siebaeo Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg lager denne tråden for å slippe å ødelegge alle andre tråder. Ja, som overskriften spør; AB som henger rundt her om dagen og klikker hver gang frekt og uforskammet framlagte råd ikke uten forbehold godtas, hyler ut om "unge mødre" som nekter å høre hver eneste gang; hva er en ung mor? Det har tydeligvis ikke noe med alder å gjøre, for AB sier dette til mødre godt over 30 i de fleste tilfellene. Er det "nybakte" mødre du egentlig mener? Eller er det bare de som ikke er 100% enig med deg? Hvor mange barn må man ha før man forlater kategorien? Siden "unge mødre" stadig blir brukt som et skjellsord av deg (dere) kunne det være interessant å plassere harmen på riktig sted, i stede for at det stadig blir en alderskrangel. Og urettmessig mobbing og stempling av mødre som faktisk ER unge, men som ikke har noe med diskusjonene de blir nevnt i. Dette gjelder så klart ikke alle ABer her i forumet, jeg antar den (de) det gjelder kjenner seg igjen. 7
Gjest Wei Wei Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 For meg så er en ung mor ei jente som er yngre enn 18 år. Da mener jeg at hun ble mor ganske tidlig. De som er 19 og eldre er jo også unge, men jeg synnes det passer bedre å få barn når man er i alle fall ferdig med videregående.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Jeg er godt over 30 og har flere barn, men kvalifiserer visst til å være med blant de unge mødrene. Tror det har mer med holdninger å gjøre. Føler at forumet holder på å dele seg i to, "unge mødre som diller og daller og får bortskjemte trollunger og evige problemer", og "de gamle gode mødrene som ikke lar ungene skrike seg til viljen sin (gjelder fra 14dagers alder"). For å sette det på spissen. Anonymous poster hash: cf296...b56 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Jeg tror at AB skriver "unge mødre" da det egentlig gjelder "dumme mødre". Skriver man dumme mødre blir vel alle innlegg moderert bort. I samtlige tråder hvor "unge mødre" blir brukt kan man helt fint bytte det ut med "dumme mødre". Anonymous poster hash: ecacd...125 1
Gjest Lykkeliky Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 For å være helt ærlig: Da man velger å løse problemet med at en unge på nærmere 1 år reiser seg opp i sengen da han skal sove med å venne ungen til å sovne på armen (!!!!!) syntes jeg virkelig det kvalifiserer til tittelen "Dum mor", om de som velger slike løsninger er unge eller ikke aner jeg ikke, men særlig lurt er det ikke.
Susa Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Vet dere, noen har faktisk vanskelige unger? Har dere tenkt på det? Gutten min har vært vrien fra fødselen av, kolikk i tre mnd, sovenekt i tre mnd osv. Og det er da min skyld??? Jeg har gjort noe galt? Da tilhører jeg også en av disse unge mødrene, enda jeg er 28 år. Skjønner dere ikke at man til slutt gjør hva som helst for å få barna til å sove? Ei jeg kjenner sier hun har verdens beste helsesøster, de tre første barna til hs var bare å legge ned, og de sov. Den 4 hadde sovevegring. Da lærte hun endelig hva de som plundra hadde prøvd å si. Og den erfaringen gjorde henne til en bedre hs. Edit: Beklager, blir bare så provosert av alle som rakker ned på oss som sliter. Endret 7. juli 2013 av Susa 13
Gjest Riskjeks Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 "Unge mødre" = de som ikke hører på gamle damer 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 "Unge mødre" = de som ikke hører på gamle damer Spot on. Selv om jeg er enig i at man må tåle uenighet og råd når man spør om råd, så havner en del brukere her inne i en litt annen kategori enn å gi råd og dele av sin enorme livserfaring og kunnskap. Tidvis er det norgesmesterskap i drittslenging, lovprising av litt eldre kvinner og nedrakking av yngre kvinner på dette underforumet. Anonymous poster hash: 0ea2e...eff 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 personlig synes jeg alle under 20 er ung mor. Anonymous poster hash: 343d5...a08
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Jeg tror kanskje det er litt feil publikum som lar seg "formærme" av betegnelsen? I de sammenhengene jeg har sett det bli slengt ut av AB`er(og det var vel forsåvidt bare i en tråd hvor det ikke stemte) så fikk jeg inntrykk av at det gjaldt mer gjaldt som en annen her sier - "dum mor" - eller......kanskje ikke dum, men - tja. Det er mange her som diskuterer utfra "mitt barn med solid kolikk, sovevegrin, spisenekting, sykdommer, prematurt+++++++" - eller "mitt barn som jeg tror er normalt men som egentlig er en drøm rent sove/spisemessig" - og konkluderer på metoder utfra det. Ingen av de er jo normen. Så når enkelte nekter innse at alle barn ikke er deres barn, så blir de kanskje sett på som trangsynte - da omtalt med ulike betegnelser(deriblant ung mor eller hva). Diskusjonene her inne er jo relativt sinnsyke sett med utenfraperspektiv, så...........endel glemmer vel det jo lengre de er her. Flere burde logge seg av oftere, så blir humøret bedre Anonymous poster hash: fd2c9...0a8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Fra 15 til 19 år, synes jeg. Anonymous poster hash: b828e...18b
Trollmor89 Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Fra 15 til 19 år, synes jeg. Anonymous poster hash: b828e...18b Synes dem som er 15 man kan godt kalle for barn som har fått barn selv..
Eplenepe Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Vet dere, noen har faktisk vanskelige unger? Har dere tenkt på det? Gutten min har vært vrien fra fødselen av, kolikk i tre mnd, sovenekt i tre mnd osv. Og det er da min skyld??? Jeg har gjort noe galt? Da tilhører jeg også en av disse unge mødrene, enda jeg er 28 år. Skjønner dere ikke at man til slutt gjør hva som helst for å få barna til å sove? Ei jeg kjenner sier hun har verdens beste helsesøster, de tre første barna til hs var bare å legge ned, og de sov. Den 4 hadde sovevegring. Da lærte hun endelig hva de som plundra hadde prøvd å si. Og den erfaringen gjorde henne til en bedre hs. Edit: Beklager, blir bare så provosert av alle som rakker ned på oss som sliter. Godt sagt! Min første var sånn som din. Og ja- til sist gjør man hva som helst for å få barnet til å sove, for ungen trenger søvn, og blir bare helt umulig om hun ikke sover. Man tar også i bruk dumme metoder. Jeg husker jeg en periode følte meg helt udugelig som mor, fordi jeg ikke klarte å få ungen min til å sovne selv - slik alle andre gjorde. så fikk jeg nr 2 - og hun bare la jeg ned i senga også sov hun. :O Og da innså jeg at det faktisk ikke var meg det var noe galt med likevel. Unger er forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 For meg er en ung mor en som blir mor og er under 18 år, når du er 18, så er du jo myndig og voksen. Anonymous poster hash: f50cf...527
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Jeg tenker at under 25 er ung mor, men ikke automatisk noe problem. Under 18 er for ung mor i mine øyne, men det kan jo ogå gå helt fint. Tenker på hvor mye mora går glipp av, men hun kan jo være en fin omsorgsperson fordi. Anonymous poster hash: cf296...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå