Gå til innhold

Venninne som tar det for gitt at hun er penest hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venninne, som jeg liker godt og er glad i. Hun har mange veldig gode sider ,men å en veldig usjarmerende en. Hun tar et får gitt at hun er penest og mest sexy. Det er som om det bare er en vedtatt sannhet og noe alle bare "vet". Hun er kjempe pen og søt og jeg syns det er bra hun har god selvtilit. Jeg blir bare lei av at hun tydeligvis tar det får gitt at hun er så sykt mye penere enn alle andre. Hun har maaaange historier av typen "Ja bare fordi jeg er pen, så.....".

Hun er å ekstremt dårlig på å gi meg komplimenter, eller bare si hyggelige ting. Jeg forrventer ikke at mine venninner skal gi meg komplimenter, men her går det kun en vei. Jeg syns det kan skape en slags dårlig steming når vi er sammen. Hun snakker i vei om seg selv og sitt utsende og hvor mange som blir forelsket i henne osv.

Det er som om hun setter seg selv i en bås og meg i en annen. Dette er noe hun oppriktig mener og tror.

Jeg merker dette er noe som sårer meg. Hun er kjempe pen og jeg syns det er bra hun er fornøyd med seg selv. Men hva med meg?

Noen med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja,jeg har lignende erfaringer fra venniner som sier de er så pene og kommer med ting som "ja,for jeg er jo ikke stygg" eller "jeg er jo penere enn hu"osv,selvom de egentlig ikke er all that, men jeg bryr meg ikke nevneverdig om det,blir litt sånn åja ok.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det høres slitsomt ut. Jeg er pen selv og har venninner som både er vakrere og litt kjedeligere enn meg i utseendet, men det er ikke noe vi snakker om på den måten. Den eneste gangen vi snakker om slikt er når vi gir komplimenter og sier "jeg kunne ønske jeg hadde håret ditt" eller noe slikt. De venninnene mine som får mest oppmerksomhet sier ikke "det er fordi jeg er så pen, vet du". Hun ene sier for eksempel av og til at hun vet hun blir lagt merke til i et rom fordi hun har et unikt utseende, og det er sant. Høres slitsomt ut med din venninne. Jeg har aldri sagt til mine venninner at de er penere enn meg eller at jeg er penere enn dem, noen av oss er på et såpass likt nivå at det ikke kan sammenlignes, fordi det er smak og behag.

Anonymous poster hash: 61d20...cfd
Skrevet

Hun høres litt usikker ut som må fremheve dette. Kanskje tror hun at utseende er det eneste som egentlig er bra med henne? Kjenner en del folk som er slik at de stadig fremhever det de vet de er god på/ har fått komplimenter på, enten det er at de er særdeles gode i fysikk, lage mat, er sterke, pene eller pertentlige.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: 29034...ab3
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Vi er i slutten av 20-årene. Nå er hun god på mange ting og utsende er ikke det eneste hun fremhever, selvom det er noe av det hun fremhever mest.

Det at hun skulle være usikker har jeg selv tenkt på men, jeg tror hun oppriktig mener hun er enestående når det kommer til veldig mye. Hun har alltid fått og tatt mye oppmerksomhet.

Med alle andre venninner går det liksom litt mer begge veier det der med å si pene ting om hverandre. Om jeg gir henne et kompliment sier hun ikke takk og blir smigret. Det er liksom som hun tar det som en slevfølge at andre skal gi henne kompilmenter/beundre henne.

Det jeg lurer på er vel egentlig om jeg skal si noe og hvordan??

Gjest Miranda2011
Skrevet

Hun er selvopptatt og det kan være slitsomt, du får la være å gi henne særlig kompliment, vær deg selv og hev deg over at hun må fremheve seg selv, tydeligvis har hun komplekser som gjør at hun egentlig ikke føler seg "bra nok". Snakk med henne om det, kan faktisk være hun er misunnelig på deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde orka en venninne som dette....

Anonymous poster hash: 29034...ab3
Skrevet

Vi er i slutten av 20-årene. Nå er hun god på mange ting og utsende er ikke det eneste hun fremhever, selvom det er noe av det hun fremhever mest.

Okeyyy... Da jeg leste hovedinnlegget, tenkte jeg i mitt stille sinn at det er deilig jeg ikke er fjortis lengre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg fra barneskolen har en sånn venninne. Det rare er at jeg kjente henne selv for en god del år siden. Da hang jeg med venninnen min og den venninnen. Den venninnen var varm, hyggelig, god, snill. Et fantastisk menneske! I dag, derimot, er hun blitt ekstremt selvsentrert, veldig selvopptatt, tror hun er verdens vakreste kvinner her på jorden, og for all del, hun er veldig pen og søt, men det var hun også da jeg kjente henne når vi var unge. Noe skjedde henne på veien inn i voksenlivet tydeligvis.

Anonymous poster hash: 5e109...36c
Gjest Gjest
Skrevet

TAkk får svar.

Min venninne har alltid vært litt sånn. Jeg syns det er flott hun er fornøyd, men det her er liksom så over the top. I tillegg til at det ikke blir plass til andre.

Jeg har tenkt en del på om det er jeg som burde jobbe med meg selv. Men hun er å den eneste jeg kjenner så er så ekstrem. Jeg har andre venninner som er langt mer klassisk pene enn hun her, men som ikke gjør noe ut av det eller forventer respons/oppmerkosmhet på det.

Det er liksom noe med hele hennes framtreden som tilsier at det bare er en vedtatt sanhet at hun er penest/best likt.

Jeg er helt fornøyd med meg selv, men merker jeg kan blir litt lei meg av å være sammen henne. Ikke fordi jeg forventer kompilmnter av mine venninner, men fordi jeg tenker venninner burde se hverandre som likeverdige. Noe jeg føler hun ikke gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi om hun er pen er det ikke sikkert alle guttene vil ha henne. Det er smak og behag. Og ikke alle gutter likker "her kommer jeg" jenter heller som er selvopptatte(som jeg fikk inntrykk av di venninne er)

Slutt å gi henne kompliment. Hadde jeg ikke giddet, siden hun tar det en selvfølge dere gjør det og ikke setter pris på det.

Jeg selv liker ikke pene selvopptatte gutter. Når jeg finner ut de er selvopptatte og "kvalme" så blir ikke utseende deres så pent likevel. For personlighet stråler igjennom uansett utseende.

Jeg trur ikke jeg hadde klart å hatt ei så selvopptatt venninne. Jeg har venninner som er pene og venninner som er normale (ingen er stygge) Jeg selv føler meg ikke pen, men har fått kompliment for utseende mitt av andre gutter.. Så jeg er vel ikke "stygg" jeg heller..

Men ingen av mine venninner går å skryter av hvor pene de er osv.. Det blir bare så utrolig dumt.

Anonymous poster hash: 284e7...a5f
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Man skal være ferdig med den slags når man nærmer seg 30 år.

Skrevet

Jeg hadde en venninne, da vi var i begynnelsen/midten av 20-årene som var full av seg selv. Hun var ekstremt flørtete og "alle" gutter lå langflate etter henne.

Hun sa hele tiden at hun visste at hun var pen og sjarmerende, og at alle gutter likte henne. Og det var jo sant.

Hun var også veldig flink på skolen, og studerte medisin. Da levde hun veldig på at hun var pen og smart, og mange sa at hun var den peneste medisinstudenten de hadde sett.

Problemet var at det kunne bli litt for mye av det gode. Man blir faktisk sliten av å høre bare positive ting om andre, også gir de aldri noe tilbake.
For denne venninnen min sa aldri noe fint om andre. Hun så bare seg selv.

Hun var også opptatt av å prate om sine egne følelser, og forstod sjelden at andre hadde de samme følelsene som henne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi alle har ei sånn venninne? Som tror de er penest og at livet er en konkurranse? Jeg hadde også ei slik venninne da jeg vokste opp, men jeg dumpa henne rett og slett. Tiden sammen med henne dreide seg bare om ytre ting, om oppmerksomhet, vekt, pen ditt, pen datt osv. For meg som er mer smart enn pen ble det bare kjedelig og jeg fant meg helt andre venner når jeg begynte å studere. I dag hilser jeg på henne og slår av en prat, men det er alt. Hun er ikke en del av min omgangskrets lengre. Helt greit.

Anonymous poster hash: e1f34...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...