AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Vi har snakket en del om å gifte oss i utlandet, med bare foreldre, søsken og besteforeldre til stede, og selvsagt forlovere. Men vi ønsker også å dele gleden vår med resten av familien og venner. Og har dermed tenkt å ha en feiring her hjemme når vi kommer hjem. Men hvordan gjør man dette? Jeg tenker litt på å leie et lokale. Og kanskje ha buffet (tapas) og kaker etterpå. Kanskje leie inn et band for musikk, for å skape litt stemning? Må legge til at vi ikke ønsker en alt for formell og stiv stemning. Gjerne ha bord i små grupper uten navnelapper, så folk kan sette seg ned der de vil og med hvem de føler for, evt. stående buffet. Dette kommer ikke til å skje før om 2 år. Men ønsker å høre andre sine lignende erfaringer eller ideer Anonymous poster hash: ca8ea...593
Portvinpiken Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Vi hadde et lite bryllup i utlandet og en middag/fest hjemme 5 uker i etterkant. Vi hadde eget rom på restaurant og 3 retters middag. Ble veldig fint, men kanskje ikke helt det du hadde i tankene... Hvordan dere gjør det med etterfesten er helt opp til dere. Kan leie et lokale og ordne alt selv, eller som oss - "bare" gå på restaurant. Det blir som å legge opp til en hvilken som helst feiring egentlig.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Takk for innspill! Restaurant blir litt for formelt for oss tror jeg, selv om det sikkert ville vært kjempehyggelig. Vi ønsker å ikke ha noe som koster allverdens, men man må selvsagt legge litt penger i det. Vi ønsker også at vi kan ha anledning til å invitere hvem vi vil, som vi ønsker å dele dagen med, uten at prisen for en fest blir alt for dyr. Derfor jeg tenker at det er billigere å leie et lokale med buffet eller lignende er billigere enn middag siden vi enda ikke vet hvor mange gjester vi kommer til å ha. Vi ønsker ikke noe fyllafest, selv om vi gjerne kommer til å bruke betegnelsen fest (evt. feiring). Er det normalt med åpen "bar" hvor vi kjøper inn all alkohol? Hvordan gjør man dette? Ser for meg at det kan bli rimelig dyrt for oss om vi inviterer mellom 60-80 gjester. Men når vi ikke skal ha noe formell stemning hvor gjerne ikke alle sitter ved bordet å spiser, så har man også liten kontroll på at folk bare tar seg 3 glass vin (om det er det vi setter som grense), siden man gjerne forsyner seg selv. Anonymous poster hash: ca8ea...593
Gjest Kiara! Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Dere leier det lokale klubbhuset, har tapas/buffet, kjøper inn kartonger med rødvin å lar festen gå sin gang. Alkohol blir så dyrt man gjør det til, det er også mulig å invitere til fest der gjestene har med medbragt. Da ville jeg ikke hatt noen diger ønskeliste som vedlegg i invitasjonen. 1
pusla Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Vi gjorde det sånn - giftet oss i utlandet med nær familie og feiret med venner og litt slekt uka etter. For oss var det også viktig å ha det uformelt, så vi hadde det hjemme med leid partytelt ut fra garasjen. Men så er vi heldig da, som hadde mulighet til å ha det her. Dermed ble det hele veldig oss, stemninga var uformell og god - vi hadde buffet uten bordkort, sanger eller toastmaster (men de som ville fikk si noen ord). Selvsagt fri alkohol som vi hadde kjøpt inn på sverigeturer tida i forkant. Med over 60 stk trenger dere kanskje p leie lokale, så da kan jo en sånn setting som kiara beskriver være noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå