Gjest Anonym Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Hei. Jeg er en jente på 15 som har en lillesøster på 2 år. Lillesøstera mi er ganske fotogen og vi tar det mest utrolige bilder av henne innimellom. Ofte tar hun kameraet ut av skapet for å bli tatt bilder av. Hun har en utrolig morsom holdning og et ganske fint utsene. Jeg tror hun har en sjanse til å bli barnemodell. Mange har nevnt vi burde prøve, men mamma vet da ikke hvor vi skal starte? Hvilke byrå må vi sende bilder og informasjon til? Jeg er klar over at lillesøster er litt liten, men hun er glad i å ta bilder. Verken jeg eller mamma ville tvunget henne. Tvert imot er det hun som tvinger oss. Så hver så snill og ikke nevn noe om at det er en dårlig idê. Vi vet hva vi gjør Takk for at du tok deg tid til å lese. Jeg håper på et svar snart som mulig
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Jeg er egentlig imot slike ting, men da helst fordi altfor mange foreldre presser barna til noe de egentlig ikke ønsker. Men dersom det er slik at den lille elsker dette og står fritt til å slutte når hun måtte ønske, så tenker jeg det ikke er så farlig...selv om jeg aldri kunne gjort det selv uansett hvor mye ungen ville Dersom dere ikke har gjort det, bør dere lage en fin mappe med diverse bilder av henne. Sende rundt til diverse byråer og se om det er mulig å få napp. Bare vær forsiktige, mange useriøse folk der ute. Vet ikke om konkrete byråer, men om du googler litt kan det jo være du finner noe 1
Gjest småhjerte Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Huff, ikke dra henne med inn i noe byrå når hun er så liten, selv om dere ikke kommer til å tvinge henne. Tror dessuten det ikke finnes noe for så små her i Norge, om jeg ikke tar feil. Hva med å heller melde dere på reklamefilmer, magasiner, ukeblader, reklamer eller produkter som søker etter barn i hennes alder for å være med i reklame, på et bildet og lignende? Kanskje dere kjenner noen som jobber i en barnebutikk på et kjøpesenter eller noe, som kan ta bilder av henne og bruke i sin reklame? Kanskje dere kan sende inn en søknad sammen med diverse bilder av henne til magasiner som "foreldre og barn" osv. Kanskje de trenger noen til forsider eller bilder til artikler i bladet. Eller kanskje noen fotografer/hobbyfotografer ønsker "modeller" i hennes alder for å øve seg. Endret 7. juli 2013 av småhjerte
Kontormus Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 http://www.aktivioslo.no/modellbyraer/ Her kan du lese litt om hvordan. Etter det jeg har blitt fortalt liker de at familier, gjerne med familielikhet melder seg. 2
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Huff, ikke dra henne med inn i noe byrå når hun er så liten, selv om dere ikke kommer til å tvinge henne. Tror dessuten det ikke finnes noe for så små her i Norge, om jeg ikke tar feil. Hva med å heller melde dere på reklamefilmer, magasiner, ukeblader, reklamer eller produkter som søker etter barn i hennes alder for å være med i reklame, på et bildet og lignende? Kanskje dere kjenner noen som jobber i en barnebutikk på et kjøpesenter eller noe, som kan ta bilder av henne og bruke i sin reklame? Kanskje dere kan sende inn en søknad sammen med diverse bilder av henne til magasiner som "foreldre og barn" osv. Kanskje de trenger noen til forsider eller bilder til artikler i bladet. Eller kanskje noen fotografer/hobbyfotografer ønsker "modeller" i hennes alder for å øve seg. Hehe, ja, det var kanskje det jeg egentlig mente. Men jeg er ikke så flink til å forklare... Vi tenkte magainer reklamer for barneprodukter eller noe sånt. Jeg burde kanskje nevnt det. Unnskyld. Men tusen takk for hjelpen! :D
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Huff, ikke dra henne med inn i noe byrå når hun er så liten, selv om dere ikke kommer til å tvinge henne. Tror dessuten det ikke finnes noe for så små her i Norge, om jeg ikke tar feil. Hva med å heller melde dere på reklamefilmer, magasiner, ukeblader, reklamer eller produkter som søker etter barn i hennes alder for å være med i reklame, på et bildet og lignende? Kanskje dere kjenner noen som jobber i en barnebutikk på et kjøpesenter eller noe, som kan ta bilder av henne og bruke i sin reklame? Kanskje dere kan sende inn en søknad sammen med diverse bilder av henne til magasiner som "foreldre og barn" osv. Kanskje de trenger noen til forsider eller bilder til artikler i bladet. Eller kanskje noen fotografer/hobbyfotografer ønsker "modeller" i hennes alder for å øve seg. Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Er det feil å registrere ungen i byrå, men bedre å la ungen spille i reklamefilm? For å være med i reklamefilm må man registrere seg i et byrå. Det er ikke slik at alle som er registrert i et byrå er oppsminkede divaer; byråene har også et arkiv med reklamemodeller. Anonymous poster hash: 677a1...289 1
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 http://www.aktivioslo.no/modellbyraer/ Her kan du lese litt om hvordan. Etter det jeg har blitt fortalt liker de at familier, gjerne med familielikhet melder seg. Tusen takk :D
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Går det an å kontakte H&M, Cubus eller Lindex kanskje? Vet noen noe om det? Bare ta fotobilder, reklamere for klær?
Kontormus Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Går det an å kontakte H&M, Cubus eller Lindex kanskje? Vet noen noe om det? Bare ta fotobilder, reklamere for klær? Er rimelig sikker på at alle de store kjedene bruker profesjonelle i all promotering og reklame. Men det gjelder å være aktiv, abbonere på slike mail sånn at en vet når casting foregår. De bruker jo bilder av unger på svært mange produkter, så det gjelder å gjøre seg sett. 1
Gjest småhjerte Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Er det feil å registrere ungen i byrå, men bedre å la ungen spille i reklamefilm? For å være med i reklamefilm må man registrere seg i et byrå. Det er ikke slik at alle som er registrert i et byrå er oppsminkede divaer; byråene har også et arkiv med reklamemodeller. Anonymous poster hash: 677a1...289 ja, det er jo faktisk sant. At man må registrere seg i et slags byrå uansett! Jeg tenker på byrå som å sende barnet ut i alle slags mulige reklamer, uten å kunne bestemme akkurat på hvilket område man ønsker å ha barnet sitt i en reklame på. Noe man kan om søker direkte hos den man vil reklamere for. Men jeg har ikke anelse på hvordan slikt foregår egentlig, antok det litt for fort dessverre i forrige innlegg
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Hei. Jeg er en jente på 15 som har en lillesøster på 2 år. Lillesøstera mi er ganske fotogen og vi tar det mest utrolige bilder av henne innimellom. Ofte tar hun kameraet ut av skapet for å bli tatt bilder av. Hun har en utrolig morsom holdning og et ganske fint utsene. Jeg tror hun har en sjanse til å bli barnemodell. Mange har nevnt vi burde prøve, men mamma vet da ikke hvor vi skal starte? Hvilke byrå må vi sende bilder og informasjon til? Jeg er klar over at lillesøster er litt liten, men hun er glad i å ta bilder. Verken jeg eller mamma ville tvunget henne. Tvert imot er det hun som tvinger oss. Så hver så snill og ikke nevn noe om at det er en dårlig idê. Vi vet hva vi gjør Takk for at du tok deg tid til å lese. Jeg håper på et svar snart som mulig Alle små barn er fotogene. tror du skal la din mor avgjøre dette. Lite marked for dette i Norge. Vi ser nok gærninger på tv fra usa som driver med dette. Anonymous poster hash: c8903...955
Gjest Riskjeks Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Dette er noe moren din evt må ta initiativ til, ikke du. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå