Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #1 Skrevet 15. april 2004 Noen som vil dele en god og enkel oppskrift på horn med meg?
jordbær Skrevet 15. april 2004 #2 Skrevet 15. april 2004 Skal du ha med søtdeig eller ikke? Jeg bruker bare bolle/rundstykke-oppskrift når jeg baker. Fyll etter eget ønske, men med søtdeig er jo seff smør, sukker og kanel best! :D
Gjest 1111 Skrevet 15. april 2004 #3 Skrevet 15. april 2004 Horn Ingredienser: 7 dl melk 1 pk gjær 2 ts salt 3 ss sukker 1 dl smeltet margarin 1 kg hvetemel Fremgangsmåte: Lunk melk og margarin, tilsett det tørre og arbeid til en smidig deig. La deigen heve til dobbel størrelse. Det er videre viktig ikke å elte deigen så meget at den blir for seig og vanskelig å kjevle ut. Del deigen i fire som hver kjevles ut til en leiv, ca. 30 cm i diameter. Skjær leiven opp i 8 spisser som rulles sammen fra utsiden inn mot spissen. Legges svakt buet på platen med spissen ned mot platen. Etterhev, pensle og stek ved 250 grader i ca. 15 minutter. Avkjøles på rist. (her kan det eventuelt legges på fyll før hornene rulles sammen, som f.eks. ost og skinke, kjøttdeig og tomatsaus osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå