? Eller noe annet? Hva passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lilla og grått eller lilla og brunt er fint, synes jeg - men i avdempede toner.

Ellers høres hvitt også pent ut. Hvilken farge er kjøkkenet nå, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er stuen og kjøkkenet malt i en gulaktig hvit. Blir for sterilt for meg. Jeg elsker farger. Dessverre er stuen og kjøkkenet for lite til å kunne klare sterke farger, men lilla er jo litt farge da! :D

Men noe gråaktig kunne kanskje funke... Noe brunt tror jeg ikke jeg ville ha likt...

Noen flere forslag, jenter?

Er så glad for at jeg fant dette forumet. Dere kan jo alt! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Grått er pent til lilla syntes jeg. Ser for meg en lillafarge med litt grått i. Mosegrønt er også nydelig til duse lillafarger, men det blir kanskje litt voldsomt med grønne kjøkkenskap. Tror jeg ville gått for en varm gråfarge og så hatt litt detaljer i grønt for å hente inn igjen fargen fra sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Creme, en lys gråfarge eller en gyllen brunfarge tror jeg kan bli fint. Iallefall om du velger en lilla med litt grått i. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke helt klart grønt til lilla, men det kan sikkert bli tøft! Til kjøkkenskapene ville jeg ikke valgt lilla. Lys, lys grå hvis ikke hvit. Kanskje hvitt dersom kjøleskap og oppvaskmaskin også er hvitt - og lyse trebenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben! Vi har knall-lilla stue. :sjarmor:

Kjøkkenet er eggehvitt, men nå henger ikke det sammen sånn som hos deg.

Hvis du ikke har prøvd den enda kan jeg anbefale fargevelgeren på www.jotun.no

Der kan du velge mellom forskjellige bilder som du kan fargelegge slik at du får en formening om hvordan resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg bodde alene hadde jeg lilla stue. Sofa, bilder, teppe, puter etc. gikk i blått og grått. Det var kjempestilig! Da stue og kjøkken gikk sammen også hos meg; ble kjøkkenet lilla med hvite skap. Duker, matte og andre småting var i grønt! Også utrolig stilig...

Lykke til med lilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må være en ekstremt kjedelig person.... :(

Jeg har ofwhite vegger, beige møbler, beige gardiner, beige duker, beige gulvmatter.... :o Er tydeligvis redd for farger...... Hyl!!

*finne fram malekost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...