Gjest Lurer Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Hei. Om typen, dama, en venn, kollega eller hvem som helst egentlig sier til deg at hankun har hatt "ett par øl" og du finner ut personen har hatt 3-4 eller 5 øl. Er det da en løgn av personen som sier ett par? Ett par, er det fullt å hellig to eller kan man si ett par om tre fire? "jeg jogget ett par runder igår" "skal jogge ett par runder senere" Skal den andre personen da gå ut fra at det er snakk om to runder da og beskylde den andre igjen for løgn om det ble 3-4 runder? c",)
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Jeg bruker ofte uttrykket et par om 4-5-6 et eller annet, selv om det strengt tatt betyr to. En løgn ville jeg ihvertfall ikke kalt det.Anonymous poster hash: 83ff6...d00
Gjest fittesnerk Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Om du har hatt to eller fire øl spiller ingen rolle, det er forsatt "ett par øl".
Gjest Evelynita Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Greit nok at "et par" er to, men jeg har aldri tatt det bokstavelig.
Gjest Emmanuelle Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Har jeg lært èn ting her i livet så er det at "et par øl" aldri blir kun et par øl.
Gjest Lurer Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Grunnen for jeg lurer er fordi jeg var ute på byen en tur en gang og kjæresten spurte hvor mye jeg hadde drukket. Jeg svarer "bare ett par stk" I ettertid har det kommet frem at jeg hadde jo hatt 4-5stk. Kjæresten min mener da fast bestemt at jeg har løyet. Og skal jeg ut nå må jeg si eksakt antall jeg skal drikke (det må jeg jo vite før jeg skal ut?) og er det mer lyver jeg.. Så kan i teorien ikke dra å ta et par øl med kompiser.. Å ikke kan jeg ta et par runder heller om ikke jeg skal ta to.. Kjæresten er fast bestemt på at et par er to. Å si et par men ikke drikke kun to øl er løgn for kjæresten. c",)
O-Ren Ishii Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 I min verden er et par alt fra to til elleve. Bikker det tolv, er det plutselig et dusin
kråkefjas Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 Det verste jeg vet i hele verden er folk som mener at "et par" er ensbetydende med to. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 Grunnen for jeg lurer er fordi jeg var ute på byen en tur en gang og kjæresten spurte hvor mye jeg hadde drukket. Jeg svarer "bare ett par stk" I ettertid har det kommet frem at jeg hadde jo hatt 4-5stk. Kjæresten min mener da fast bestemt at jeg har løyet. Og skal jeg ut nå må jeg si eksakt antall jeg skal drikke (det må jeg jo vite før jeg skal ut?) og er det mer lyver jeg.. Så kan i teorien ikke dra å ta et par øl med kompiser.. Å ikke kan jeg ta et par runder heller om ikke jeg skal ta to.. Kjæresten er fast bestemt på at et par er to. Å si et par men ikke drikke kun to øl er løgn for kjæresten. c",)Det er ganske spesielt å beskylde deg for løgn da. Om man vil gjøre det til en språklig debatt om hva som er korrekt er greit nok, men å beskylde noen for løgn er merkelig.Anonymous poster hash: 83ff6...d00
O-Ren Ishii Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 Det verste jeg vet i hele verden er folk som mener at "et par" er ensbetydende med to. Da er vi to
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #14 Skrevet 6. juli 2013 Grunnen for jeg lurer er fordi jeg var ute på byen en tur en gang og kjæresten spurte hvor mye jeg hadde drukket. Jeg svarer "bare ett par stk" I ettertid har det kommet frem at jeg hadde jo hatt 4-5stk. Kjæresten min mener da fast bestemt at jeg har løyet. Og skal jeg ut nå må jeg si eksakt antall jeg skal drikke (det må jeg jo vite før jeg skal ut?) og er det mer lyver jeg.. Så kan i teorien ikke dra å ta et par øl med kompiser.. Å ikke kan jeg ta et par runder heller om ikke jeg skal ta to.. Kjæresten er fast bestemt på at et par er to. Å si et par men ikke drikke kun to øl er løgn for kjæresten. c",) Det var da veldig med kontrollering fra kjæresten din! Man sier enten to øl eller et par i betydning "noen få". Anonymous poster hash: 81fe7...b5a
Zzyzx Skrevet 6. juli 2013 #15 Skrevet 6. juli 2013 Hah, alle vet jo at et par øl kan bety alt fra nettopp to øl til det som også kan betegnes som grisefyll.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #16 Skrevet 6. juli 2013 Er ikke mangel på forståelse for et / ett som regel dumpegrunnlag? Anonymous poster hash: 79a24...e79 1
kråkefjas Skrevet 6. juli 2013 #17 Skrevet 6. juli 2013 Er ikke mangel på forståelse for et / ett som regel dumpegrunnlag? Anonymous poster hash: 79a24...e79 Absolutt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #18 Skrevet 6. juli 2013 Absolutt. Hyggelig å høre. Anonymous poster hash: 79a24...e79
Gjest abcdefgh Skrevet 6. juli 2013 #19 Skrevet 6. juli 2013 Et par øl kan være to øl og noen ganger 14-15 øl.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #20 Skrevet 6. juli 2013 Frasene "Bli med å ta et par øl" eller enda verre "Bli med å ta èn øl?" Er universalt for LETS GET WASTED BABYYYY!!! En øl = 4-5-6-7-8 Et par øl = 8-15 Anonymous poster hash: 502b0...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå