AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg er ei 20 år gammel jente som har "datet" en gutt en stund nå. I begynnelsen så var alt "perfekt" og det føltes som han hadde alt og at ting klaffet mellom oss. Nå, etter noen uker så kjenner jeg at jeg blir småirritert over når han skriver/ringer til meg.. Syntes han er for pågående egentlig. Vi har også forskjellige interesser, selv om vi alltid har noe å prate om da.. Vi har ikke hatt sex enda, men jeg syntes ikke at han er så veldig kjekk, vet ikke om jeg hadde greid å ha sex med han. Han er litt overvektig (Vi er omtrent 170 begge to, og jeg selv er rundt 66 kg (altså er ikke noe tynn selv) men han er nok oppe i 80-90 kg vil jeg tro), noe jeg for å være ærlig ikke greier å tenne på. Har kun vært sammen med slanke gutter, så dette føles uvant og ikke spesielt tiltrekkende. Føler meg slem som er så overflatisk. Han puster også ganske tungt når vi ligger og ser film osv. Det er også noen andre ting som jeg ikke får til å stemme helt. Han derimot har veldig sterke følelser for meg, noe han viser tydelig. Vet han har blitt såra før, så dette gjør det utrolig vanskelig. Han er en kjempegod gutt, som det ikke er noe vondt i! Syntes ikke at han fortjener å bli såra igjen, og jeg har veldig dårlig samvittighet over at jeg har gitt han det inntrykket av at jeg liker han godt. Jeg gjorde det frem til helt nylig, de siste dagene har jeg tenkt at dette ikke er en gutt jeg ikke kan være sammen med. Men han er veldig snill og god å snakke med. Er jo blitt glad i han på den korte tiden, og vil ikke miste kontakten med han heller.. Så det jeg lurte på er hvordan jeg kan ta det opp med han på en skånsom måte? Vil jo fortelle han det snarest mulig. Men aner ikke hvordan jeg skal si noe. Har aldri "dumpa" noen før. Anonymous poster hash: 3b3cb...e04 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Såpass? Dette hørtes jo vanvittig kjipt ut da. Huff. Du må ha det aller værst du nå. Men ja, nei, jeg vet ikke jeg. Du må nesten bare fortelle han det da. Si det kort og greit. Han overlever nok å bli dumpet. Folk overlever det rareste noen ganger. Anonymous poster hash: 6d8fa...17a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Ikke trøstepul han ihvertfall. Si du synes det ble litt for intenst fra hans side, og du mistet interessen. Anonymous poster hash: 3dcc3...5ed 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Nei, det har jeg ingen planer om å gjøre heller.. Er det best å bli mer "kald" før jeg forteller det, eller er det best å si det med en gang? Anonymous poster hash: 3b3cb...e04 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Nei, det har jeg ingen planer om å gjøre heller.. Er det best å bli mer "kald" før jeg forteller det, eller er det best å si det med en gang? Anonymous poster hash: 3b3cb...e04 Si det med en gang, å bli "kald" først er ingen god ide. Si at du føler at det ikke fungerer så bra mellom dere likevel, at følelsene dine ikke er de riktige. Gjør det så snart som mulig. Det er ubehagelig, men bedre å få det overstått. Og dere har jo ikke holdt på så lenge, det gjør det lettere for ham å gå videre.Anonymous poster hash: 76bef...95d 3
Gjest extra Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Jeg er ei 20 år gammel jente som har "datet" en gutt en stund nå. I begynnelsen så var alt "perfekt" og det føltes som han hadde alt og at ting klaffet mellom oss. Nå, etter noen uker så kjenner jeg at jeg blir småirritert over når han skriver/ringer til meg.. Syntes han er for pågående egentlig. Vi har også forskjellige interesser, selv om vi alltid har noe å prate om da.. Vi har ikke hatt sex enda, men jeg syntes ikke at han er så veldig kjekk, vet ikke om jeg hadde greid å ha sex med han. Han er litt overvektig (Vi er omtrent 170 begge to, og jeg selv er rundt 66 kg (altså er ikke noe tynn selv) men han er nok oppe i 80-90 kg vil jeg tro), noe jeg for å være ærlig ikke greier å tenne på. Har kun vært sammen med slanke gutter, så dette føles uvant og ikke spesielt tiltrekkende. Føler meg slem som er så overflatisk. Han puster også ganske tungt når vi ligger og ser film osv. Det er også noen andre ting som jeg ikke får til å stemme helt. Han derimot har veldig sterke følelser for meg, noe han viser tydelig. Vet han har blitt såra før, så dette gjør det utrolig vanskelig. Han er en kjempegod gutt, som det ikke er noe vondt i! Syntes ikke at han fortjener å bli såra igjen, og jeg har veldig dårlig samvittighet over at jeg har gitt han det inntrykket av at jeg liker han godt. Jeg gjorde det frem til helt nylig, de siste dagene har jeg tenkt at dette ikke er en gutt jeg ikke kan være sammen med. Men han er veldig snill og god å snakke med. Er jo blitt glad i han på den korte tiden, og vil ikke miste kontakten med han heller.. Så det jeg lurte på er hvordan jeg kan ta det opp med han på en skånsom måte? Vil jo fortelle han det snarest mulig. Men aner ikke hvordan jeg skal si noe. Har aldri "dumpa" noen før. Anonymous poster hash: 3b3cb...e04 Det er en ærlig sak å like eller ikke like noen. Det du bør gjøre er å tenke gjennom og ta en avgjørelse for deretter å snakke med han om den. At han har sterkere følelser enn deg er hans sak og du kan ikke la deg bli påvirket av det. Her blir du kanskje nødt til å kutte kontakten helt ut i og med at han virker å ikke kunne takle et vennskap. Det viktigste er at du er ærlig med deg selv først og fremst, men også med han. Formuler svaret ditt på en slik måte at dersom du så han tilfeldigvis på byen at du ikke ville føle deg uvel. Hvis du blir kald så er det en beskyttelse for seg selv og ikke minst en fasade for å kunne si det du ønsker å si. Endret 7. juli 2013 av extra 2
Gjest badeand1 Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Si det så fort som mulig og ikke bli gradvis kald sånn som de andre over her sier. Endret 7. juli 2013 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Jeg hadde sagt på en fin måte at du liker han som person og liker å være sammen med han, men som en venn. Følelsene og kjemien er ikke der og det kan ikke bli noe forhold ut av dette. Men du har helelr ikke lyst å miste han som en venn. Så får han bestemme selv om han vil beholde deg som en venn eller gå.. Sikkert ikke lett når han har følelser. Anonymous poster hash: bb885...739 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Begriper ikke hvordan alt kunne ha vært så perfekt i starten, for han var vel seg selv og like overvektig da også? Du vil ha han til det du trenger han til, men gir egentlig blaffen i hva han syns og hva han trenger. Overfladisk og ganske ego av deg syns jeg. Anonymous poster hash: 42ed2...e9c 2
Lakenskrekk Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Jeg hadde sagt på en fin måte at du liker han som person og liker å være sammen med han, men som en venn. Følelsene og kjemien er ikke der og det kan ikke bli noe forhold ut av dette. Men du har helelr ikke lyst å miste han som en venn. Så får han bestemme selv om han vil beholde deg som en venn eller gå.. Sikkert ikke lett når han har følelser. Anonymous poster hash: bb885...739 Enig i dette. Følelser kan man som regel ikke styre i forhold til om man skal bli forelsket eller ikke. At det har vært fint og flott i begynnelsen er vel å være litt betatt, men så går det over og så kommer ikke forelska-følelsene og da ser man de tingene man ikke tenner så veldig på. 2
twang Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Gjør det skånsomt! Endret 7. juli 2013 av twang
Obiola Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Og hold deg unna han når du har avsluttet det, du skriver at du ikke vil miste kontakten med han fordi han er snill og god å snakke med. Jeg har vært i den situasjonen, og var den som ble dumpa når vi var på stadiet hvor jeg trodde vi var omtrent sammen, vi beholdt kontakten etter bruddet (eksen som ville fortsette å henge) og det ble bare forvirrende! Jeg skulle ønske jeg ble dumpa og bare ikke hørte mer fra vedkommende, hadde vært lettere å komme videre. Man kan desverre ikke være nær venn med en som har sterke følelser! Sånn er det jo etter et "brudd", man mister det gode vennskapet og.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Er det best å bli mer "kald" før jeg forteller det, eller er det best å si det med en gang? Anonymous poster hash: 3b3cb...e04 Jeg tror heller det ville være lurt å bli litt kald først, som du sier. Så får han det hele på litt avstand. Anonymous poster hash: 0656e...9e1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 TS her.. Han spurte meg nettopp om noe var galt, siden jeg hadde vært så stille de siste dagene (på sms) Jeg tenkte det var best å være ærlig der og da, og bare svare på sms istedet for å vente til jeg så han irl. Jeg skrev at jeg hadde nok vært litt stille, for jeg var usikker og har ikke de rette følelsene for han. Han svarte at det gjorde ikke noe, han hadde god tid og at følelsene kom nok snart når vi hang mere sammen.. Virket ikke som han forstod budksapet skikkelig. Anonymous poster hash: 3b3cb...e04
sjonkelrolf Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Da må du være t y d e l i g e r e, som i "jeg er rett og slett ikke interessert i deg på den måten, enkelt og greit". Vi gutta liker klar tale, ikke tåkeprat som mange av dere jenter driver med. 2
Cata Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Ganske enig med sjonkelrolf der. Så fremt det var et element av "kanskje" i det du sa (skrev?) til ham så er det nok det han henger seg opp i. Synes AB#8 har et godt tips. Du må nesten bare tviholde på at du er kommet til at selv om du liker ham godt som person så er du kommet til at det ikke er kjærestefølelser, men vennefølelser du har for ham. Og slik kommer det til å forbli.
Gjest Lincoln Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Mange unge og uerfarne gutter er blitt hjernevasket av Disney-kjærlighetshistorier, som forteller dem at bare de holder ut og overøser jenta med kjærlighet så får de henne til slutt. I tillegg så blir de forvirra av jenter som sier de vil ha snille, omtenksomme og oppmerksomme gutter. Og så er det slik at man hører det man vil høre. Du sier at du er usikker - det betyr jo at det er en sjanse i hans hode. Du må si at du ikke er interessert i ham. Enkelt og brutalt. Si gjerne at du har truffet en annen i tillegg. Ikke noe vage antydninger om "kanskje med tiden" eller "ikke akkurat nå" eller "jeg er litt usikker".
sjonkelrolf Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 jenter som sier de vil ha snille, omtenksomme og oppmerksomme gutter. Som selvfølgelig bare er bullshit Jeg har selv vært forholdsvis lubben, og det er en av årsakene til at jeg har holdt meg unna jenter som TS. Man kan aldri vite om kroppsfokuset til syvende og sist blir en avgjørende faktor, når TS sier hun ikke vet om hun ville greid (faktisk) å ha sex med denne fyren. Egentlig bør hun si det akkurat som det er, uten å legge noe som helst imellom, også det som går på kropp. En konsekvens blir nok at fyren vil kutte kontakten med TS, men i dette tilfellet vil det være svært egoistisk av TS hvis hun insisterer på å opprettholde kontakten med ham. Det beste for ham er faktisk å ikke ha kontakt med TS i det hele tatt.
Gjest extra Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Jeg vil si det så enkelt som at TS sier i fra slik hun ville at noen hadde sagt det til henne. Det er en fordel med å være klar og tydelig, og om han da ikke skjønner det så har TS gjort sitt. Sånn er verden - noen ganger må man følge seg selv og det man er komfortabel med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå