Gå til innhold

Frosk/padde giftig? Raskt svar er fint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått inn et krapyl, vet ikke om det er frosk eller padde siden jeg er ganske kunnskapsløs om hva som er hva. Kanskje 5 cm lang eller noe.

Men det jeg lurer på er om dette krapylet kan være giftig/farlig for katten min? Har fått katten min inn på et annet rom, og krapylet har gjemt seg under sofaen. Kanskje brutalt å la katten ta den, men det frister hvis den ikke er farlig for ham.

Anonymous poster hash: a9c7e...c94
Videoannonse
Annonse
Gjest sweetsugar
Skrevet

Det er da bare å få tatt den med henda dine? Eller slipp katten løs. Tror ikke det er spesielt farlig da de jakter på alt slags smådyr de ser ute, men om du er veldig usikker kan du vel ringe giftssentralen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått inn et krapyl, vet ikke om det er frosk eller padde siden jeg er ganske kunnskapsløs om hva som er hva. Kanskje 5 cm lang eller noe. Men det jeg lurer på er om dette krapylet kan være giftig/farlig for katten min? Har fått katten min inn på et annet rom, og krapylet har gjemt seg under sofaen. Kanskje brutalt å la katten ta den, men det frister hvis den ikke er farlig for ham. Anonymous poster hash: a9c7e...c94

Stakkars padde/frosk. Den trenger vann. Krapylet her er vel katten. Padder smaker så vondt at de fleste dyr ikke spiser dem pga kjertlene. Ingen av dem er giftige.

Anonymous poster hash: 9af60...13d

• Liker 2
Skrevet

Er det en voksen katt du har så har du ikke noe å frykte. De vet stort sett hva de kan spise og ikke. Frosker er ikke giftige. Padder derimot er det. De skiller ut et hvitaktig stoff foran på hodet når de blir redde. Det smaker "død og fordervelse" og dermed unngår de aller fleste katter å få i seg nok til å bli syke av det. Jeg tipper det er en frosk du har i hus. Fang den og slipp den ut du. Et lite froskebarn bør jo også få lov til å leve opp. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husk på å ikke se inn i øynene på den. I tilfelle det er en padde av arten hypnotoad.

Anonymous poster hash: dae92...79d
  • Liker 1
Skrevet

Til senere! Frosker hopper helst, mens padder velger å gå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...