Gå til innhold

Løs plenklipp tiltrekker snegler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å dekke til stiklinger og noen nyttevekster i en røff del av hagen min med plenklipp. Dette til gjødsel og litt for å hindre gjengroing. Nå er det noen som sier at det kan tiltrekke snegler og gjøre mer skade på stiklingene enn gagn. Det er vel ikke nødvendigvis sant?

Anonymous poster hash: 215ac...db7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snegler går jo gjerne etter råtnende planterester, så noe kan det nok være i det.

Du får følge litt med, så ser du jo om det går bra, eller ikke. ;)

:heks:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, fulle damer på fest og så kommer temaet snegler opp. Høy bekymringsfaktor. :D

Vanskelig å følge godt med på egentlig for snegler er jo overalt - og så blir de mer synlig straks gresset er lagt flat av planteavfall. Hm...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brunsnegler tiltrekkes av skygge og råtne planterester og de kan gjøre stor skade på plantene. Kommer an på om det er brunsnegl der du bor, men generelt forbygger man godt mot dem ved å ha en luftig og åpen hage, uten kompost.

Anonymous poster hash: 7ee4d...662
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat den biten av hagen er ganske vill. Fjell og gress, nyttevekster og skogugress om hverandre. Og, ja, det er brunsnegle her (Bergensregion). Men jeg har altså praktisert dette tidligere og det har stort sett gått bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...