Gå til innhold

Brekker meg av proteinshake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå forsøkt tre ulike smaker, blandet både med vann, og med melk, men likevel brekker jeg meg før jeg i det hele tatt har begynt å drikke. Har tvunget det i meg flere ganger, men føler meg uggen i flere timer etterpå.

Er det alternative måter å få i seg proteinpulver på? Hvor mye effekt mister jeg ved ikke å ta det?

Anonymous poster hash: 81d2a...1e6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trener du styrke på toppidrettsnivå fem ganger i uka eller mer? Eller driver du seriøs bodybuilding?

Om svaret er nei, så dropper du proteinpulveret. Du får i deg nok protein via et normalt, sunt kosthold.

Anonymous poster hash: 181c9...6cb
  • Liker 7
Skrevet

Bland det i smoothie.

• Liker 1
Skrevet

Du MÅ jo ikke drikke det da..

Skrevet

Drit i det da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener du styrke på toppidrettsnivå fem ganger i uka eller mer? Eller driver du seriøs bodybuilding?

Om svaret er nei, så dropper du proteinpulveret. Du får i deg nok protein via et normalt, sunt kosthold.

Anonymous poster hash: 181c9...6cb

Driver med seriøs muskeløkning og styrketrening.

Takk for tips med smoothie! Skal prøves ut! :)

Skrevet

Driver med seriøs muskeløkning og styrketrening.

Takk for tips med smoothie! Skal prøves ut! :)

Du trenger det ikke. Spis heller proteinrik mat. Man har slett ikke behov for proteiner rett etter trening. Opptakshastigheten på protein er relativt lav uansett.

Proteinshake kan være fornuftig hvis du ikke klarer å spise nok mat, men i det tilfellet er kanskje gainer bedre siden de inneholder tre, fire ganger så mye sukker som protein. De smaker alltid veldig godt.

• Liker 1
Skrevet

Spis mat som inneholder proteiner istedet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo lage proteinfluff eller proteinpannekaker istedenfor shake.

Anonymous poster hash: f71ec...f1e
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Enig. Proteinpulver er totalt unødvendig for vanlige mennesker.

Gjest Raindrops
Skrevet

Proteinpannekaker er ikke et dumt tips, de smaker absolutt ikke verst.

AnonymBruker
Skrevet

Er proteinpulver (Whey 80) noe jeg kan ta i pannekakerøre, eller er det eget pulver for dette? Mener å ha sett noe sånt.

Får ikke i meg nok proteiner i løpet av en dag via kost, og da spesielt ikke når jeg trener så mye som jeg gjør.

Skrevet

Er proteinpulver (Whey 80) noe jeg kan ta i pannekakerøre, eller er det eget pulver for dette? Mener å ha sett noe sånt.

Får ikke i meg nok proteiner i løpet av en dag via kost, og da spesielt ikke når jeg trener så mye som jeg gjør.

Hvor mye protein mener du at du har behov for da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye protein mener du at du har behov for da?

Irrelevant for trådens tema.

Skrevet (endret)

Og hva spiser du?

Endret av Løvetanten
Skrevet

Irrelevant for trådens tema.

Så du er ikke interessert i svar og debatt rundt "Hvor mye effekt mister jeg ved ikke å ta det?"

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander det i smoothie. Enten melk, banan og proteinpulver, eller bringebær, kesam og proteinpulver :)

Skrevet

Hvilken type protein tar du og hvilken smak? Det er jo som du vet utrolig mange å velge mellom.

Whey er som oftest ok, erteprotein smaker djevel, biffprotein er noget spesielt, fiskeprotein fins uten at jeg har smakt det, soyaprotein etc. Smaker? Sjokolade, nøytral (aldri en god idè), vanilje (kan blendes med friske bær), frukt??

Bruk blender og la det gå til milkshakekonsistens. Bare risting i beger gir en ekkel suppe. Bland i kokosmelk eller fløte, helmelk?

AnonymBruker
Skrevet

:blomst: Takk for alle tips!

Har tidligere hatt banan- og vaniljesmak, men de har jeg kastet, og nå har jeg gått over til sjokolade. Alle var Whey 80 (http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80). Takk, skal prøve i blenderen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...