Gå til innhold

Hva legger der i begrepet "å gi mye av seg selv"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Iblant hører jeg folk roser andre for å gi mye av seg selv...og "å jeg kjenner ingen som gir så mye av seg selv som deg.......osv"

Men hva innebærer det uten å bli selvutslettende..

Og hvordan blir man et menneske som gir mye av seg selv? Kan hende noen ikke kan bli det mens for andre er det medfødt og selvsagt...

hvordan kan man bli det uten også å være kritisk til hvordan samfunnet iblant fungerer for da blir man fort stemplet som negativ uten at det var det man ville

Jeg har prøvd i årevis å gi mye av meg selv men ender alltid opp med å bli så utnyttet, både av håndverkere, menn og venninner,

som om det skulle stå skrevet i min panne "kom til meg alle drittsekker"

Hvor feiler jeg montro?

Anonymous poster hash: b1350...fe4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du dumsnill?

Anonymous poster hash: b08c5...ac6
Gjest Judas
Skrevet

Forbinder det med å være en åpen person som ikke gir seg ut for å være noen annen enn den en er, altså "gi av seg selv".

Det du beskriver er "people-pleasing", eller "strebing" om du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Å gi av seg selv handler ikke om å gi folk ting, gjøre tjenester eller hjelpe andre, tenker jeg. Det handler om å være åpen, vennlig, dele følelser og meninger (uten at det blir ubehagelig for andre), vise varme og interesse for andre. Med andre ord, hvor mye man viser hvem man er, ikke hva man gjør. Hvis du blir utnyttet av folk rundt deg, handler det nok mest om at du ikke setter grenser på en måte som folk respekterer, men jeg tror ikke det handler om å gi av seg selv.

Anonymous poster hash: d9784...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...