AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg og min mann "hastegiftet" oss i slutten av fjoråret, siden det da dukket opp ledig tid på Tinghuset en stund før vår opprinnelige avtale. Vi har ikke fått feiret begivenheten med NOEN, selv om det nærmer seg 1 år. Jeg vil jo samle våre nærmeste familie og evt. noen venner/kjente til en liten feiring - det blir nok rolig, intet fyllekalas og jeg tenker vi ikke blir flere enn 20 personer til sammen. Økonomien er et lite problem, men skal nok alltids klare å overkomme den hindringen - det viktigste er noen kjekke timer med de vi er glade i. Nå lurer jeg jo veldig på hvordan dette skal gjennomføres! Lokalene til leie her er enten for store (type; plass til nærmere 100 stk uten problem og det har vi ikke behov for eller råd til) eller rett og slett for stygge til at man kan gjøre noe vetig med det. Jeg vil IKKE spørre om å låne hage/hus av venner eller kjente, de fleste har uansett ikke stor nok hage til hagefest. Ang. mat og drikke er jeg meget usikker. Min opprinnelige plan var å kontakte lokale restauranter og reservere bord i en litt bortgjemt krok slik at vi fikk litt privatliv, men de fleste er så veldig "spesialiserte" på en type mat (china, thai, etc) og det er ikke alle som liker det - bl.a brudgommen. Og i tillegg, jeg vil ikke risikere å måtte "dele" mine gjester med venner av gjestene som kanskje tilfeldigvis er innom samme stedet den samme dagen. Da gjenstår vel egentlig bare et alternativ; å finne en restaurant el.l i nærheten nok til at alle kan komme seg dit på egenhånd (bil, taxi, venner, etc), men det er jo ikke helt enkelt det heller. Men, jeg spør likevel om innspill til min lille tekst. Hadde du blitt fornøyd med å måtte dra til en liten/stor restaurant maks 1 time unna for å feire et lite bryllup? Eller har du tips til en bedre måte å gjøre dette på? Anonymous poster hash: ffac4...83c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Jeg og min mann "hastegiftet" oss i slutten av fjoråret, siden det da dukket opp ledig tid på Tinghuset en stund før vår opprinnelige avtale. Vi har ikke fått feiret begivenheten med NOEN, selv om det nærmer seg 1 år. Jeg vil jo samle våre nærmeste familie og evt. noen venner/kjente til en liten feiring - det blir nok rolig, intet fyllekalas og jeg tenker vi ikke blir flere enn 20 personer til sammen. Økonomien er et lite problem, men skal nok alltids klare å overkomme den hindringen - det viktigste er noen kjekke timer med de vi er glade i. Nå lurer jeg jo veldig på hvordan dette skal gjennomføres! Lokalene til leie her er enten for store (type; plass til nærmere 100 stk uten problem og det har vi ikke behov for eller råd til) eller rett og slett for stygge til at man kan gjøre noe vetig med det. Jeg vil IKKE spørre om å låne hage/hus av venner eller kjente, de fleste har uansett ikke stor nok hage til hagefest. Ang. mat og drikke er jeg meget usikker. Min opprinnelige plan var å kontakte lokale restauranter og reservere bord i en litt bortgjemt krok slik at vi fikk litt privatliv, men de fleste er så veldig "spesialiserte" på en type mat (china, thai, etc) og det er ikke alle som liker det - bl.a brudgommen. Og i tillegg, jeg vil ikke risikere å måtte "dele" mine gjester med venner av gjestene som kanskje tilfeldigvis er innom samme stedet den samme dagen. Da gjenstår vel egentlig bare et alternativ; å finne en restaurant el.l i nærheten nok til at alle kan komme seg dit på egenhånd (bil, taxi, venner, etc), men det er jo ikke helt enkelt det heller. Men, jeg spør likevel om innspill til min lille tekst. Hadde du blitt fornøyd med å måtte dra til en liten/stor restaurant maks 1 time unna for å feire et lite bryllup? Eller har du tips til en bedre måte å gjøre dette på? Anonymous poster hash: ffac4...83c Jeg har dessverre ingen tips å gi deg, men vil gjerne svare på spørsmålet ditt likevel: Det hadde vært veldig trivelig å bli invitert til en restaurant, selv om den ligger ca. 1 time unna Anonymous poster hash: ad61d...048 1
up! Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 En time reisevei for et bryllup er jo ingenting Gjør det dere vil, det er deres feiring, folk er tilpasningsdyktige
MissEi Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Enig med de over:) 1 time er ingenting å kjøre når det er bryllup ;)
Gjest småhjerte Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Kanskje dere kan leie et klubbhus eller lignende? De pleier ikke å være alt for dyre å leie, og heller ikke for stor. Er vel også mulig å bare servere kaker o.l?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Takk for svar, alle i hop. Bra å høre at de fleste ikke mener 1 time er for langt å kjøre. Evt. så blir det i en nabo-by, da blir det gjerne litt lenger og litt dyrere (blir da Bergen, Voss, Nordheimsund, Haugesund eller en annen litt større by - mellom 1 og 3 timer unna med bil). Som nevnt, de fleste lokaler til leie her er for store og/eller dyre, vi har ikke behov for noe enormt og ønsker heller ikke det. Vil helst ha varmmat, gjerne ved grillmat, buffet, koldtbord eller ved at vi drar på en allsidig restaurant hvor gjestene får spise det dem selv ønsker. Ville gjerne hatt et pent kakebord eller mulighet for god dessert i tillegg. Noen som har gode tips til restauranter i en av "storbyene" jeg nevnte litt høyere oppe i dette innlegget? Jeg er ikke godt kjent i noen av de byene, men mine krav er god atmosfære, god mat, god service og tilgang på gode toaletter siden noen av de som er inviterte sliter med maveproblemer til tider. TS Anonymous poster hash: ffac4...83c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Kan eg spør kor dåke holder til? Vestlandt, Hordaland, mellom 1-3 timer nær "storbyene" nevnt i mitt forrige innlegg, nærmere beskrivelse utgår nok av privatlivets hensyn. TS Anonymous poster hash: ffac4...83c
Mulancholy Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 OkVestlandt, Hordaland, mellom 1-3 timer nær "storbyene" nevnt i mitt forrige innlegg, nærmere beskrivelse utgår nok av privatlivets hensyn. TS Anonymous poster hash: ffac4...83c Ok, tenkte kanskje det ikkje var så farlig etter som du er anonym, men her er iallfall nokre fine eg veit om.http://www.stalloftet.no/6.html veldig fint, god mat, ikkje for dyrt og trur ikkje det vil bli for stort.http://kristtornbua.no/ har ikkje vert der sjølv men syntes det såg fint ut på bildene.http://fjellstovastord.no/ denne har eg og høyrt mykje fint om Kva budsjett ligger de på? Siden de vil ha så få gjester kan det jo være verdt det å leige eit koselig men lite lokale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå