Gå til innhold

hettegenser i begravelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ok at jeg tar en svart hettegenser over kjolen min i en begravelse? Har virkelig ikke peiling på hvordan man skal kle seg eller hva som er fyfy..

Anonymous poster hash: 0f455...1b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er OK. Hettegensere er ikke "pyntet" nok for en begravelse.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes IKKE det er okei. ha på deg skikkelige klær i begravelse!

Anonymous poster hash: 279fc...d2e
  • Liker 8
Gjest C4r1n3
Skrevet

Har du ikke heller en pen genser, jakke eller cardigan e.l å ha over istedefor? Jeg syns det er fy-fy med "slasketøy" i begravelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit. Hettegenser er et trenings- eller dasse-hjemme-plagg. I en begravelse skal man gå pent og nøytralt kledd. Om du trenger noe over så kan en cardigan, blazer e.l. være et bedre alternativ.

Anonymous poster hash: ce2ce...2db
  • Liker 2
Skrevet

Tror jeg ville ha funnet en svart cardigan eller noe istedenfor.. Hettegenser sømmer seg ikke i begravelse.

AnonymBruker
Skrevet

IKKE hettegenser. Man bør kle seg nøytralt, i mørke farger, og dekke skuldre og knær. Hvis du feks har svart strømpebukse og kjole kan du ha over en litt fin jakke, cardigan eller blazer. Du MÅ ikke ha på deg kun svart, men det bør være pene ordentlige klær, men som ikke ser ut som du skal på fest. Jeg hadde feks i en begravelse på meg en heklet svart genser over kjole, og en grå kåpe over der igjen.

Anonymous poster hash: fb873...d88
  • Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Nei. Da hadde jeg kjøpt meg et nytt plagg eller lånt noe hvis jeg ikke hadde noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ok. Hettejakke er vell mer et riktig begrep da. Er slik med glidelås Men det forsto dere kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hettegenser er både greit og helt normalt å ha på seg i en begravelse.

Hvis man er en munk.

Anonymous poster hash: a0d56...9c4
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du bilde av en lignende genser/jakke?

Anonymous poster hash: ce2ce...2db
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ok. Hettejakke er vell mer et riktig begrep da. Er slik med glidelås Men det forsto dere kanskje?

Forsatt ikke gå med hettejakke. Ikke jeans, hettejakke og converse i begravelse.

Anonymous poster hash: 46e88...5bc

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville aldri møtt opp i en begravelse iført hettegenser/jakke. Om det hadde vert eneste alternativ så hadde jeg heller fryst litt og gått uten. I alle fall på denne tiden av året.

AnonymBruker
Skrevet

Har du bare hettejakke, så klipp av hetten i det minste..

Anonymous poster hash: 9ce8a...3d9
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke har noe annet, får lånt av noen eller kan kjøpe noe så bruk et sort skjerf som sjal.

Skrevet

det kommer ann på hvem man går i begravelse til, jeg har brukt rosa kjole med hvite blomster var 8år da. men fordet

Skrevet

Ja, hettegenser er både greit og helt normalt å ha på seg i en begravelse.

Hvis man er en munk.

Anonymous poster hash: a0d56...9c4

Hvis du trekker hetta over hue og tar med en ljå i tillegg blir det ekstra effektfullt:

http://www.youtube.com/watch?v=B4Q0i-qAXSI

• Liker 4
Gjest C4r1n3
Skrevet

Hettejakke stiller jeg på lik linje som hettegenser - det er fortsatt FY-FY i begravelser og lignende. Det er snakk om en begravelse, en siste avskjed. Da bør man virkelig klare å kle seg litt pent og respektabelt, ikke som en fjortis, ikke som en som skal kose seg i sofakroken en lørdagskveld eller som en som skal ut på løpetur. Cardigan, strikkejakke, sjal, blazer eller noe annet passende er nok det aller beste og fineste - trenger ikke være sort en gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke det fyktelig varmt da?

Anonymous poster hash: 66b81...f91
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvis du trekker hetta over hue og tar med en ljå i tillegg blir det ekstra effektfullt:

http://www.youtube.com/watch?v=B4Q0i-qAXSI

Den var stygg. Den kunne du helt fint spart deg.

Det er en begravelse TS skal i. Et menneske hun enten kjente eller som betød noe for mennesker hun kjenner (antar TS er 'hun' siden vi snakker om over en kjole).

Jeg ville droppet genseren/jakke og heller lånt noe mer passende tror jeg.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...